Η Aston Martin κέρδισε και τις δύο κατηγορίες GTE στον αγώνα 24 ωρών του Le Mans καθώς οι Maxime Martin, Alex Lynn και Harry Tincknell πήραν την νίκη στην GTE-Pro και η TF Sport θριάμβευσε στην GTE-Am.
Ο Lynn έφερε την εργοστασιακή No. 97 Aston Martin Vantage GTE στο τερματισμό παίρνοντας την καρό σημαία με 1 λεπτό και 33 δευτερόλεπτα διαφορά μπροστά από τον James Calado με το No. 51 της AF Corse Ferrari 488 GTE Evo όπου οδηγούσαν επίσης οι Alessandro Pier Guidi και Daniel Serra.
Το τρίο της Ferrari δεν αμύνθηκε για το στέμμα της στην GTE-Pro από πέρυσι αλλά είχε μία μεγάλη πρόκληση όταν το πλήρωμα της Aston Martin ηγήθηκε για μεγάλο διάστημα κατά την διάρκεια της νύχτας.
Η διαφορά μεταξύ των δύο αυτοκινήτων μεγάλωσε όταν μόλις πριν τις 7:00 π.μ. όταν ο Tincknell πέρασε τον Serra για να πάρει την πρωτοπορία στο πρώτο chicane της Mulsanne.
Ενώ η Ferrari εμφανιζόταν τακτικά στην κορυφή της κατάταξης χάρη του σχεδίου να μπει στα pit 3 γύρους αργότερα από το pit stop που έκανε η Aston Martin κάθε φορά, το Βρετανικό αυτοκίνητο είχε το συνολικό πλεονέκτημα για όλο το υπόλοιπο του αγώνα.
Ο Lynn είχε για δύο λεπτά “στο χέρι” τον Calado όταν το τέταρτο αυτοκίνητο ασφαλείας του αγώνα έκανε την εμφάνιση του στην τελευταία ώρα του αγώνα, ακολουθώντας το ατύχημα του James Allen με την Graff Oreca 07 Gibson.
Η διαφορά δεν ήταν απειλητική κατά την διάρκεια της διακοπής, καθώς ο Lynn κατάφερε να ολοκληρώσει το τελευταίο του pit stop κατά την διάρκεια της αργής ζώνης, ενώ η Ferrari μπήκε στα pit αργότερα όταν η κυκλοφορία της πίστας έγινε “πράσινη”.
Αυτό επιβεβαίωσε την πρώτη νίκη της Aston Martin στην GTE-Pro στο Le Mans από το 2017 και την πρώτη νίκη σε αγώνα 24 ωρών για την δεύτερη γενιά Vantage GTE.
Η 1η και 3η θέση έδωσαν την εγγύηση του τίτλου κατασκευαστών στην Aston Martin για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής της FIA με έναν γύρο να απομένει για να ολοκληρωθεί η χρονιά 2019-20.
Το πλήρωμα της Aston Martin με το No. 95 των Marco Sorensen και Nicki Thiim, που συμπληρώνει ο Richard Westbrook, διατήρησε το προβάδισμα στην βαθμολογία με μία μοναχική διαδρομή στην 3η θέση.
Το πλήρωμα της Ferrari No. 71 με τους Davide Rigon, Miguel Molina και Sam Bird ήταν κομπάρσοι σε σχέση με το No. 51, αλλά το αυτοκίνητο έδωσε την 3η θέση στο No. 95 της Aston Martin και έχασε το προβάδισμα με την στάση των 11 λεπτών για επισκευή στην πίσω ανάρτηση.
Αυτό ήρθε όταν ο Bird είδε ένα κλατάρισμα στο πίσω ελαστικό όπου κατέστρεψε την πίσω δεξιά πλευρά του αυτοκινήτου, καθιστώντας την διαδικασία πολύ πιο περίπλοκη από μία τυπική αλλαγή ελαστικών.
Στην συνέχεια το αυτοκίνητο του Rigon προβλημάτισε με μία αποτυχία στο κιβώτιο ταχυτήτων στον τελευταίο γύρο που είχε σαν αποτέλεσμα το No. 71 της AF Corse να μην μπει στην κατάταξη στο τέλος.
Αυτό ανέβασε την ιδιωτική ομάδα της Risi Competizione με Ferrari και οδηγούς τους Sebastien Bourdais, Jules Gounon και Olivier Pla στην 4η θέση, αν ήταν επτά γύρους μακριά από τον Lynn.
