Οι αυξανόμενες ενδείξεις περί μη διεξαγωγής του βρετανικού Grand Prix, λόγω των κυβερνητικών περιορισμών, έχουν αποτελέσει σημαντικό μπελά για τη Formula 1, την ώρα που ο Chase Carey και οι συνάδελφοί του προσπαθούν να συνθέσουν ένα οριστικό πρόγραμμα για το 2020.
Στην πραγματικότητα, αυτός δεν θα είναι ο τελευταίος “πονοκέφαλος”, καθώς οι κανονισμοί σχετικά με τον COVID-19 θα συνεχίσουν να μεταβάλλονται στα διάφορα μέρη ανά τον κόσμο, που η F1 σκοπεύει να βρεθεί φέτος.
Οι περισσότεροι απ’ αυτούς θα είναι πολύ πιο περίπλοκοι από τους κανονισμούς της χώρας στην οποία βρίσκονται 7 από τις 10 ομάδες.
Είναι πλέον σαφές ότι, εάν οι τελευταίες προσπάθειες του lobby της Formula 1 αποτύχουν και η κυβέρνηση δεν εξαιρέσει από τους περιορισμούς της καραντίνας τα κορυφαία αθλήματα, τότε τα δύο GP της Μεγάλης Βρετανίας δεν μπορούν να διεξαχθούν με βάση τον τωρινό προγραμματισμό για τις 26 Ιουλίου και 2 Αυγούστου.
Εάν τα πράγματα εξελιχθούν έτσι, τότε γίνεται αντιληπτό πως το πλάνο θα είναι να ξεκινήσει η σεζόν με τρεις ή τέσσερις αγώνες στην ηπειρωτική Ευρώπη, με έναν ή δύο απ’ αυτούς να είναι στο Hockenheim, το οποίο είναι πολύ πιθανό να έπεται των δύο αγώνων στην Αυστρία.
Οι διοργανωτές του Γερμανικού Grand Prix έχουν δηλώσει πως βρίσκονται σε αναμονή ενώ είναι και ευέλικτοι ως προς τις ημερομηνίες.
Αυτό θα μπορούσε να σημαίνει πως όλο το προσωπικό με έδρα το ΗΒ από τη F1, F2, F3 και τον οργανισμό της F1, θα μείνει εκτός νησιού για έναν μήνα. Στη συνέχεια, θα επέστρεφαν όλοι σπίτι ώστε να βρεθούν σε 14-ήμερη καραντίνα πριν τους υπόλοιπους αγώνες.
Θεωρητικά, το προσωπικό που ταξιδεύει θα πρέπει να αυτοαπομονωθεί σπίτι και δεν θα του επιτρέπεται να επισκέπτεται το εργοστάσιο πριν φύγει για το επόμενο ταξίδι.
Οι μηχανικοί μπορούν να κάνουν όλες τις ενημερώσεις τους μέσω τηλεδιασκέψεων, αλλά μένει ακόμα να φανεί το πόσες από τις 7 βρετανικές ομάδες έχουν αρκετό προσωπικό ώστε να καλύψουν επαρκώς τα κενά του προσωπικού που θα ταξιδεύει, έτσι ώστε τα μονοθέσια να ετοιμάζονται εγκαίρως για τους επόμενους αγώνες.
Αυτές τις μέρες, οι μηχανικοί που ταξιδεύουν δεν επιστρέφουν στο εργοστάσιο τη Δευτέρα, και παίρνουν μερικές ημέρες ρεπό μεταξύ των αγώνων. Παρ’ όλα αυτά, θα είναι δύσκολα τα πράγματα για τις μικρότερες ομάδες όσον αφορά το να διαχειριστούν την απώλεια σημαντικών προσώπων.
Δεδομένου ότι οι υπερατλαντικές πτήσεις έχουν ήδη προγραμματιστεί για αργότερα μέσα στη χρονιά, το τέλος του προγράμματος δεν επηρεάζεται τόσο. Το σημαντικό είναι να γίνει αναθεώρηση στους πρώτους ευρωπαϊκούς αγώνες.
Τα σχέδια για την καραντίνα στο ΗΒ, που αναμένεται να ξεκινήσουν στις αρχές Ιουνίου, αρχικά ανέκυψαν μερικές εβδομάδες πριν. Αρχικά ειπώθηκε πως οι μοναδικές εξαιρέσεις σε αυτό θα ήταν οι οδηγοί φορτηγών που παραδίδουν αναγκαία αγαθά.
Ωστόσο, την ίδια στιγμή, ο πρωθυπουργός Boris Johnson και το επιτελείο του ξεκαθάριζαν πως η συνέχιση των μεγάλων αθλητικών events γινόταν αντιληπτή ως ένας τρόπος επανεισαγωγής της κανονικότητας στη ζωή. Με αυτό το σκεπτικό η F1 ήλπιζε να της δοθεί εξαίρεση.
