Η FIA εισήγαγε ένα νέο μέτρο έκτακτης ανάγκης που παρακάμπτει την απαιτούμενη ομόφωνη υποστήριξη των ομάδων. Αυτό επιτρέπει στην FIA να εφαρμόσει μια αλλαγή κανονισμών εντός ενός έτους, ανεξάρτητα από το αν όλες οι ομάδες συμφωνούν.
Αυτή είναι μια «ρήτρα διασφάλισης» που ισχύει για όλους τους κλάδους, αλλά φαίνεται να επικεντρώνεται ειδικότερα στη Formula 1.
H κρίση του COVID-19
Ως αποτέλεσμα της κρίσης του COVID-19, η FIA διαπίστωσε ότι ορισμένες καταστάσεις απαιτούν ταχεία δράση. Η τακτική λήψη ομόφωνης υποστήριξης όλων των ομάδων απαιτεί πολύ χρόνο και αυτό δημιουργεί επισφαλείς καταστάσεις. Για να αποφευχθεί αυτό, αυτή η ρήτρα έχει πλέον τεθεί σε ισχύ, όπως ανακοίνωσε η FIA στο site της, με την πλειοψηφία των ψήφων να είναι αρκετή για να προωθήσουν την αλλαγή των κανονισμών.
Αυτή δεν είναι η πρώτη αλλαγή που κάνει η FIA αυτή τη στιγμή, στο τέλος του περασμένου μήνα, ο πρόεδρος της FIA, Jean Todt, είχε ήδη περισσότερη δύναμη. Με αυτό το νέο μέτρο, η δύναμη λήψης αποφάσεων της FIA αυξάνεται ακόμη περισσότερο και οι κορυφαίες ομάδες μπορούν να περιοριστούν στην επιρροή τους. Αυτό οδηγεί σε ένα ενδιαφέρον σενάριο σχετικά με το ανώτατο όριο του προϋπολογισμού.
Η πρόθεση είναι να υπάρξει ανώτατο όριο προϋπολογισμού για τη μείωση των διαφορών μεταξύ των ομάδων, με αποτέλεσμα ένα πιο συναρπαστικό πρωτάθλημα. Για τις μικρές ομάδες αυτό είναι ενδιαφέρον, για τις μεγάλες ομάδες αυτό σημαίνει σημαντική μείωση των εξόδων και αυτό είναι τροφή για συζήτηση.
Η μείωση του προϋπολογισμού
Ένα ήδη συμφωνημένο ανώτατο όριο προϋπολογισμού ύψους 145 εκατομμυρίων δολαρίων είναι αυτό που θέλουν να διατηρήσουν οι Ferrari και Red Bull Racing, αλλά τώρα γίνεται λόγος για περαιτέρω μείωση. Εάν εφαρμοστεί, το ανώτατο όριο του προϋπολογισμού θα μειωθεί κατά 45 εκατομμύρια δολάρια, δηλαδή στο μέγιστο των 100 εκατομμυρίων δολαρίων ανά σεζόν.
Αυτό είναι κάτι που υποστηρίζει η McLaren, αλλά οι άλλες δύο ομάδες που αναφέρθηκαν παραπάνω δείχνουν να μην τους αρέσει. Για να λύσει αυτό το αδιέξοδο, η FIA μπορεί να θέσει τη Ferrari και την Red Bull Racing εκτός αυτού του κανονισμού και να εφαρμόσει ένα νέο όριο προϋπολογισμού χωρίς μεγάλες συζητήσεις. Αυτό, υπό την προϋπόθεση ότι οι υπόλοιπες ομάδες θα συμφωνήσουν για ένα ανώτατο όριο στα 100 εκατομμύρια δολάρια.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!