Η Mercedes αναφέρθηκε στην απόφαση που λήφθηκε σχετικά με το στήσιμο της W11, η οποία οδήγησε στην κυριαρχική νίκη του Lewis Hamilton στο Grand Prix της Πορτογαλίας, με την οποία ο Βρετανός έγινε ρέκορντμαν στις νίκες στη F1.
Ο Hamilton έφτασε στην 92η νίκη στην καριέρα του, ανακάμπτοντας μετά από μια κακή εκκίνηση σε κακές συνθήκες πρόσφυσης. Ο Βρετανός προσπέρασε στο πρώτο stint του αγώνα τον teammate του, Valtteri Bottas, πριν φτάσει σε μια εμφατική νίκη, ανοίγοντας μια διαφορά 25 δευτερολέπτων από τον Φινλανδό.
Ο Hamilton δήλωσε μετά τον αγώνα πως έδωσε ιδιαίτερη προσοχή στο στήσιμο στο Portimao μετά από τις δυσκολίες που είχε όλο το Σαββατοκύριακο σε καταστάσεις χαμηλής πρόσφυσης, με τις ψυχρότερες θερμοκρασίες και μερικές σταγόνες βροχής να κάνουν την εκκίνηση πιο δύσκολη.
Ο επικεφαλής μηχανικός πίστας της Mercedes, Andrew Shovlin, εξήγησε μετά τον αγώνα πως πάρθηκε απόφαση να χρησιμοποιηθεί ένα τέτοιο επίπεδο στις πτέρυγες που θα έδινε στους Hamilton και Bottas περισσότερη κάθετη δύναμη από το Σάββατο και έπειτα.
Ο Shovlin δήλωσε πως η κατεύθυνση που πάρθηκε στο set up από τον Hamilton βοήθησε στη διαχείριση ελαστικών και τη θέρμανσή τους, κάτι που αποδείχτηκε ιδιαίτερα σημαντικό στη μάχη του Βρετανού με τον ομόσταβλό του. Ο ρυθμός του Φινλανδού συνεχώς και κατέρρεε προς το τέλος του πρώτου stint, κάτι που τον άφησε σε απόσταση 9 δευτερολέπτων από τον Hamilton, λίγο πριν την αλλαγή ελαστικών.
“Το πρωί του Σαββάτου, δοκιμάσαμε δύο διαφορετικά επίπεδα στις πτέρυγες”, εξήγησε ο Shovlin. “Θα ξεκινούσαμε τις προσπάθειες του Σαββατοκύριακου με ένα πιο μικρό επίπεδο κάθετης δύναμης και θεωρώ πως ήταν η σωστή απόφαση αυτή”.
“Η περισσότερη κάθετη δύναμη θα μας βοηθούσε σήμερα, ακόμα και εάν οι σταγόνες της βροχής γίνονταν κανονική βροχή”.
“Αλλά (ο Hamilton) μίλησε πιο πού σχετικά με το πώς βρήκε την ισορροπία του μονοθεσίου ώστε να χρησιμοποιήσει κάπως τα ελαστικά χωρίς να είναι πολύ σκληρά σε κανένα σημείο. Οι κατατακτήριες είχαν να κάνουν κυρίως με το ζέσταμά τους, το να ανεβάσεις τη θερμοκρασία τους”.
“Στον αγώνα, είναι τα ελαστικά στην αριστερή πλευρά του μονοθεσίου που καταπονούνται πολύ και το να μην κουράζεις πολύ το εμπρός ή το πίσω επειδή τότε η ισορροπία του μονοθεσίου αρχίζει να σου ξεφεύγει”.
“Ο Lewis είναι εκ φύσεως καλός στη διαχείριση ελαστικών. Έχει αυτή την πολύ καλή αίσθηση για το πού είναι εκεί που καταπονούνται περισσότερο. Και είναι σε θέση να διατηρεί τη γόμα πάνω τους”.
Ο Bottas, ζήτησε στην αλλαγή ελαστικών να ακολουθήσει διαφορετική στρατηγική από τον Hamilton, ο οποίος είχε βάλει τη σκληρή γόμα. Η πρόταση για μαλακή γόμα απορρίφθηκε από τη Mercedes, κάτι που τον έφερε στην ίδια στρατηγική με τον Hamilton.
Ενώ ο Bottas ανέφερε τους κραδασμούς που είχε στα ελαστικά του, κάτι που σήμαινε πως έπρεπε να αλλάξει ελαστικά, ο Hamilton δήλωνε στο teamradio πως τα ελαστικά του ήταν σε καλή κατάσταση, και πως θα μπορούσε να κάνει κι άλλους γύρους μέσα στον αγώνα πριν αλλάξει σετ ελαστικών.
Μετά τις αλλαγές, ο Bottas είδε τη διαφορά του από τον Hamilton να αυξάνεται εκ νέου, ενώ είχε και τον σκόπελο των μονοθεσίων που βρίσκονταν ένα γύρο πίσω όταν βγήκε από τα pits, κάτι που τον ανάγκασε να οπισθοχωρήσει και να μην ανεβάσει θερμοκρασία στα ελαστικά του.
“Θεωρώ πως το σημαντικό εδώ ήταν η θερμοκρασία ελαστικών, επειδή εάν μπορείς να τα θερμάνεις, τότε ανεβαίνει η πρόσφυσή σου”, εξήγησε ο Shovlin.
“Στο 90% των αγώνων οι θερμοκρασίες είναι υπερβολικές και εκεί το πρόβλημα είναι να διατηρήσεις τα ελαστικά σε μικρότερη θερμοκρασία, αλλά τώρα ήμασταν στην αντίθετη κατάσταση με τις ψυχρές συνθήκες να κάνουν τα πράγματα χειρότερα, ενώ και η βροχή που έπεφτε σε κάποιες στιγμές επιβάρυνε την κατάσταση”.
“Τα πράγματα ήταν πιο ξεκάθαρα στη σκληρή γόμα. Ο Lewis κατάφερε να ανεβάσει θερμοκρασία αρκετά καλά, και αρκετά γρήγορα. Ο Valtteri έπεσε πίσω από κίνηση μονοθεσίων, κάτι που σήμαινε πως έπρεπε να τρέξει στον ρυθμό τους, και όχι στο φυσικό του ρυθμό. Σε αυτό το σημείο, είχε μια διαφορά 10 βαθμών στη θερμοκρασία του”.
“Μπορείτε να δείτε πως αυτό εκδηλωνόταν σχεδόν με μια διαφορά ενός δευτερολέπτου ανά γύρο. Έτσι, το κλειδί εδώ είναι στη διαφορά θερμοκρασίας”.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!