Η Red Bull ξεκίνησε επίσημη διαμαρτυρία ενάντια στο σύστημα Dual-Axis Steering (DAS) της Mercedes στην Αυστρία.
Η Mercedes παρουσίασε για πρώτη φορά το DAS στις δοκιμές πριν από την έναρξη της σεζόν στην Βαρκελώνη. Ένα σύστημα με το οποίο ο οδηγός μετακινεί εμπρός και πίσω το τιμόνι εν κινήση με αποτέλεσμα να αλλάζει τη γωνία των μπροστινών τροχών.
Το σύστημα αυτό έκλεψε τα βλέμματα στη Βαρκελώνη και εδώ και πολύ καιρό έχει προταθεί ότι μια ομάδα θα μπορούσε να ασκήσει έφεση εναντίον του DAS όταν ξεκινήσει η σεζόν του 2020.
Μετά την σημερινή πρώτη ημέρα της σεζόν στην Αυστρία, η Red Bull κατηγόρησε τη Mercedes ότι παραβίασε τα άρθρα 3.8 και 10.2.3 των τεχνικών κανονισμών του 2020 και με τα δύο μονοθέσια.
Το άρθρο 10.2.3 αναφέρεται στην ανάρτηση και δηλώνει ότι “δεν μπορεί να γίνει προσαρμογή σε οποιοδήποτε σύστημα ανάρτησης ενώ το μονοθέσιο βρίσκεται σε κίνηση”.
Το άρθρο 3.8 περιβάλλει την αεροδυναμική επίδραση, δηλώνοντας ότι οποιοδήποτε συγκεκριμένο μέρος του μονοθεσίου επηρεάζει “πρέπει να συμμορφώνεται με τους κανόνες που σχετίζονται με το αμάξωμα” και “πρέπει να στερεώνεται άκαμπτα στο πλήρως αναρτημένο τμήμα του μονοθεσίου” (δηλαδή να μην έχει κανένα βαθμό ελευθερίας).
Ενώ τα ακριβή οφέλη του συστήματος είναι μέχρι τώρα γνωστά μόνο στη Mercedes, το DAS έχει απαγορευτεί για τη σεζόν του 2021.
Την Παρασκευή, ο επικεφαλής της ομάδας της Red Bull, Christian Horner, επαίνεσε την «έξυπνη» μηχανική, αλλά υποστήριξε ότι “οι κανόνες είναι τόσο περίπλοκοι, απλά καταλαβαίνουμε ποιο μέρος των κανονισμών ταιριάζει”.
Το DAS φάνηκε να χρησιμοποιείται τόσο στο μονοθέσιο του Lewis Hamilton όσο και του Valtteri Bottas την Παρασκευή στο Red Bull Ring, όπου η Mercedes ήταν στην κορυφή των δύο πρώτων ελεύθερων δοκιμαστικών.
Η Mercedes και η Red Bull θα συναντηθούν με τους αγωνοδίκες στην Αυστρία στις 7:10 μ.μ. τοπική ώρα.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!