Ο Lewis Hamilton αναδείχτηκε νικητής στο Ισπανικό Grand Prix, με μια κυριαρχική εμφάνιση από τον Βρετανό. Εξαιρετική εμφάνιση και 2η θέση για τον Verstappen, εγκατάλειψη για Leclerc.
Η εκκίνηση δεν είχε ιδιαίτερες εκπλήξεις, πέρα από το κακό ξεκίνημα του Valtteri Bottas, το οποίο τον έριξε στην 4η θέση, πίσω από τον Lance Stroll. Άλλος ένας οδηγός που έχασε θέσεις ήταν και ο Lando Norris, ο οποίος έπεσε από την 8η στη 10η θέση. Στις υπόλοιπες θέσεις ωστόσο, δεν υπήρξαν σημαντικές αλλαγές.
Κατευθείαν, ο Lewis Hamilton προσπάθησε να ανοίξει διαφορά πάνω από το δευτερόλεπτο, ώστε να κρατήσει τον Max Verstappen εκτός DRS. Το κατάφερε μάλιστα αυτό ο Βρετανός, καθώς στον 3ο γύρο που ενεργοποιήθηκε το DRS, η μεταξύ τους διαφορά ήταν στο 1,5 δευτερόλεπτα.
Η σημαντικότερη μάχη των πρώτων γύρων έγινε ανάμεσα σε Stroll και Bottas, με έπαθλο την 3η θέση. Ο Φινλανδός το πέτυχε αυτό στο τέλος του 4ου γύρου, στην ευθεία εκκίνησης/τερματισμού, με τη βοήθεια και του DRS επίσης.
Τις εντυπώσεις είχε τραβήξει πιο πίσω στο grid ο Daniil Kvyat. Ο Ρώσος, κάνοντας καλό αγώνα, πέρασε τις δύο Renault των Ocon και Ricciardo και λίγο αργότερα βρέθηκε πίσω από τον διαχύτη της SF1000 του Sebastian Vettel. Ωστόσο, ο Γερμανός κρατήθηκε μπροστά, ανταποκρινόμενος στον κίνδυνο.
Η επόμενη μάχη που είχε ενδιαφέρον ήταν αυτή της 5ης θέσης, ανάμεσα σε Perez και Albon. Ο οδηγός της Red Bull, μένοντας στη θέση από την οποία εκκίνησε, έκλεισε αργά αλλά σταθερά την ψαλίδα με τον Μεξικανό. Στον 9ο γύρο μπήκε σε ζώνη DRS του Perez, με την πίεση να αυξάνεται διαρκώς. Ωστόσο, η πίεση αυτή δεν κράτησε για πολύ, καθώς ο Albon, αναγκάστηκε να διατηρήσει τα ελαστικά του, προφυλάσσοντάς τα από τη φθορά.
Γενικά, η διαχείριση των ελαστικών ήταν το σημείο στο οποίο εστίασαν περισσότερο οι οδηγοί και οι ομάδες. Ενδεικτικό ήταν το γεγονός πως ο Verstappen, σε teamradio του με την ομάδα, ανέφερε πως η διαφορά του με τον Hamilton παρέμενε μικρή γιατί ο Βρετανός διατηρούσε τα ελαστικά του.
Μετά τον 10ο γύρο, ωστόσο, ο Hamilton ανέβασε ρυθμό. Αύξησε τη διαφορά από τον Ολλανδό από το 1,5 στα 3,3 δευτερόλεπτα, κάνοντας back-to-back ταχύτερους γύρους.
O εν ενεργεία παγκόσμιος πρωταθλητής φαινόταν να έχει μπει σε “hammer time”. Η διαφορά του με τον Verstappen αυξανόταν διαρκώς, έχοντας φτάσει τα 5 δευτερόλεπτα μετά τον 18ο γύρο. Την ίδια στιγμή, ο Ολλανδός παραπονέθηκε για τα πίσω ελαστικά του, ενώ ταυτόχρονα μπήκε και ο teammate του, Alex Albon στα pit για να βάλει τη σκληρή γόμα, όντας ο πρώτος που έκανε αλλαγή ελαστικών.
Στον 22ο γύρο μπήκε ο Ολλανδός για την αλλαγή του, επιλέγοντας τη μέση γόμα. Βγήκε μπροστά από τις δύο Racing Point, κάτι που ήταν ιδανικό για τη στρατηγική του. Αμέσως μπήκαν και οι Gasly, Norris, Kvyat στα pit, με τη μαλακή γόμα να δείχνει πως είχε διανύσει το χρονικό διάστημα ζωής της.
