Η Racing Point συνεχίζει να προκαλεί πολλές αναταράξεις στα paddock της Formula 1, μετά και την εκμετάλλευση “τρύπας” στους κανονισμούς σχετικά με τη νέα διαδικασία ομολογοποίησης εξαρτημάτων.
Η ομάδα, η οποία από του χρόνου θα τρέχει υπό το όνομα Aston Martin, προκάλεσε πολλές αντιδράσεις μετά και την αποκάλυψη της RP20, την οποία πολλοί χαρακτήρισαν και ως η “ροζ Mercedes” στις χειμερινές δοκιμές του Φεβρουαρίου στη Βαρκελώνη.
Το μονοθέσιο, και πιο ειδικά τα εμπρός και πίσω φρένα του, αποτελούν αντικείμενο ενδελεχούς έρευνας από τη FIA, μετά και την επίσημη διαμαρτυρία της Renault στο κυβερνόν σώμα του αθλήματος μετά το Grand Prix της Στυρίας.
Η FIA περιμένει να γίνουν περισσότερες διαμαρτυρίες σχετικά με τη νομιμότητα της RP20 κατά τη διάρκεια της σεζόν, αλλά δέχεται και την επίκριση των ομάδων για έναν άλλο λόγο.
Έχοντας θεσπιστεί ως μέτρο περικοπής των κόστων, ώστε να βοηθήσει τις ομάδες να ανακάμψουν από την παγκόσμια πανδημία του κορωνοϊού, η οποία τερμάτισε τις όποιες δραστηριότητες εξέλιξης των μονοθεσίων αλλά και τους αγώνες, η FIA εφάρμοσε ένα σύστημα token ώστε να επιτρέψει στις ομάδες να κάνουν συγκεκριμένες αλλαγές στα μονοθέσιά τους, εν μέσω του παγώματος της εξέλιξης μέχρι το 2022.
Για παράδειγμα, το συγκεκριμένο σύστημα θα βοηθήσει τη McLaren να μεταβεί από τους κινητήρες της Renault στους αντίστοιχους της Mercedes από του χρόνου. Όλες οι ομάδες έχουν δύο token που μπορούν να χρησιμοποιήσουν ώστε να κάνουν συγκεκριμένες αλλαγές.
Αλλά, ενώ ομάδες όπως η Haas και η Alfa Romeo αγοράζουν εξαρτήματα από το τωρινό μονοθέσιο της Ferrari και η AlphaTauri μια μίξη παλιών και νέων εξαρτημάτων από τη Red Bull, η Racing Point αγοράζει εξαρτήματα αποκλειστικά από τη W10 Mercedes του 2019, συμπεριλαμβανόμενων και κιβωτίου ταχυτήτων και ανάρτησης.
Τα εξαρτήματα που αγοράζονται από παλιά μονοθέσια δεν χρειάζονται token και η Racing Point σχεδιάζει να κάνει ακριβώς το ίδιο για το 2021, αγοράζοντας εξαρτήματα από την W11 της Mercedes από την έκδοση του μονοθεσίου που θα έκανε την εμφάνισή της στο Grand Prix της Αυστραλίας για το 2020.
“Δεν είμαστε χαρούμενοι με το γεγονός ότι υπάρχουν ομάδες που τους επιτρέπεται να βελτιώνουν όλο το πακέτο τους από το 2019 στο 2020”, δήλωσε ο επικεφαλής της Ferrari, Mattia Binotto.
“Αυτό είναι άδικο για αυτούς που τους επιτρέπεται μονάχα να αγγίξουν δύο συγκεκριμένα σημεία του μονοθεσίου. Αυτό το όριο θα έπρεπε να ισχύει για όλους”.
“Έχουμε ήδη καταχωρήσει τα token μας”.
Ο τεχνικός επικεφαλής της Renault, Marcin Budkowski, ο οποίος αποκάλυψε ότι υπάρχουν υποψίες περί παροχής σχεδίων της Mercedes στη Racing Point για την RP20, πρόσθεσε: “Δυστυχώς, αυτός ο κανονισμός έχει μια τρύπα που επιτρέπει σε δύο ομάδες να επωφελούνται απ’ αυτή. Θα πρέπει να συζητήσουμε για αυτό ξανά με τη FIA και τις άλλες ομάδες”.
Υπάρχει ο φόβος η Racing Point να μπορέσει του χρόνου να κάνει άλλο ένα μεγάλο άλμα στην εξέλιξη και την απόδοσή της, καταφέρνοντας να βασίσει το μονοθέσιο του 2021 στη W11, η οποία φέτος φαντάζει πολύ δυνατή, και το απόλυτο φαβορί για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα.
“Πρόθεσή μας ήταν πάντα να χρησιμοποιήσουμε το σύστημα μετάδοσης της Mercedes από την έκδοση του Grand Prix της Αυστραλίας του 2020 στο μονοθέσιο του 2021”, δήλωσε ο επικεφαλής μηχανικής της Racing Point, Andrew Green.
“Είμαστε πάντα έναν χρόνο πίσω. Η Mercedes δεν έχει χρησιμοποιήσει token πάνω στο σύστημα μετάδοσης του 2020, έτσι δεν θα μπορούμε να λάβουμε διαπιστευτήρια για αυτό”.
Το σύστημα token βρίσκεται σε πλήρη λειτουργία, καθώς η δεύτερη από τις τρεις καταληκτικές ημερομηνίες που έχει δώσει η FIA πλησιάζει ταχύτατα.
Η πρώτη ημερομηνία πέρασε και ήταν πριν το ξεκίνημα της σεζόν, δύο εβδομάδες μετά το τέλος της παύσης των 63 ημερών.
Η δεύτερη ημερομηνία εκπνέει την Τετάρτη μετά το Ουγγρικό Grand Prix και η τελική ημερομηνία στην οποία οι ομάδες πρέπει να αναφέρουν τις λεπτομέρειες από τις αλλαγές που έχουν καταγραφεί, είναι 60 ημέρες μετά το τέλος της πρώτης καταληκτικής ημερομηνίας.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!