Πρώτος αγώνας στην Ιταλία από τους 3 προγραμματισμένους για φέτος, με τις δοκιμές της Παρασκευής να έρχονται λίγο μετά από τον αγώνα του Βελγίου. Η πίστα της Monza αποτελεί τεράστιο κεφάλαιο για την Formula 1 και δη για τους Ιταλούς. Με την μάχη για τις μεσαίες θέσεις να είναι “εκρηκτική”, οι σημερινές δοκιμές θα δείξουν τι μπορούμε να περιμένουμε στο μέλλον…
Σημαντική αλλαγή που ξεκινά από αυτό τον αγώνα είναι η επίσημη πια κατάργηση του “party mode”, της ακραίας χαρτογράφησης του κινητήρα, γεγονός που ενδέχεται να κάνει τις κατατακτήριες πιο αμφίρροπες…
Ωστόσο, το σημαντικότερο γεγονός των ημερών ήταν η αποχώρηση της οικογένειας Williams από την Formula 1, μετά από μια μακρόχρονη και άκρως επιτυχημένη παρουσία.
Πρώτος όπως συχνά συμβαίνει βγήκε ο Lando Norris, με την Ferrari του Vettel να ακολουθεί. Οι περισσότεροι οδηγοί βγήκαν τα πρώτα λεπτά στην πίστα για να ελέγξουν την κατάσταση της πίστας και του μονοθεσίου. Τα επόμενα λεπτά πέρασαν χωρίς δράση και μονοθέσια στην πίστα.
Τα μονοθέσια άρχισαν να βγαίνουν ξανά στην πίστα μετά το πρώτο εικοσάλεπτο. Πρώτος χρόνος έγινε από τον Raikkonen, με το χρονόμετρο να σταματά στο 1:25:198. Οι χρόνοι όπως ήταν λογικό άρχισαν να πέφτουν, με γρηγορότερα μονοθέσια να μπαίνουν στην πίστα και τις συνθήκες της ασφάλτου να βελτιώνονται.
Ο Albon με χρόνο στο 1:22:280 και μαλακή γόμα βρέθηκε στην κορυφή, με του περισσότερους οδηγούς να δοκιμάζουν χρόνους με τη σκληρή γόμα. Κοντά του βρέθηκε ο Bottas και αυτός με την κίτρινη γόμα.
Εξαιρετικό χρόνο, μόλις 7 εκατοστά πίσω από τον Albon και με την σκληρή γόμα έκανε ο Verstappen επιβεβαιώνοντας την ταχύτητα που έχει η ομάδα αυτή τη στιγμή.
Ο Hamilton “φόρεσε” τότε την σκληρή γόμα και κατέβασε πολύ τον χρόνο στο 1:21:676. Κοντά του όπως πάντα ο Max Verstappen…
Και κάπου εκεί ο Ολλανδός έκανε μια απροσδόκητη έξοδο, διαλύοντας την μπροστινή του πτέρυγα και φέρνοντας την κόκκινη σημαία. Βέβαια, κατάφερε να κρατήσει τον κινητήρα “ζωντανό” και η ζημιά δεν φάνηκε σοβαρή.
Ψηλά συνέχισε να βρίσκεται ο Ricciardo, δείχνοντας πως η Renault έχει τις πιθανότητες να κυνηγήσει ένα καλό αποτέλεσμα ξανά.
Και κάπως έτσι είχαμε φτάσει στη μέση του FP1, με πράσινο φως ξανά στην πίστα!
Βέβαια, αρκετός πολύτιμος χρόνος είχε χαθεί, με το τελευταίο μισάωρο να αναμένεται γεμάτο δράση. Έτσι και έγινε με όλους του οδηγούς να βγαίνουν ξαφνικά στην πίστα, που γέμισε “ασφυκτικά”. Όλα ήταν έτοιμα για μια μικρή προσομοίωση κατατακτηρίων από πολλές ομάδες. Οι 2 Mercedes με την κόκκινη γόμα βρέθηκαν στην κορυφή της κατάταξης, με τον Bottas να είναι μπροστά από τον team-mate του.
O Leclerc βελτίωσε το χρόνο του σταματώντας στο 1:21:934 με την μέση γόμα. Η ιταλική ομάδα φαίνεται να είναι σε καλύτερη κατάσταση από τον προηγούμενη]ο εφιαλτικό αγώνα… Στην πίστα βγήκε και ο Verstappen με το μονοθέσιο να φαίνεται χωρίς κάποια σοβαρή ζημιά. Βέβαια ο χρόνος του απείχε κατά πολύ από τα “μαύρα βέλη”.
Εκτός ρυθμού έδειχνε ο Vettel, που βρισκόταν στην 18η θέση, ένα δευτερόλεπτο πίσω από τον team-mate του.
Όλα τα μονοθέσια μπήκαν στα pits, λίγο πριν βγουν για τις τελευταίες τους προσπάθειες στο FP1.
H τελική κατάταξη βρήκε τις 2 Mercedes στην κορυφή, με τον Bottas να προηγείται. Ακολούθησε ο Albon, o Kvyat και ο “λαβωμένος” Verstappen. Στην 6η θέση βρέθηκε ο Gasly, με τους Perez, Norris και Ricciardo να ακολουθούν. Την πρώτη δεκάδα έκλεισε ο Carlos Sainz.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!