Αν μας ζητούσαν να ξεχωρίσουμε την ομάδα που μας έκανε αρνητική εντύπωση στους δύο πρώτους αγώνες της φετινής σεζόν, αυτή θα ήταν σίγουρα η Ferrari – μία Ferrari που θεωρητικά φέτος θα μπορούσε να διεκδικήσει το “κάτι παραπάνω” από την Mercedes.
Όμως, όχι μόνο δεν μπόρεσε να βελτιώσει το περσινό της μονοθέσιό και να δώσει μάχες με την Mercedes και την Red Bull, κάτι που όλοι οι υγιείς φίλαθλοι επιθυμούν για να υπάρξει περισσότερο θέαμα και ενδιαφέρον, αλλά αντίθετα δείχνει να βρίσκεται στην χειρότερη κατάσταση της τελευταίας δεκαετίας – τουλάχιστον.
Πολλοί λένε ότι η “συμφωνία” με την FIA για τον κινητήρα αποτελεί στην πραγματικότητα έναν ευφάνταστο τρόπο να περάσει απαρατήρητη η παρανομία που υπήρχε στην μονάδα ισχύος της Scuderia το 2019 – αν και τίποτα δεν αποδεικνύεται, είναι αναμφίβολο ότι η κορυφαία μονάδα ισχύος της περσινής χρονιάς υστερεί σημαντικά φέτος, όπως παραδέχθηκε και ο ίδιος ο Binotto, και σε συνδυασμό με ένα προβληματικό μονοθέσιο (το οποίο αναγκάζει τους οδηγούς του να “παλεύουν” μαζί του για να υπακούσει στις εντολές τους), το αποτέλεσμα είναι η Ferrari να έχει πέσει από δεύτερη δύναμη πέρυσι στην μάχη του μέσου το 2020….
Και το πρόβλημα δεν μένει μόνο εκεί. Γιατί ως γνωστόν, αν κάτι πάει στραβά, ακολουθούν και άλλα. Η έλλειψη ταχύτητας στην SF1000 αναγκάζει τους δύο οδηγούς της να προσπαθούν υπέρ του δέοντος, με συνέπεια τα λάθη να έρχονται ευκολότερα. Μπλοκαρίσματα τροχών και συνεχείς διορθώσεις ήταν η συνηθισμένη εικόνα για τους Vettel και Leclerc στο Red Bull Ring. Για να μην αναφερθούμε και στα καθαρά προσωπικά τους λάθη και ατυχήματα, του Vettel στον πρώτο αγώνα και του Leclerc στον δεύτερο.
Όμως, δεν θα ήταν συνετό να κατηγορηθούν αποκλειστικά οι οδηγοί για αυτά. Γιατί ξαφνικά φέτος καλούνται να παλεύουν στο μέσο του grid, εκκινώντας από πολύ πίσω στην κατάταξη, κάτι με το οποίο δεν είναι συνηθισμένοι. Θυμίζουμε ότι πέρυσι πάλευαν για βάθρο, οπότε το γεγονός ότι τώρα εκκινούν εκτός δεκάδας δεν είναι ό,τι πιο απλό.
Έπειτα, είναι και το ζήτημα της ψυχολογίας. Ή καλύτερα, της έλλειψης αυτής. Οι προσδοκίες ήταν υψηλές για φέτος, όμως η προσγείωση ήρθε ανώμαλα. Το μονοθέσιο δεν αποδίδει, οι οδηγοί δυσκολεύονται. O Vettel είναι εμφανώς “ξένο σώμα” στην ομάδα, δείχνει να είναι ήδη εκτός αυτής, ενώ ο Leclerc προσπαθεί να εκπληρώσει τις προσδοκίες του νο.1 οδηγού. Κάτι που κατάφερε μεν στον πρώτο αγώνα, αλλά στον δεύτερο….
Αν ληφθούν υπόψιν οι ιδιαιτερότητες της φετινής σεζόν (λόγω της πανδημίας), τα πράγματα πολύ δύσκολα θα βελτιωθούν άμεσα για την Scuderia. Οι συνεχείς αγώνες δεν επιτρέπουν την σωστή και στοχευμένη διόρθωση των προβλημάτων του μονοθεσίου, καθώς πολύ απλά ο χρόνος είναι περιορισμένος. Επίσης, η αβεβαιότητα για τον αριθμό των αγώνων και την τοποθεσία αυτών παίζει τον ρόλο της.
Και αν κάποιοι βιαστούν να πουν ότι υπάρχει και το 2021, να θυμίσουμε το πάγωμα που ισχύει στην εξέλιξη των μονάδων ισχύος για φέτος, αλλά και το γεγονός ότι τα μονοθέσια του 2021 θα έχουν ως βάση τους τα φετινά, με πολλά εξαρτήματα να είναι ίδια.
Γίνεται έτσι ξεκάθαρο ότι η Scuderia έχει περιέλθει και πάλι σε μία πολύ δύσκολη κατάσταση, και ως γνωστόν, μαγικές λύσεις δεν υπάρχουν στην Formula 1. Πρέπει να γίνουν αλλαγές, αλλά με σχέδιο και οργάνωση, καθώς αν δεν πετύχουν, τα πράγματα μπορούν να χειροτερέψουν, επιφέροντας ακόμη περισσότερη γκρίνια, τόσο στους οπαδούς της ομάδας, όσο και στο εσωτερικό της.
Η γκρίνια δεν είναι καλός σύμβουλος – δυστυχώς όμως για την Ferrari, η ομάδα είναι ιστορικά επιρρεπής σε αυτήν.
Και είναι κρίμα, από αγωνιστικής πρωτίστως άποψης, μία ομάδα με κορυφαίους οδηγούς, μηχανικούς και εγκαταστάσεις, να μένει μακριά από τις μάχες της κορυφής.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!