Οι Max Verstappen και Sebastian Vettel έθεσαν αμφιβολίες υπέρ του συστήματος πόντων ποινής της Formula 1, ύστερα και από τις “σκληρές” ποινές που δόθηκαν στον Lewis Hamilton, οι οποίες εν τέλει ανακλήθηκαν.
Ο Lewis Hamilton δέχτηκε συνολικά ποινή 10 δευτερολέπτων στο Ρωσικό Grand Prix την Κυριακή για διενέργεια δύο δοκιμών εκκίνησης μέσα στην πίστα, κατά το γύρο εισόδου στο grid. Αυτό, ήταν αντίθετο με τους κανονισμούς της FIA για τις οδηγίες πριν τον αγώνα.
Έτσι, το κυβερνόν σώμα και οι αγωνοδίκες του αρχικά τιμώρησαν τον Lewis Hamilton με δύο πόντους ποινής στη superlicense του, ανεβάζοντας τους πόντους ποινής στους 10 για το τελευταίο έτος. Οι οδηγοί δέχονται αυτόματα ποινή απαγόρευσης συμμετοχής σε έναν αγώνα εάν λάβουν 12 πόντους ποινής σε 12 μήνες.
Ωστόσο, η κύρωση αυτή εν τέλει ανακλήθηκε από τους αγωνοδίκες οι οποίοι συμφώνησαν πως ο Hamilton ακολουθούσε μονάχα οδηγίες της Mercedes, και προτίμησαν εν τέλει να επιβάλουν χρηματικό πρόστιμο 25.000 ευρώ στην ομάδα.
Εάν ο Hamilton διατηρούσε τους συγκεκριμένους πόντους ποινής, θα βρισκόταν μόλις ένα συμβάν μακριά από το να δεχτεί ποινή σε έναν από τους επόμενους αγώνες.
Ο ίδιος ο Hamilton αποκάλεσε την ποινή “γελοία” και δήλωσε πως FIA και Formula 1 προσπαθούν να τον σταματήσουν. Επίσης, η συγκεκριμένη ποινή έλαβε αρνητικά σχόλια και από συναδέλφους του Βρετανού.
Ο οδηγός της Red Bull, Max Verstappen, δήλωσε πως ήταν “λίγο σκληρό” να τιμωρηθεί ο Hamilton για ένα λάθος της ομάδας.
“Εάν προκαλέσεις ατύχημα έχει διαφορά, αλλά η ποινή που έλαβε ο Lewis ήταν ήδη αρκετά επίπονη”, σχολίασε ο Verstappen μετά τον τερματισμό του στη 2η θέση του αγώνα στο Σότσι, μια θέση μπροστά από τον Βρετανό”.
“Δεν γνωρίζω πόσους πόντους παίρνεις, είναι δύο; Είναι λίγο σκληρό, πλέον έχει 10 βαθμούς”.
“Εννοώ πως, δεν ήταν σωστό το πού σταμάτησε αλλά πόντους ποινής για αυτό, δεν είμαι σίγουρος πως κάτι τέτοιο είναι σωστό”.
“Αρκετά μεγάλη ποινή έλαβε, έχοντας ποινή εντός του αγώνα, έτσι δεν νομίζω πως χρειάζεται να δοθούν πόντοι ποινής για αυτό”.
“Αλλά θεωρώ πως θα συζητήσουμε σχετικά με αυτό στην επόμενη ενημέρωση και θα δούμε εάν κάτι θα συμβεί ή όχι”.
Ο Sebastian Vettel της Ferrari αντήχησε τις απόψεις του Ολλανδού, θεωρώντας πως οι πόντοι ποινής θα πρέπει να δίνονται μόνο για επικίνδυνες κινήσεις εντός πίστας και όχι για λάθη της ομάδας.
“Νομίζω πως εάν κάνεις κάποιες πραγματικά τρελές κινήσεις στην πίστα και οδηγείς επικίνδυνα, τότε είναι δικαιολογημένοι (οι πόντοι ποινής)”, σχολίασε ο Γερμανός.
“Αλλά εάν επιταχύνεις στο pitlane ή κάνεις μικρά παραπτώματα, πιθανώς δεν έχει νόημα να δοθούν πόντοι ποινής”.
Ο teammate του Vettel στη Ferrari, Charles Leclerc, ένιωσε πως θα έπρεπε να γίνει κάποια αναθεώρηση στο συγκεκριμένο σύστημα, πιστεύοντας πως ο Hamilton δεν είχε κάνει κάποια αξιοσημείωτα λάθη που απαιτούσαν κυρώσεις.
“Δε νομίζω πως έχει κάνει κάτι ιδιαίτερα κακό φέτος”, σχολίασε ο Leclerc.
“Ίσως υπάρχει καλύτερος τρόπος να γίνουν τα πράγματα. Δεν ξέρω, δεν είναι και η δουλειά μου επίσης, έτσι η FIA θα το εξετάσει αυτό”.
Ωστόσο, σε αντίθετο κλίμα κινήθηκε ο επικεφαλής της Ferrari, Mattia Binotto, ο οποίος θεωρεί πως είναι σημαντικό ότι η FIA είχε θέσει κανονισμούς σε εφαρμογή, με τις αυστηρές ποινές να αποτρέπουν επανάληψη των παραπτωμάτων.
“Μπορεί να νιώθετε πως ήταν αρκετά σκληρή (η ποινή στον Lewis Hamilton), ειδικά εάν είσαι το θύμα αυτής”, σχολίασε ο Ιταλός.
“Αλλά, από την άλλη πλευρά, εάν δεν είναι σκληρή η ποινή μερικές φορές, τότε αφήνεις την πόρτα ανοιχτή ώστε οι οδηγοί να επαναλάβουν το παράπτωμα στο μέλλον”.
“Πιστεύω πως δεν είναι εύκολο να κρίνεις. Θεωρώ ότι η FIA από αυτή την άποψη κάνεις εξαιρετική δουλειά. Έτσι, θεωρώ πως είμαι ικανοποιημένος με την απόφαση συνολικά”.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!