Ο διαχειριστικός διευθυντής της Formula 1, Ross Brawn, θεώρησε αστεία την αντίθεση της Mercedes με τους νέους αεροδυναμικούς κανονισμούς από το 2021, θεωρώντας πως η Mercedes νόμιζε ότι θα νικούσε επ’ αόριστον.
Η ιδέα των αγώνων ανεστραμμένου grid, σε μέρη όπου ήταν σχεδιασμένο να διοργανώσουν δύο αγώνες μέσα στο 2020 τέθηκε προς συζήτηση πρόσφατα, και αν και επικροτήθηκε από εννιά ομάδες, η Mercedes απέρριψε τη συγκεκριμένη πρόταση, η οποία εν τέλει δεν προχώρησε.
Ωστόσο, μια μεγάλη αλλαγή που θα έρθει στην απόδοση των μονοθεσίων από του χρόνου είναι οι νέοι περιορισμοί στον χρόνο που μπορούν να ξοδέψουν οι ομάδες στην εξέλιξη των μονοθεσίων τους στην αεροσήραγγα.
Στην πρώτη χρονιά των αλλαγών, το 2021 δηλαδή, η κατανομή θα ποικίλλει από το 90% του τωρινού διαθέσιμου χρόνου για την πρωταθλήτρια ομάδα στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών, μέχρι και στο 112,5% για την τελευταία ομάδα.
Από το 2022, το εύρος αυτό θα διευρυνθεί. Η πρωταθλήτρια ομάδα θα παίρνει το 70% του χρόνου στην αεροσήραγγα, με την τελευταία ομάδα να αυξάνει το ποσοστό της στο 115%.
Και πάλι, στη συγκεκριμένη πρόταση η Mercedes έφερε αντίσταση, με τον Brawn να έχει την τέλεια απάντηση για την πρώην του ομάδα.
Μιλώντας στο Motorsport.com, ο Brawn δήλωσε: “Ήταν διασκεδαστικό πραγματικά από την άποψη πως ένας από τους ανθρώπους της Mercedes παραπονιόταν σε εμένα για το συγκεκριμένο θέμα και εγώ του είπα ‘Υποθέτεις πως συνέχεια θα κερδίζεις'”.
“Απλά σκέψου για μια στιγμή, εάν είσαι δεύτερη ή τρίτη ομάδα, δεν θα ήθελες λίγη παραπάνω βοήθεια;”.
“Και τότε ξαφνικά κατάλαβε πως εάν δεν κερδίσουν, τότε αυτό θα μπορούσε να τους είναι χρήσιμο”.
Ο Brawn επίσης δήλωσε πως οι περιορισμοί στην αεροδυναμική είναι μια “διακριτική διόρθωση” για τις ομάδες, παρά ένα “βαρίδι επιτυχίας”, όπως οι αγώνες ανεστραμμένου grid.
“Είμαι ικανοποιημένος με αυτούς (τους περιορισμούς), επειδή θεωρώ πως είναι μια διακριτική διόρθωση”, δήλωσε ο Brawn.
“Εξακολουθεί να υπάρχει αξιοκρατία, ακόμα πρέπει να βγεις στην πίστα και να κερδίσεις τον αγώνα”.
“Δεν κάνουμε τίποτα ώστε να περιορίσουμε τον οδηγό όταν βρίσκεται στην πίστα, δεν βάζουμε βαρίδια επιτυχίας”.
“Είναι κάπως σαν το NFL με το draft, όπου η λιγότερη πετυχημένες ομάδα παίρνουν περισσότερες ευκαιρίες αρχικά, αλλά και πάλι θα πρέπει να αποδώσουν. Δεν είναι πως τους δίνουν δα και βαθμούς”.
“Θεωρώ πως είναι μια ευκαιρία και μια ενθάρρυνση για τις μικρότερες ομάδες. Εάν σκεφτείς την πραγματική κατάσταση κάποιου που επενδύει στη Williams, η Williams μπορεί τώρα αρκετά δίκαια να πει πως έχουμε αυτή την ευκαιρία στο μέλλον να ξεφύγουμε από τον πάτο του grid”.
“Αυτή είναι μια πολύ καλή πρωτοβουλία. Θεωρώ πως θα έχει μια διακριτική επίδραση στην διόρθωση της ανταγωνιστικότητας του grid, χωρίς να το διαταράσσει”.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!