Ο επικεφαλής στρατηγικής της Mercedes, James Vowles, δήλωσε πως, εκ του αποτελέσματος, η ομάδα πήρε τη “λάθος” απόφαση για τη στρατηγική του Valtteri Bottas στην Ισπανία.
Ο Φινλανδός ξεκίνησε από τη 2η θέση του grid, πίσω από τον teammate του, Lewis Hamilton. Αν και λιγότερο από ένα δέκατο χώρισε τους δύο οδηγούς στις κατατακτήριες, ο αγώνας ήταν μια διαφορετική ιστορία.
Μια κακή εκκίνηση έριξε τον Bottas στην 4η θέση από νωρίς. Αν και γρήγορα ανέβηκε 3ος, και έβαλε και τη μαλακή γόμα στο δεύτερο pitstop του, ο Bottas δεν ήταν σε θέση να απειλήσει οποιαδήποτε στιγμή τον Max Verstappen που τερμάτισε εν τέλει 2ος.
Ο Bottas ήταν φανερά απογοητευμένος στο τέλος του αγώνα στην Ισπανία και ο Vowles δήλωσε πως με το προνόμιο του εκ των υστέρων, η Mercedes έκανε λάθος, χάνοντας ένα πιθανό undercut.
“Όταν ο Valtteri ήταν πάλι στην 3η θέση, βλέπαμε τις επιλογές μας και στη συνέχεια είδαμε πως είχαμε ουσιαστικά δύο επιλογές διαθέσιμες”, δήλωσε ο Vowles στην εσωτερική ενημέρωση της Mercedes μετά το Ισπανικό GP.
“Το πρώτο ήταν να μείνουμε περισσότερο εκτός, να αναγκάσουμε τον Verstappen να κάνει νωρίς αλλαγή, να σιγουρευτούμε πως θα μαζέψει τη διαφορά, και στη συνέχεια να μείνουμε πολύ περισσότερο απ’ αυτόν έξω, και να κάνουμε ένα overcut και να τον περάσουμε εντός πίστας”.
“Η δεύτερη επιλογή ήταν προφανώς το undercut, αυτό που είναι και πιο γνωστό. Αλλά για να γίνει αυτό θα πρέπει να είσαι πολύ κοντά στο μπροστινό μονοθέσιο και στο πρώτο stint, απλά δεν βρισκόμασταν σε αυτή τη θέση. Πέφταμε εκτός των καμπυλών της ζωής του ελαστικού και δεν ήμασταν σε θέση να πλησιάσουμε τον Verstappen”.
“Κατανοητό, ο Valtteri πάλευε μέσα στην κίνηση ώστε να βρεθεί σε αυτό το σημείο και είχε χάσει λίγο από τη γόμα του ελαστικού του. Στο δεύτερο stint, υπήρχε η ευκαιρία για ένα undercut, μια πολύ μικρή. Εμφανίστηκε για έναν γύρο και αυτό ήταν. Ήταν πολύ οριακό ώστε να βάλουμε τη μέση και να κάνουμε το undercut”.
“Αλλά υπήρχε, το συζητήσαμε, ήταν σίγουρα επιλογή την οποία εξετάσαμε στο pit wall αλλά υπήρχαν επίσης και επιλογές που αφορούσαν το να μείνουμε περισσότερο έξω, και είχε επί της ουσίας να κάνει με το να ισορροπήσουμε αυτά τα δύο”.
“Υπήρξε κάποια απόσπαση από μια καταιγίδα που υπήρχε κοντά και η ανησυχία σχετικά με το εάν ή όχι αυτή θα μπορούσε να έρθει στην πίστα. Όλα αυτά συνδυασμένα σήμαιναν πως αφήσαμε την ευκαιρία που ανοίχτηκε και πήγαμε για το μεγάλο stint”.
“Κακή απόφαση, θεωρώ, εκ των υστέρων. Θεωρώ πως είχαμε μια ευκαιρία για το undercut, μόνο σε έναν γύρο περίπου στον 39ο. Όπως και να χει, ο Valtteri έκανε εξαιρετική δουλειά ώστε να ανακάμψει, και έκανε εξαιρετική θέση με το να τερματίσει 3ος”.
Ο Vowles πρόσθεσε πως ήταν σίγουρος ότι ο Bottas θα μπορούσε να πλησιάσει τον Verstappen μετά το δεύτερο pitstop του, όταν ο Φινλανδός έβαλε τη μαλακή γόμα στον 48ο γύρο. Ο Ολλανδός είχε κάνει την αλλαγή του στον 41ο για μέση.
Έτσι, το ότι ο Bottas δεν βρήκε τον ρυθμό να κλείσει τη διαφορά ήταν “έκπληξη” για τον Vowles.
“Στο τέλος του αγώνα, όταν ο Verstappen έβαλε τη μέση, είχε νόημα να διαφοροποιηθούμε στη γόμα από αυτόν”, δήλωσε ο Vowles.
“Οι θερμοκρασίες είχαν πέσει, η πίστα ήταν πιο δροσερή και θεωρήσαμε πως θα μπορούσε να μας δώσει την καλύτερη μας ευκαιρία”.
“Αλλά η αλήθεια είναι, στο μοντέλο που τρέξαμε, τόσο η μέση όσο και η μαλακή έδειχναν πως είχαμε ευκαιρία να τον φτάσουμε και να τον περάσουμε. Όταν ο Valtteri βγήκε και πάλι έξω, ήμασταν έκπληκτοι που οι χρόνοι δεν ήταν ακριβώς αυτό που χρειαζόμασταν και ο Valtteri έπρεπε να κάνει πολλή διαχείριση στα ελαστικά του ώστε να μην υπερθερμαίνονται”.
“Περισσότερη από αυτή που αναμέναμε ότι θα χρειαζόταν και, εν τέλει, ο ρυθμός δεν ήταν αρκετά δυνατός με αυτή τη γόμα ώστε να του δώσει την προσπέραση”.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!