Ο πρόεδρος της Ferrari, John Elkann δεν περιμένει η ομάδα του Maranello να μάχεται για νίκες στη Formula 1 έως και το 2022, ζητώντας και την υπομονή από τους δυσαρεστημένους φίλους της ομάδας.
Την ώρα που η ιταλική ομάδα βρίσκεται εκτός ρυθμού σε σχέση με τη Mercedes, δεν υπάρχουν αυταπάτες σχετικά με την προσπάθεια που απαιτείται ώστε να βρεθεί ξανά στον ανταγωνισμό.
Με μια σειρά όμως μέτρων για την περικοπή των εξόδων να έχει εισαχθεί ώστε να μειωθούν οι αλλαγές που μπορούν να γίνουν στα μονοθέσια από τις ομάδες, η Ferrari γνωρίζει πως δεν είναι σε θέση να απαντήσει σε σύντομο χρονικό διάστημα.
Ο Elkann, μιλώντας εκτενώς στην ιταλική εφημερίδα Gazzetta dello Sport σχετικά με τις εμφανίσεις της Ferrari, δήλωσε πως η ομάδα θα πρέπει να στοχεύσει στο 2022 ώστε να επιστρέψει μόνιμα στην κορυφή.
“Η Ferrari βιώνει δύσκολες καταστάσεις σε μια περίοδο που ξεκινά από πολύ πίσω”, δήλωσε ο Elkann. “Δεν έχουμε κερδίσει τον τίτλο κατασκευαστών από το 2008 και των οδηγών από το 2007”.
“Έχει υπάρξει ο κύκλος επιτυχιών της Red Bull χάρη στην αεροδυναμική ικανότητά της και έπειτα της Mercedes λόγω της ικανότητάς της στην υβριδική τεχνολογία”.
“Φέτος δεν είμαστε ανταγωνιστικοί λόγω σε λάθη στο project. Είχαμε μια σειρά δομικών αδυναμιών που υπήρχαν για αρκετό καιρό στην αεροδυναμική και στη δυναμική του οχήματος. Έχουμε χάσει επίσης μέρος της ισχύος του κινητήρα μας”.
“Η πραγματικότητα είναι πως το μονοθέσιό μας δεν είναι ανταγωνιστικό. Το είδατε στην πίστα και θα το δείτε αυτό ξανά”.
“Σήμερα, θέτουμε τα θεμέλια της ανταγωνιστικότητας και της επιστροφής στη νίκη όταν αλλάξουν οι κανονισμοί το 2022. Είμαι σίγουρος γι’ αυτό”.
Ο Elkann δήλωσε επίσης πως το πάγωμα των σασί, το οποίο εμποδίζει τις ομάδες από το να κάνουν μεγάλες αλλαγές στα μονοθέσιά τους για φέτος και του χρόνου, αποτελεί παράγοντα-κλειδί στην αδυναμία ανάκαμψης της ομάδας βραχυπρόθεσμα.
Ερωτώμενος πόσο αυτό επηρεάζει τη Ferrari, ο Elkann δήλωσε: “Πολύ, δεδομένου ότι ξεκινήσαμε άσχημα”.
“Πρέπει να είμαστε ρεαλιστές και συνειδητοποιημένοι σχετικά με τις δομικές αδυναμίες με τις οποίες ζούσαμε για μια δεκαετία και την οποία έχει γιγαντώσει η μετάβαση στην υβριδική τεχνολογία”.
“Δώσαμε το ΟΚ για τους νέους κανονισμούς, οι οποίοι θα ξεκινήσουν από το 2022, επειδή πιστεύουμε πως είναι σωστό να υπάρχει μεγαλύτερη ανταγωνιστικότητα στη F1”.
“Δεν βλέπουμε τα πλαφόν στα budget ως εμπόδιο στην ικανότητά μας να κερδίζουμε. Το θεωρούμε ως μια πρόκληση”.
“Οι μηχανικοί μας, οι τεχνικοί και οι οδηγοί μας θα βρουν τη δύναμη και τη δημιουργικότητα εντός αυτών των ορίων, ώστε να φέρουν τη Ferrari στην κορυφή. Προσωπικά, δεν έχω δει τα τελευταία 10 χρόνια τόσο μεγάλη συνοχή και ομαδικό πνεύμα”.
Ενώ η άποψη του Elkann σχετικά με το πόσο πολύ θα χρειαστεί η Ferrari ώστε να ανακάμψει δεν είναι κάτι ωραίο στα αυτιά των Tifosi, δήλωσε πως είναι σημαντικό η ομάδα να δείχνει διαφάνεια σε αυτό το ζήτημα”.
“Οι οπαδοί υποφέρουν τόσο πολύ όσο εμείς, αλλά γνωρίζουμε πως μας υποστηρίζουν. Γι’ αυτό είναι σημαντικό να είμαστε ξεκάθαροι και ειλικρινείς μαζί τους. Μας περιμένει ένα μεγάλο μονοπάτι”.
“Όταν ο Todt άνοιξε τον ιστορικό κύκλο επιτυχιών το 2000, επιστρέψαμε από μια αποχή που είχε κρατήσει για πάνω από 20 χρόνια, από το 1979. Του πήρε κάποιο χρόνο από την έλευσή του στο Maranello το 1993 μέχρι και την επιστροφή της Ferrari στην επιτυχία”.
“Το σημαντικό πράγμα είναι να δουλέψουμε εντός και εκτός πίστας, με συνεκτικότητα, για να χτίσουμε τη Ferrari που θέλουμε, βήμα-βήμα”.
Ο Elkann έδωσε τέλος έμφαση στο ότι έχει κάθε εμπιστοσύνη στον Mattia Binotto, τον επικεφαλής της ομάδας στη F1, παρά τις φετινές δυσκολίες.
“Απόλυτη εμπιστοσύνη”, δήλωσε ο Elkann. “Επειδή επίσης ο Mattia Binotto, ο οποίος έχει πάρει τα σκήπτρα της Scuderia από πέρυσι, έχει τις ικανότητες και τα χαρακτηριστικά για να ξεκινήσει έναν νέο κύκλο επιτυχιών. Ήταν στη Ferrari μαζί με τον Todt και τον Schumi”.
“Γνωρίζει πως να κερδίζει και από του χρόνου θα δουλέψει με δύο νέους οδηγούς και φιλόδοξους, όπως εμείς”.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!