Με λιγότερες από 30 μέρες να έχουν απομείνει για τον επόμενο αγώνα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Αντοχής της FIA, υπήρξαν πολλές αλλαγές τον τελευταίο μήνα τόσο στις συμμετοχές των οδηγών όσο και στις συμμετοχές των ομάδων στους τρεις εναπομείναντες αγώνες.
Έπειτα από το μεγάλο διάστημα αποχής λόγο της πανδημίας του κορονοϊού τα αντίστοιχα πρωταθλήματα αντοχής European Le Mans Series και IMSA συνεχίζουν κανονικά με το βλέμμα όλων να είναι στραμμένο στο μέλλον του μηχανοκίνητου σπορ και στην κατηγορία LMDh που θέλει να δημιουργήσει η FIA. Ακόμη ένα μεγάλο θέμα ήταν ο φετινός αγώνας 24 ωρών του Le Mans, καθώς θα διεξαχθεί στις 19 Σεπτεμβρίου με τις συμμετοχές να είναι στα 60 αυτοκίνητα όπως ανακοινώθηκε από την ACO.
Μετά την οριστική απόφαση για το τελικό πρόγραμμα με τρεις αγώνες να απομένουν ώστε να ολοκληρωθεί το WEC, η Toyota ανακοίνωσε πως δεν είναι εφικτό να εξελίξει την TS050 και να δει τα όρια του διότι πρέπει να επικεντρωθεί στην επόμενη χρονιά και τους καινούργιους κανονισμούς, κάτι το οποίο θα έχει υψηλό κόστος. Να σημειωθεί ότι η Toyota είναι η μόνη εργοστασιακή ομάδα αυτή την στιγμή στην κατηγορία LMP1 με αυτοκίνητο hybrid. Ακόμη η Toyota ανακοίνωσε την μεταγραφή του ταλαντούχου Nyck de Vries στην λίστα των αναπληρωματικών οδηγών με εμπειρία από την Formula 2 και από την LMP2 με την Team Nederland καθώς και παρουσίες με την G – Drive Racing στο European Le Mans Series. Η μεταγραφή του De Vries είχε ως αποτέλεσμα την απομάκρυνση του Laurent και την Toyota να λέει πως θα παραμείνει με τους ίδιους οδηγούς και το 2021.
Ακόμη μία συμμετοχή ιδιωτικής ομάδας στην LMP1 είναι αυτή τη Bykolles κερδίζοντας την συμμετοχή της επάξια ύστερα από την απογοήτευση της που βρισκόταν στην λίστα των αναπληρωματικών. Μία ηχηρή μεταγραφή ήταν αυτή του Bruno Spengler Πρωταθλητή στο DTM.
Την ίδια ώρα που η Toyota προγραμματίζει τα μελλοντικά της σχέδια, η Porsche ανακοίνωσε ότι αποχωρεί από το IMSA αφήνοντας την Αμερική για να μεταφερθεί στην Ευρώπη με στόχο την καινούργια κατηγορία LMDh χωρίς να έχει ανακοινωθεί κάτι επίσημα. Έτσι η κατηγορία GTE της IMSA έμεινε ουσιαστικά με δύο κατασκευαστές τις Corvette και BMW. Ενδιαφέρον για τους καινούργιους κανονισμούς και τα αυτοκίνητα έδειξαν πολλές ομάδες, με την Team Penske να δηλώνει ενδιαφέρον, όπως η Peugeot, η Mclaren και η Scuderia Cameron Glickenhaus ανακοινώνοντας ότι θα έχει έτοιμα δύο hypercar ενόψει του 2021.
Στην κατηγορία GTE η Corvette ανακοίνωσε ότι δεν θα συμμετέχει στον αγώνα 24 ωρών του Le Mans και ήταν ένα μεγάλο πλήγμα για όλους τους φίλους της ομάδας και η Aston Martin Racing ανακοίνωσε την συμμετοχή της στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Αντοχής. Το μέλλον της κατηγορίας GTE βρίσκεται στον αέρα με τις ομάδες να μην δηλώνουν ξεκάθαρα αυτό που θέλουν και το κόστος να είναι αρκετά μεγάλο, η Ferrari ωστόσο δήλωσε ότι επιθυμεί να συνεχίσει σε αυτή την κατηγορία και να εξελίξει το αυτοκίνητο της, δείχνοντας τον δρόμο και στους υπόλοιπους κατασκευαστές. Να θυμίσουμε ότι οι συμμετοχές των εργοστασιακών ομάδων τα τελευταία χρόνια στις κατηγορίες GTE ήταν μεγάλη όμως το κόστος και οι μεγάλες αποστάσεις δεν επέτρεψαν σε πολλές ομάδες να συνεχίσουν σε αυτήν την κατηγορία.
Λίγο πριν την επανέναρξη του πρωταθλήματος οι ομάδες της LMP1 πραγματοποίησαν δοκιμές στην πίστα του Paul Ricard μετά από ένα αρκετά μεγάλο χρονικό διάστημα. Η ACO ανακοίνωσε ότι ο φετινός αγώνας του Le Mans δεν θα γίνει με την πλήρη παρουσία του κόσμου θέτοντας πολύ αυστηρά μέτρα καθ’ όλη την διάρκεια της εβδομάδας όπου θα διεξαχθεί ο αγώνας τονίζοντας ότι φέτος θα είναι ένας εντελώς διαφορετικός αγώνας. Τέλος την περασμένη Παρασκευή είχαμε την ανακοίνωση για την συμμετοχή 60 αυτοκινήτων και το πρόγραμμα αναλυτικά.
Οι 3 τελευταίοι αγώνες του WEC
15 Αυγούστου – 6 Hours Spa-Francorchamps
19 Σεπτεμβρίου – 24 Hours Le Mans
21 Νοεμβρίου – 8 Hours Bahrain
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!