Ο επικεφαλής της Red Bull, Christian Horner, θεωρεί πως η Formula 1 θα πρέπει να κοιτάξει πέρα από το πλαφόν στα budget και να αξιολογήσει “τολμηρά” πλάνα όπως πελατειακά μονοθέσια, στην προσπάθεια να βοηθήσει όλες τις ομάδες να επιβιώσουν από την κρίση του κορωνοϊού.
Μιλώντας αποκλειστικά στο Motorsport.com σε μια σειρά συζητήσεων ανθρώπων του χώρου, ο Horner διατύπωσε την άποψη πολλών πως χρειάζονται τολμηρές λύσεις ώστε να βγει το άθλημα από τις τωρινές του δυσκολίες αλώβητο.
Μια πρακτική ιδέα που θεωρεί πως μπορεί να ακολουθηθεί είναι η προσωρινή λύση για μερικά χρόνια, για τις μικρότερες ομάδες, των πελατειακών μονοθεσίων, δηλαδή μονοθεσίων της περασμένης χρονιάς από τους κατασκευαστές.
Μια τέτοια άδεια θα βοηθούσε αυτές τις ομάδες να μειώσουν τα τεράστια κόστη στο κομμάτι της έρευνας και ανάπτυξης που είναι και ο τομέας που ξοδεύονται οι περισσότεροι πόροι στη F1. Αυτό θα τους έδινε τη δυνατότητα στη συνέχεια να ανασυνταχθούν και εν τέλει να καταφέρουν να γυρίσουν στην πρότερη κατάσταση, όπου κατασκεύαζαν αυτοί το μονοθέσιό τους.
“Τώρα είναι η ώρα να γίνουμε τολμηροί”, δήλωσε ο Horner. “Τώρα είναι η ώρα να επηρεάσουμε μια αλλαγή. Μπορούμε να κάνουμε διάφορα μικροπράγματα, αλλά θεωρώ πως πρέπει να πιάσεις τον ταύρο από τα κέρατα, με συγχωρείται για την έκφραση”.
“Εάν διαχειριζόμουν μια μικρότερη ομάδα, ο πιο γρήγορος τρόπος προς την ανταγωνιστικότητά της, με οικονομικά βιώσιμο τρόπο, θα ήταν να πάρω το μονοθέσιο με το οποίο ο κατασκευαστής τελείωσε τη σεζόν στο Abu Dhabi παρά να προσπαθήσω να φτιάξω μονοθέσιο μέσω αντίστροφης μηχανικής και αντιγραφής της ομάδας που με προμηθεύει με εξαρτήματα”.
“Ύστερα, μπορούν να λειτουργούν καθαρά ως αγωνιστική ομάδα, δεν χρειάζονται όλες αυτές τις εγκαταστάσεις έρευνας και ανάπτυξης. Είναι ο ταχύτερος δρόμος προς την ανταγωνιστικότητα και ο πιο φτηνός επίσης. Μπορούν να λειτουργούν ως αγωνιστική ομάδα με ένα αρκετά καλό προϊόν”.
“Επίσης, εάν η αγωνιστική τους ομάδα είναι αρκετά καλή, τότε μπορούν να κερδίσουν και αγώνες. Αποδείξαμε κάτι τέτοιο με την Toro Rosso και τον Sebastian Vettel όταν τους δίναμε, πίσω στο 2008, ένα καθαρά πελατειακό μονοθέσιο”.
“Αλλά υπάρχει αυτή η παράνοια σχετικά με το να είσαι κατασκευαστής και τί ουσιαστικά δεν επηρεάζεις όταν δεν είσαι. Αυτό δουλεύει σε άλλα μηχανοκίνητα αθλήματα, όπως το MotoGP. Έτσι, εάν μπορούσες να αγοράσεις μια Mercedes, μια Ferrari ή μια Red Bull μετά το Abu Dhabi, γιατί να μην το έκανες;”.
Αρκετή από τη διαμάχη σχετικά με την περικοπή κόστους στη F1 περιστρέφεται γύρω από τη μάχη των πλαφόν στα budget, με τις μικρότερες ομάδες να πιέζουν για μια μείωση μέχρι και στα 100 εκατ. $, την ώρα που η Ferrari είναι αμετακίνητη από την άποψή της, πως προτιμά το πλαφόν αυτό να βρεθεί κοντά στα 150 εκατ. $.
Ο Horner δήλωσε πως άλλοι κανονισμοί, όπως το πάγωμα της εξέλιξης των μονοθεσίων, αξίζει περισσότερη προσοχή καθώς, το να μειωθεί η ανάγκη για έξοδα θα ήταν πολύ πιο σημαντικό για τις ομάδες, από το να ανησυχούν για το πόσα μπορούν τελικά να ξοδέψουν.
“Συμφωνώ με τη μείωση των εξόδων και το πλαφόν είναι κάτι πολύ λογικό, αλλά εάν δεν ανέβεις στο ρέμα και σταματήσεις την πλημμύρα, τότε δεν μπορείς να περιμένεις το πλαφόν να είναι το φράγμα που θα το συλλέξει όλο”, δήλωσε ο Horner. “Το σημαντικό είναι να κόψεις την παροχή του νερού από τις αρχές του ρέματος”.
Παρά τις πολιτικές διαμάχες που ακόμα χρειάζονται επίλυση, ο Horner πιστεύει πως η F1 δρα με τον σωστό τρόπο στην ανταπόκρισή της στην κρίση και στο πως παίρνει την ευκαιρία που της δίνεται ώστε να διαμορφώσει το μέλλον του αθλήματος.
“Η F1 ως παγκόσμιο πρωτάθλημα έχει επηρεαστεί σε τεράστιο βαθμό αλλά πιστεύω πως σε δύσκολους καιρούς οι άνθρωποι έρχονται πιο κοντά μεταξύ τους. Το είδα αυτό εντός της ομάδας μας και εντός του αθλήματος ως σύνολο”.
Ο Horner επιπλέον, ζήτησε από τους υπόλοιπους επικεφαλείς των ομάδων να είναι ανοιχτοί στο να εμπιστευτούν κάποιες από τις παλαιότερες μορφές των paddock, οι οποίες έχουν εμπειρίες από κρίσεις του παρελθόντος, συμπεριλαμβανόμενου και του διαχειριστικού διευθυντή της F1, Ross Brawn, αλλά και του προέδρου της FIA, Jean Todt.
“Τίποτα δεν σε προετοιμάζει για αυτό που αντιμετωπίζουμε τώρα και προσπαθείς να αξιοποιήσεις κοινή λογική και εμπειρία για να σε βοηθήσει να το περάσεις όλο αυτό”, σχολίασε ο Βρετανός.
“Υπάρχουν κάποιοι επικεφαλείς που δεν έχουν βιώσει τέτοιες εμπειρίες στο παρελθόν και θεωρώ πως είναι γι’ αυτό σημαντικό το άθλημα να βασιστεί στην εμπειρία ανθρώπων όπως, για παράδειγμα, ο Ross Brawn, ο οποίος έζησε κρίση μέσα στην ίδια του την ομάδα, με τη Brawn GP και τη Honda κοκ”.
“Θεωρώ πως οι εμπειρίες ζωής είναι ανεκτίμητες. Το ίδιο ισχύει και για τον Jean Todt, και πιστεύω πως έχει να κάνει με το να εκμεταλλευτείς προς όφελός σου αυτή την εμπειρία”.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!