Στον 23ο μπήκε και ο πρωτοπόρος Hamilton, αλλάζοντας τη μαλακή για τη μέση, με τον teammate του να ακολουθεί από πίσω για ένα double-stacked pitstop, επίσης με τη μέση.
Γενικά, φάνηκε πως υπήρξαν τρεις εναλλακτικές στα ελαστικά. Οι περισσότεροι οδηγοί προτίμησαν τη μέση, ενώ ο Albon πήγε για τη σκληρή και ο Sainz για τη μαλακή.
Ο Ισπανός, στο εγχώριο Grand Prix του, είχε διάθεση να πιέσει πολύ για να ανέβει όσο ψηλότερα μπορούσε, πιέζοντας τον Alex Albon, ο οποίος είχε και δύο σκάλες πιο σκληρή γόμα. Βρέθηκε άμεσα σε ζώνη DRS του οδηγού της Red Bull και άρχισε να τον πιέζει. Και οι δύο οδηγοί όμως ήταν χαμένοι, καθώς μπροστά τους είχαν τους Ocon και Magnussen, οι οποίοι δεν είχαν κάνει τις αλλαγές τους και ήταν πιο αργοί, με γηρασμένη γόμα.
Εν τέλει, ο Magnussen δεν άντεξε, δεχόμενος μέσα στις πρώτες 4 στροφές προσπεράσεις από τους Ocon, Albon και Sainz, με τον Gasly να τον προσπερνά λίγο αργότερα. Με το εμπόδιο Magnussen να είναι εκτός, ο Sainz κατάφερε να μαζέψει κι άλλο τη διαφορά από τον Alex Albon, προσπερνώντας τον στην μεγάλη ευθεία, αξιοποιώντας το πλεονέκτημα του DRS.
Με τις δύο Ferrari να μπαίνουν να κάνουν την αλλαγή ελαστικών τους, στον 30ο γύρο, ο Sainz έδωσε ένα εξαιρετικό προσπέρασμα, περνώντας ταυτόχρονα τον Ocon και τον Sergio Perez, ο οποίος μόλις είχε βγει από το pitlane μετά την αλλαγή ελαστικών του. Ωστόσο, αμέσως μετά το Μεξικανός πέρασε τον Ισπανό, και επιδόθηκε σε μια μάχη με τον ομόσταβλό του, Lance Stroll.
Μάχη ταυτόχρονα γινόταν και πιο πίσω ανάμεσα στους Norris και Leclerc, με τον νεαρό Βρετανό να επωφελείται από το τρενάκι οδηγών μπροστά του, παίρνοντας το αναγκαίο DRS ώστε να διατηρηθεί μπροστά. Οι δύο οδηγοί είχαν μια τρομερή μάχη, σε όλα τα μήκη και πλάτη της πίστας, με την επαφή να αποφεύγεται για εκατοστά σε ορισμένες περιπτώσεις.
Εκεί όμως που οι θέσεις έδειχναν να έχουν σταθεροποιηθεί, ήρθε ένα απρόβλεπτο γεγονός για να αλλάξει την τροπή. Ο Leclerc έκανε τετακέ στο τελευταίο chicane πριν τη μεγάλη ευθεία, λόγω διακοπής λειτουργίας του κινητήρα του. Αν και ο κινητήρας πήρε πάλι μπρος, ο Μονεγάσκος ανέφερε στην ομάδα του πως πως υπήρχε πρόβλημα, ενώ καταστράφηκε και ο αγώνας του, πέφτοντας στην τελευταία θέση.
Στον 40ο γύρο, ο Alex Albon μπήκε για να βγάλει τη σκληρή γόμα, η οποία δεν τον ευνόησε και να βάλει τη μέση μέχρι το τέλος του αγώνα. Ταυτόχρονα, ο Leclerc μπήκε στα pit, καθώς το πρόβλημα που είχε ήταν οριστικό, εγκαταλείποντας τον αγώνα.
Ένα γύρο μετά έκανε την αλλαγή του και ο Verstappen, βάζοντας τη μέση γόμα. Εξαιρετική δουλειά έκαναν και οι μηχανικοί, δίνοντας αλλαγές στον Ολλανδό κάτω από δύο δευτερόλεπτα.
