Η επερχόμενη απαγόρευση της FIA για χρήση χαρτογραφήσεων υψηλών επιδόσεων στις κατατακτήριες είναι “μόνο θετικό” για τη Ferrari, δεδομένων των δυσκολιών τους σε τελική στις ευθείες, σύμφωνα και με τον Charles Leclerc.
Προέκυψε ως είδηση την Πέμπτη, λίγο πριν το Ισπανικό Grand Prix, πως η FIA είναι έτοιμη να περιορίσει την αλλαγή των ρυθμίσεων των κινητήρων μεταξύ κατατακτηρίων και αγώνα, αφαιρώντας τη δυνατότητα από τις ομάδες να χρησιμοποιούν τα λεγόμενα “party modes” για ταχείς γύρους. Η κίνηση αυτή αναμένεται να ξεκαθαριστεί σε μια τεχνική ντιρεκτίβα που θα δημοσιευτεί στις ομάδες πριν το Βελγικό Grand Prix στο τέλος του μήνα.
Οι ομάδες με κινητήρα Mercedes αναμένεται να είναι οι μεγαλύτεροι χαμένοι ως αποτέλεσμα αυτής της απαγόρευσης. Μέχρι στιγμής, είναι γνωστό πως τόσο η εργοστασιακή ομάδα της Mercedes, όσο και η Williams και η Racing Point έχουν επωφεληθεί από το party mode του κινητήρα της Mercedes στις κατατακτήριες.
Η Ferrari έχει δυσκολευτεί με την ταχύτητά της στις ευθείες φέτος, μετά από μια συμφωνία που είχε γίνει με τη FIΑ, στις χειμερινές δοκιμές, σχετικά με την απόδοση της μονάδας ισχύος της, με ερωτήματα να υπάρχουν τότε σχετικά με τη νομιμότητά της.
Ερωτώμενος σχετικά με το τί θα σήμαινε αυτό το “μπανάρισμα” στις χαρτογραφήσεις κατατακτηρίων για τη Ferrari, ο Charles Leclerc ισχυρίστηκε πως η ομάδα δεν έχει ιδιαίτερα διαφορετικές ρυθμίσεις μεταξύ αγώνα και κατατακτηρίων, κάτι που αποτελεί καλό νέο για την ιταλική ομάδα.
“Για να είμαι ειλικρινής, δεν θεωρώ πως θα μας επηρεάσει τόσο πολύ, έτσι θεωρώ πως είναι κάτι μόνο θετικό για εμάς”, δήλωσε ο Μονεγάσκος. “Το πόσο θα είναι ωφέλιμο, ακόμα μένει να το δούμε. Αλλά για εμάς, μπορώ να πως πως δεν έχουμε τίποτα διαφορετικό ανάμεσα στις κατατακτήριες και τον αγώνα. Έτσι, για εμάς, δεν θα αλλάξει κάτι”.
Ο Leclerc υποστήριξε την εν λόγω κίνηση, λέγοντας “πως πιθανότατα το κάνουν αυτό για κάποιο λόγο”.
Ο έτερος οδηγός της Ferrari, Sebastian Vettel, εναρμονίστηκε με τις δηλώσεις του Leclerc, λέγοντας: “Ας περιμένουμε να δούμε τί θα συμβεί. Πάντα εξαρτάται από το τί θα καταφέρεις μέσα από αυτό πιστεύω. Εάν έχεις αναπτύξει κάτι στον κινητήρα σου που μπορείς πιθανότατα να το τρέξεις για κάποια χιλιόμετρα με περισσότερη ισχύ, περισσότερη πίεση στον κινητήρα, τότε πιθανότατα δεν είναι τα καλύτερα νέα αυτά για εσένα”.
“Αλλά στο σημείο που βρισκόμαστε αυτή τη στιγμή, όπως είπε και ο Charles, δεν μας επηρεάζει”.
Ο Lewis Hamilton δήλωσε πως η κίνηση αυτή δεν αποτέλεσε έκπληξη στη Mercedes καθώς έγινε ώστε “προφανώς να τους επιβραδύνει”. Ωστόσο, αμφέβαλε πως “θα φέρει το αποτέλεσμα που θέλουν”.
Ο οδηγός της Racing Point, Lance Stroll, ένιωσε θα ήταν κρίμα για τα μονοθέσια με κινητήρα Mercedes να καταστραφεί η κορυφαία απόδοσή τους.
“Η Formula 1 έχει να κάνει με το να λειτουργείς στη μέγιστη δυναμικότητα στο μονοθέσιο και τον κινητήρα”, σχολίασε ο Καναδός. “Θεωρώ πως θέλουμε να δούμε όλους τους κατασκευαστές κινητήρων, τις ομάδες, την εξέλιξη των μονοθεσίων, να πιέζονται στο όριο. Δεν θεωρώ πως αυτό θα ήταν κάτι καλό”.
Ο George Russell της Williams επίσης ήταν απογοητευμένος που έμαθε αυτή την πρόθεση της FIA, έχοντας χρησιμοποιήσει τη συγκεκριμένη υποβοήθηση του κινητήρα της Mercedes ώστε να περάσει στο Q2 στους τελευταίους τέσσερις αγώνες.
“Θα ήμουν απογοητευμένος να το δω να απαγορεύεται”, δήλωσε ο Βρετανός. “Θεωρώ πως κάθε κατασκευαστής κινητήρων θα πρέπει να έχει αυτή την ενίσχυση στις κατατακτήριες. Όταν βρίσκεσαι εντός του μονοθεσίου και έχεις το ελάχιστο δυνατό καύσιμο για το Σαββατοκύριακο, έχεις και την επιθετικότερη χαρτογράφηση του κινητήρα, είσαι ενισχυμένος και έτοιμος για τον γύρο που ετοιμάζεσαι να ξεκινήσεις”.
“Όλα νιώθουν λίγο πιο δυνατά και αυτό σου επιτρέπει να εξάγεις από το μονοθέσιο αυτό το κάτι παραπάνω και είναι ένα τόσο εκπληκτικό μέρος του Σαββατοκύριακου. Έχεις αυτόν τον ένα γύρο, δίνεις τα πάντα και ύστερα απλά αλλάζεις την χαρτογράφηση για τον αγώνα”.
“Θα ήμουν απογοητευμένος εάν το χάναμε αυτό”.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!