Μια αναπάντεχη είδηση είδε το φως της δημοσιότητας σήμερα, με τη Honda να ανακοινώνει πως θα αποχωρήσει από τη Formula 1 στο τέλος της σεζόν του 2021.
Η ιαπωνική εταιρεία έριξε βόμβα μεγατόνων στη συνέντευξη τύπου που παραχώρησε στα κεντρικά της στο Τόκιο σήμερα το πρωί.
Μετά από μια σεζόν στην οποία η συνεργασία Honda-Red Bull δεν απέδωσε τους αναμενόμενους καρπούς για διεκδίκηση νικών και τίτλων, η Honda επέλεξε να μην επιμηκύνει την παρουσία της στη F1 μετά το πέρας του επόμενου χρόνου.
Η Honda επέστρεψε στη F1 για λογαριασμό της McLaren το 2014 και υπέφερε αρκετά χρόνια δυσκολιών πριν κατανοήσει πλήρως τις περίπλοκες υβριδικές τούρμπο μονάδες ισχύος.
Η συνεργασία της με την ομάδα του Woking έληξε άδοξα στο τέλος του 2017, με την Toro Rosso να προμηθεύεται τους κινητήρες της ιαπωνικής εταιρείας, και τη Red Bull να ακολουθεί έναν χρόνο αργότερα.
Η σχέση ανάμεσα σε Honda και Red Bull ξεκίνησε αμέσως θετικά, με βάθρο στον πρώτο αγώνα της σεζόν στο Αυστραλιανό Grand Prix, πριν έρθουν νίκες σε Αυστρία, Γερμανία και Βραζιλία.
Φέτος, ο Max Verstappen προσέθεσε άλλη μια νίκη στον δεύτερο αγώνα στο Silverstone, με τον Pierre Gasly να δίνει άλλη μια νίκη στη Honda, για λογαριασμό της AlphaTauri στο Ιταλικό Grand Prix.
Αλλά παρά τις όποιες επιτυχίες ήρθαν, οι φιλοδοξίες της Honda να κερδίσει το πρωτάθλημα, μαζί με τις ανησυχίες που υπήρξαν σχετικά με τα ολοένα και αυξανόμενα κόστη στο project της F1, σήμαιναν πως το μέλλον της εταιρείας στη F1 δεν ήταν ποτέ εξασφαλισμένο μακροπρόθεσμα.
Σε δήλωσή της, η Honda ανέφερε πως αποφάσισε να τραβήξει από την “πρίζα” τις δραστηριότητές της στη F1 εξαιτίας των πόρων που απαιτούνται προκειμένου η φίρμα να στραφεί προς τον εξηλεκτρισμό των αυτοκινήτων της.
Η δήλωση της Honda αναφέρει αναλυτικά: “Η Honda πρέπει να κατευθύνει τους εταιρικούς της πόρους στην έρευνα και ανάπτυξη σε τομείς των μελλοντικών κινητήρων και ενεργειακών τεχνολογιών, περιλαμβανόμενων των οχημάτων κυψελών καυσίμου και των τεχνολογιών μπαταρίας, οι οποίες θα είναι ο πυρήνας των τεχνολογιών έξω από τη φιλοσοφία του άνθρακα”.
Πέρυσι, η Honda είχε ζυγίσει το κατά πόσο θα παρέμενε πέρα από την αρχική της συμφωνία η οποία έτρεχε μέχρι το 2020 και την παράτεινε για μια σεζόν ακόμα.
Τότε, η Honda εξήγησε πως το μεγαλύτερο θέμα της ήταν η επένδυση που χρειαζόταν ώστε να επιτύχει στο project των κινητήρων.
“Έχουμε ξεκινήσει να υπολογίζουμε το πόσο θα κοστίσει με τους μελλοντικούς κανονισμούς”, είχε δηλώσει τότε ο διαχειριστικός διευθυντής της ιαπωνικής φίρμας Masashi Yamamoto στο Motorsport.com.
“Έχουμε παρατηρήσει πως είναι πολύ δύσκολο για όλους τους κατασκευαστές αυτή τη στιγμή, λόγω της αλλαγής περιβάλλοντος προς τον εξηλεκτρισμό. Έτσι, συγκεντρώνουμε τα κόστη ανάπτυξης και έχουμε εσωτερικές συζητήσεις επ’ αυτών”.
Ερωτώμενος εάν η περικοπή των κόστων ήταν ο σημαντικότερος παράγοντας στην απόφαση περί συνέχισης της ενασχόλησης στο άθλημα, ο Yamamoto είχε προσθέσει: “Είναι αλήθεια πως το κόστος είναι ο μεγαλύτερος προβληματισμός”.
“Οι νίκες είναι η προτεραιότητα. Αν αποφασίσουμε να συμμετάσχουμε, θα προσπαθήσουμε απλά να κερδίσουμε”.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!