Στην GTE-Pro είχαμε γρήγορα την μονομαχία μεταξύ Aston Martin και Ferrari καθώς οι δύο εργοστασιακές Porsche 911 RSR-19 αγωνίστηκαν πρώτες στην αρχή προτού συναντήσουν προβλήματα με το υδραυλικό τιμόνι.
Το αυτοκίνητο No. 91 με οδηγούς τους Richard Lietz, Gianmaria Bruni και Frederic Makowiecki τερμάτισε 5ο, 11 γύρους πίσω από τον νικητή, ενώ το No. 92 που ήταν νικητής το 2018 στο Le Mans με οδηγούς τους Kevin Estre, Michael Christensen και Laurens Vanthoor τερμάτισε 6ο και 15 γύρους πίσω.
Αυτό ήταν το τελευταίο από τα 8 αυτοκίνητα που ξεκίνησαν τον αγώνα στην GTE-Pro και κατατάχτηκε στο τέλος.
Η WeatherTech Racing με το No. 63 και την Ferrari που μοιράστηκαν οι Jeff Segal, Cooper MacNeil και Toni Vilander εγκατέλειψε με ζημιά από σύγκρουση με την Racing Team Nederland της LMP2 με Oreca στην Tertre Rouge κατά την διάρκεια της νύχτας.
Η TF Sport πήρε επιβλητικά την νίκη στην κατηγορία GTE-Am
Μία Aston Martin Vantage GTE ακόμα κέρδισε στην κατηγορία GTE-Am με τους Jonny Adam, Charlie Eastwood και Salih Yoluc να δίνουν την πρώτη νίκη της TF Sport στο Le Mans.
Ο Eastwood πέρασε την γραμμή του τερματισμού 49 δευτερόλεπτα μπροστά από τον Matt Campbell με το No. 77 της Dempsey-Proton Racing με την Porsche 911 RSR που μοιράζονται οι Riccardo Pera και Christian Ried.
Η TF Sport με το αυτοκίνητο δεύτερης γενιάς της Aston Martin ήταν διεκδικητής από την αρχή του αγώνα και απολαύσαμε μία κλειστή μάχη με το No. 98 της Aston Martin Racing των Augusto Farfus, Ross Gunn και Paul Dalla Lana μέχρι που το αυτοκίνητο εμφάνισε πρόβλημα 8 ώρες πριν το τέλος.
Ένα πρόβλημα στην πίσω ανάρτηση πέταξε την AMR εκτός διεκδίκησης της νίκης αλλά ανέκαμψε στις επόμενες ώρες τερματίζοντας 8η στην κατηγορία και 5 γύρους πίσω.
Αυτό έδωσε ξεκάθαρο προβάδισμα στην TF Sport με αρκετά λεπτά μπροστά, ενώ ο Campbell “έτρωγε λίγο” από τον χρόνο κατά την διάρκεια του τελευταίου stint.
Η μάχη στον αγώνα για την 2η θέση έγινε πιο έντονη κατά το δεύτερο μισό του αγώνα πριν φτάσουν όλα τα αυτοκίνητα της 2η, 3ης και 4ης θέσης κοντά λόγο του αυτοκινήτου ασφαλείας την τελευταία ώρα.
Ο Campbell πέρασε την Team Project 1 Porsche του οδηγού Matteo Cairoli και τον πέταξε εκτός στο chicane της Mulsanne, ενώ ο Nicklas Nielsen έριξε τον Cairoli 4ο καθώς ο Ιταλός βρέθηκε στα χαλίκια της εξόδου στην Mulsanne, δίνοντας στην AF Corse Ferrari ένα καλό αποτέλεσμα.
Ο Nielsen δεν μπόρεσε να κερδίσει ακόμα μία θέση και τερμάτισε στην 3η με συνοδηγούς τους Emmanuel Collard και Francois Perrodo.
Ο Cairoli πήρε την 4η θέση με τους Egidio Perfetti και Larry ten Voorde, ενώ η Gulf Racing είχε έναν αξιοπρεπή τερματισμό στην 5η θέση με την Porsche να οδηγούν οι Ben Barker, Andrew Watson και Mike Wainwright.
Ο Έλληνα οδηγός Andreas Laskaratos τερμάτισε στην 16η θέση λόγο αρκετών ατυχιών που είχε ο ίδιος κατά την διάρκεια του αγώνα με το No. 89 της Team Project 1 και συνοδηγούς τους Steve Brooks και Julien Piguet.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!