Η Ferrari χρειάζεται ένα εξαιρετικό αποτέλεσμα στο Ουγγρικό GP, όχι μόνο για να δώσει momentum στη σεζόν της, αλλά και να σώσει το κεφάλι του Mattia Binotto.
Αν και η Ferrari μπήκε στη φετινή σεζόν δηλώνοντας ξεκάθαρα πως βρισκόταν σε μειονεκτική θέση, εκτός ρυθμού σε σχέση με τις Mercedes και Red Bull, τα πράγματα ήταν χειρότερα από αυτό στους πρώτους δύο αγώνες.
Και στα δύο events στο Red Bull Ring, το Αυστριακό GP και το αντίστοιχο της Στυρίας, η Ferrari κατάφερε μονάχα να φέρει και τις δύο φορές ένα μονοθέσιο στο Q3, με τον άλλο οδηγό να κάνει τον 11ο χρόνο.
Η έλλειψη ρυθμού συνεχίστηκε και στον αγώνα, τουλάχιστον σε αυτόν της Αυστρία, με τον Charles Leclerc βέβαια να τερματίζει 2ος, σε ένα αποτέλεσμα που ήρθε περισσότερο από ικανότητες του ίδιου, αλλά και εκμετάλλευση ατυχιών των υπόλοιπων οδηγών και καλή στρατηγική απόφαση για τα ελαστικά του Μονεγάσκου.
Όσο για το Grand Prix της Στυρίας, εκεί η Ferrari σημείωσε ένα διπλό DNF, με τον Leclerc να πέφτει πάνω στον Sebastian Vettel στον εναρκτήριο γύρο, στη στροφή 3.
Το κακό ξεκίνημα της Scuderia φέτος, θα μπορούσε να έχει ως αποτέλεσμα και τον πέλεκυ της τιμωρίας για τον Binotto.
Σύμφωνα με την Corriere della Sera, τα αφεντικά της Ferrari, John Elkann και Louis Camilleri “ήδη δουλεύουν πάνω σε μια εναλλακτική λύση στην περίπτωση που τα πράγματα χειροτερέψουν, με το όνομα του Antonello Coletta, τωρινού manager του προγράμματος GT της Ferrari να παίζει δυνατά”.
Αναφερόμενη στον Binotto ως έναν “αθόρυβο ηγέτη που δεν είναι συνηθισμένος να ανατρέπει τις συνθήκες στη Formula 1” , οι μέρες του Ιταλού ως επικεφαλής ίσως και να είναι μετρημένες, σύμφωνα με την Corriere della Sera.
Σύμφωνα με το ίδιο μέσο, ενώ η Mercedes είναι συνηθισμένη στο να βρίσκει καινοτομίες, όπως το σύστημα DAS, στη Ferrari η δημιουργική σκέψη “έχει στερέψει”.
Στον διπλό ρόλο του επικεφαλής της ομάδας αλλά και του τεχνικού συντονιστή, ο Binotto βασίζεται σε πέντε άτομα για να τρέξουν την ομάδα: τον Enrico Cardile (αεροδυναμική), τον Simone Resta (σασί), τον Enrico Gualtieri (μονάδα ισχύος), τον Matteo Togninalli (επικεφαλής των μηχανικών αγώνα) και ο Laurent Mekies (αγωνιστικός διευθυντής). Ωστόσο, υπάρχουν διαφορετικές απόψεις στα βήματα που πρέπει να υιοθετηθούν από όλους αυτούς.
“Η σύγχυση στην ομάδα οφείλεται στους 12 μήνες που ο Binotto έχει ξοδέψει πολλή από την ενέργειά του για πολιτικές διαμάχες: την αναβολή των κανονισμών του 2021 για το 2022, το πλαφόν στα budget, τη νέα Συμφωνία Ομονοίας με τη Liberty Media”.
“Εν τέλει, η εξουθενωτική έρευνα της FIA στον κινητήρα του 2019, η οποία κατέληξε σε μυστική συμφωνία και τις επιπτώσεις της που είναι ορατές μέχρι σήμερα. Υπάρχει σχεδόν βεβαιότητα πως τα περισσότερα από τα προβλήματα έχουν εμφανιστεί από το γεγονός ότι η αεροδυναμική και το σασί σχεδιάστηκαν πάνω στην παλιά μονάδα ισχύος και τα επίπεδα δύναμής της. Από τότε, η ομάδα αναγκάστηκε να κάνει πολλές αλλαγές στον κινητήρα, λόγω των τεχνικών ντιρεκτίβων που εκδόθηκαν, χάνοντας αρκετή ιπποδύναμη”.
Με αυτή την οπτική, είναι ακατανόητο το γεγονός πως ο Binotto δέχτηκε το πάγωμα της εξέλιξης των κινητήρων και των πλαισίων μέχρι και τις αλλαγές του 2022.
Ο Coletta, γεννημένος στις 27 Φεβρουαρίου του 1967 στη Ρώμη, έχει δουλέψει στην Peugeot και την Alfa Romeo πριν γίνει μέλος της Ferrari το 1997, ως συντονιστής του Ferrari Challenge, μιας θέσης που κράτησε μέχρι το 2003, όταν και έγινε επικεφαλής του τμήματος Corse Clienti της ομάδας.
Το 2014 ανέλαβε νέο ρόλο ως επικεφαλής του τμήματος Αγωνιστικών Δράσεων, κάτι που παντρεύει τις δραστηριότητες της Formula 1 με αυτές του Corse Clienti, δηλαδή το Ferrari Challenge, τους αγώνες GT, το F1 Clienti και το XX Program.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!