LAP 38/56: YELLOW FLAG
Charles Leclerc spins and then comes to a halt
He eventually restarts his engine but rejoins in P20#SpanishGP ?? #F1 pic.twitter.com/vtvTl4o5Ru
— Formula 1 (@F1) August 16, 2020
Μετά τη δεύτερη αλλαγή ελαστικών και από τον Carlos Sainz, όπου έβαλε τη μέση, βγήκε ακριβώς μπροστά από τον Albon, με τους δυο τους να επιδίδονται και πάλι σε μια θεαματική μάχη, από την οποία ωστόσο ο Ισπανός βγήκε πάλι νικητής.
Σιγά σιγά όλοι οι οδηγοί που ήταν σε στρατηγική 2 αλλαγών έκαναν το δεύτερο pitstop τους.
Κατά τη διάρκεια του αγώνα, έσπασε ένα ρεκόρ, και συγκεκριμένα από το Kimi Raikkonen. Ο Φινλανδός, αν και έκανε έναν ήσυχο και αδιάφορο αγώνα, έγινε ο πρώτος οδηγός σε διανυθέντα km στην ιστορία της Formula 1, με 83.846, ένα πραγματικά εντυπωσιακό νούμερο.
LAP 38/66: KIMI BREAKS A RECORD
After completing lap 37, Kimi Raikkonen has now raced 83,846 km in F1
That’s further than any other driver F1 in history
That’s more than twice the circumference of Earth ?
That’s incredible ?#SpanishGP ?? #F1 pic.twitter.com/P5zoXOy12R
— Formula 1 (@F1) August 16, 2020
Στον 49ο μπήκε και ο Valtteri Bottas για τη 2η αλλαγή του. Ο Φινλανδός έβαλε τη μαλακή γόμα, βγήκε πίσω από τον Max Verstappen και σκοπός του μέχρι το τέλος του αγώνα, για 17 ακόμα γύρους, ήταν να φτάσει και να περάσει τον Ολλανδό. Δύο γύρους μετά, έκανε την αλλαγή της και η έτερη Mercedes, αυτή του Lewis Hamilton, με τον Βρετανό να πηγαίνει μέχρι το τέλος του αγώνα με τη μέση γόμα.
Αυτός που είχε έναν ενδιαφέρον αγώνα ήταν ο Sebastian Vettel. Ο Γερμανός, έχοντας κάνει μόνο ένα pitstop, βρισκόταν στην 5η θέση, με τη μαλακή γόμα, και δήλωσε στην Ferrari πως θα πήγαινε με αυτή μέχρι το τέλος, προσπαθώντας να αμυνθεί όσο περισσότερο μπορούσε.
Ωστόσο, λίγους γύρους μετά άρχισαν να τον φτάνουν οι πιο πίσω οδηγοί. Αρχικά, στον 56ο γύρο τον πέρασε ο Sergio Perez, για να έρθει 3 γύρους μετά και ο Sainz να περάσει τον Γερμανό. Εν τέλει, ο Vettel κατάφερε να τερματίσει σε μια ανέλπιστη 7η θέση, δεδομένης και της 11ης από την οποία εκκίνησε.
Ποινές 5 δευτερολέπτων δέχτηκαν οι Perez και Kvyat, για αγνόησε μπλε σημαιών, όταν προσπάθησε να τους δώσει γύρο ο Lewis Hamilton.
Χωρίς άλλες εκπλήξεις έληξε έτσι ο αγώνας, με τον ταχύτερο γύρο να πηγαίνει στον Valtteri Bottas, με 1:18.183, όντας ρεκόρ αγώνα.
Πλέον, ο Hamilton αύξησε κι άλλο τη διαφορά του στη βαθμολογία από τον 2ο, Max Verstappen, φτάνοντας τους 112 βαθμούς. 4ος ο Sergio Perez με τον Lance Stroll από πίσω του, 6η θέση για τον Sainz, επάξια 7η θέση για τον Sebastian Vettel, 8ος ο Alex Albon σε έναν μέτριο αγώνα.
Τώρα, η Formula 1 κάνει διάλειμμα δύο εβδομάδων πριν πάει στις Αρδένες, για το Βελγικό Grand Prix στην πίστα του Spa-Francochamps. Παρακάτω παρατίθεται η κατάταξη του αγώνα.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!