Το άθλημα ήταν σε θέση να δείξει πως είχε ένα ξεκάθαρο πλάνο με το οποίο όλο το προσωπικό που ταξίδευε θα ελεγχόταν προσεκτικά.
Κλειδί σε αυτό είναι πως όσοι πήγαιναν στην Αυστρία θα ελέγχονταν αρχικά και θα είχαν πιστοποίηση μαζί τους και στη συνέχεια θα ελέγχονταν τακτικά στο διπλό αγωνιστικό σαββατοκύριακο. Θα τους δινόταν στη συνέχεια έγγραφο με το οποίο θα μπορούσαν να επανεισέλθουν στο Ηνωμένο Βασίλειο.
Η F1 έδειχνε σίγουρη πως το θέμα είχε ήδη αντιμετωπιστεί και τα νέα την περασμένη εβδομάδα πως είχε συναφθεί συμφωνία για τα εμπορικά δικαιώματα με το SIlverstone αποτελούσαν ένδειξη περί τούτου. Βέβαια, ο διαχειριστής της πίστας, Stuart Pringle ξεκαθάριζε πως η πίστα είναι υποκείμενη στους κανονισμούς.
Τώρα, φαίνεται πως οι προϋποθέσεις περί ελέγχων δεν αποτελούν επαρκές μέτρο.
Η βρετανική κυβέρνηση έχει πλέον συνειδητοποιήσει πως με την εξαίρεση της F1 από τους κανονισμούς, όπως επίσης και άλλων αθλητικών οργανισμών που ταξιδεύουν, όπως οι ποδοσφαιρικές ομάδες στις διοργανώσεις της UEFA, θα άνοιγε η πόρτα για όλες τις υπόλοιπες επιχειρήσεις και βιομηχανίες ώστε να απαιτήσουν ίδια μεταχείριση.
Είναι σημαντικό να τονιστεί πως αυτή η άρνηση γίνεται σε μια χώρα όπου η F1 έχει άμεση πρόσβαση στην κυβέρνηση, και υπάρχουν προφανή κίνητρα για την προστασία της τοπικής αγωνιστικής βιομηχανίας.
Σε μέρη όπως το Μπαχρέιν και το Abu Dhabi, ο διοργανωτής του αγώνα είναι εν δυνάμει παρακλάδι της κυβέρνησης, και έτσι συζητούνται μόνο μια φορά τα οποία θέματα σχετικά με την έλευση προσωπικού από άλλες χώρες και την καραντίνα τους.
Αλλά σε πολλές άλλες χώρες, με την Ιαπωνία και τις ΗΠΑ να αποτελούν τα πιο ακραία παραδείγματα, η κεντρική κυβέρνηση δεν γνωρίζει καν τι είναι η Formula 1 και οι πιθανότητες της διαπραγμάτευσης σχετικά με περιορισμούς είναι πολύ μικρή.
Αποτελεί έναν σχεδόν ακατόρθωτο άθλο για την Chloe Targett-Adams, την επικεφαλής όλων των σχέσεων με διοργανωτές και επιχειρήσεις της F1, η οποία είναι επιφορτισμένη με την σύνθεση του οριστικού προγράμματος. Ακόμα και χωρίς τον COVID-19, το να χωρέσουν όλοι οι αγώνες σε ένα πρόγραμμα είναι επίτευγμα.
“Τα logistics είναι πάντα σύνθετα όσον αφορά το να μπορείς να βρεθείς σε όλο τον κόσμο σε τόσο μικρό χρονικό διάστημα”, είχε δηλώσει η ίδια στο Motorsport.com το 2018.
“Είναι επίσης και οι απαιτήσεις του προσωπικού, οι επιχειρησιακές απαιτήσεις, όχι απλά για την τηλεοπτική παραγωγή και την ομάδα των ευρύτερων events. Αλλά ξεκάθαρα το πιο σημαντικό κομμάτι είναι οι ομάδες, έτσι ώστε να μπορούν να εμφανιστούν και να διαγωνιστούν”.
“Γνωρίζουμε πως πάντα θα υπάρχουν πιθανοί περιορισμοί, ίσως είναι στο κομμάτι των εργατοωρών, ίσως είναι στα logistics. Εν τέλει, είναι ρόλος μας να διασφαλίσουμε πως θα πάρουμε τον αγωνιστικό εξοπλισμό και τα φορτίο στην ώρα τους, και να λειτουργήσουμε όσο πιο αθόρυβα γίνεται, ώστε να διασφαλιστεί αποτελεσματικότητα και να εξασφαλιστεί πως οι άνθρωποι κουράζονται λιγότερο”.
“Το περιγράφω ως έναν πολύ περίπλοκο κύβο του Rubik, και είναι μια πραγματική πρόκληση ως προς τον χειρισμό της από την πλευρά των logistics”.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!