Η αβεβαιότητα που αντιμετωπίζουν οι ομάδες λόγω της πανδημίας του COVID-19 είναι η τελευταία ευκαιρία για ξύπνημα στη Formula 1, ώστε αυτή να στραφεί στη βιωσιμότητα, σύμφωνα με τον Andreas Seidl της McLaren.
Οι ομάδες της F1 βρίσκονται αυτές τις μέρες σε συζητήσεις με τα αφεντικά της F1 για τη λήψη μέτρων στην προσπάθεια να προστατευτεί το άθλημα μελλοντικά από τον αναμενόμενο οικονομικό αντίκτυπο που θα έχει η συνεχιζόμενη αυτή πανδημία.
Τα ενδιαφερόμενα μέρη του αθλήματος συμφώνησαν ήδη να συνεχίσουν με τα ήδη υπάρχοντα μονοθέσια και για το 2021 και να καθυστερήσουν την εισαγωγή των νέων κανονισμών στην προσπάθεια να μειωθούν τα κόστη. Ανησυχίες όμως παραμένουν σχετικά με το μέλλον κάποιων ομάδων.
Η McLaren ηγείται των απόψεων σχετικά με περαιτέρω μείωση των budget για το 2021, το όριο των οποίων είχε τεθεί στα 175 εκατ. $ αρχικά. Η βρετανική ομάδα κάνει λόγο για ένα budget στα 100 εκατ. $.
“Θεωρώ πως η κρίση στην οποία βρισκόμαστε τώρα είναι η τελευταία ευκαιρία το άθλημα να ξυπνήσει, το οποίο δεν εξέπνεε υγεία προηγουμένως, δεν ήταν βιώσιμο, και τώρα έχει φτάσει σε ένα σημείο που χρειάζονται μεγάλες αλλαγές, δραστικές αλλαγές”, δήλωσε ο επικεφαλής της McLaren, Andreas Seidl, σε τηλεδιάσκεψη με τα media την Τετάρτη.
“Το πιο σημαντικό είναι πως πρέπει απλά να κάνουμε το επόμενο βήμα στο πλαφόν των budget, επειδή πιστεύουμε πως είναι τελείως σημαντικό τώρα με όλες τις οικονομικές απώλειες που θα αντιμετωπίσουμε φέτος”.
“Γνωρίζουμε πως ο Jean Todt, μαζί με τον Chare (Carey) κάνουμε πολλά meetings με τις ομάδες για να παρθούν σημαντικές αποφάσεις για την προστασία τους, και επίσης για να προστατευτεί και το μέλλον της F1”.
“Ξεκάθαρα βλέπω πως όλοι είναι δεσμευμένοι πάνω σε αυτό, κατανοώντας πως βρισκόμαστε σε μια μεγάλη κρίση και πως πρέπει να πάρουμε μεγάλες αποφάσεις για να σιγουρευτούμε πως θα προστατευτούν οι ομάδες και η Formula 1”.
“Ακόμα ελπίζω να κάνουμε ένα ακόμα μεγάλο βήμα στο πλαφόν των budget μέσα στις επόμενες ημέρες, και να πάρουμε κάποιες γενναίες αποφάσεις, επειδή αυτό θα είναι προς το καλύτερο συμφέρον, όχι μόνο το δικό μας, αλλά για όλους στο pitlane”.
Το επόμενο meeting των ομάδων θα λάβει χώρα το απόγευμα της Πέμπτης, όπου τα σχέδια για περαιτέρω μείωση των budget θα συζητηθούν εκτενέστερα.
Ο Seidl δήλωσε πως ένα όριο στα 100 εκατ. $ θα είναι “ένας καλός αριθμός για να λειτουργήσει μια ομάδα της Formula 1” και πως έτσι το άθλημα θα είχε και πάλι “τα γρηγορότερα μονοθέσια στον πλανήτη” και θα βρισκόταν “σε τεχνολογίες αιχμής”.
Ανησυχίες υπάρχουν όμως στο τελευταίο meeting από κάποιες από τις μεγαλύτερες ομάδες σχετικά με την πτώση του budget, ισχυριζόμενες πως προμηθεύουν άλλες ομάδες με κινητήρες, κάτι που αυξάνει περαιτέρω για αυτές τα κόστη.
Ένα πλαφόν στα budget δύο επιπέδων προτάθηκε, όμως ο Seidl δήλωσε πως δεν θεωρεί ότι αυτό αποτελεί απαραίτητη λύση.
“Είναι σημαντικό να σεβόμαστε τα κόστη εξέλιξης των ομάδων που πωλούν κινητήρες σε άλλες ομάδες¨, τόνισε ο Γερμανός.
“Θεωρώ όμως πως αυτό καλύπτεται έτσι κι αλλιώς, στους οικονομικούς κανονισμούς, με την ονομασία ενδεικτική αξία εξαρτημάτων. Έτσι, δεν βλέπω κάποιο λόγο γιατί θα πρέπει να διαφοροποιηθούν τα budget αυτών των ομάδων”.
Ο πρόεδρος της FIA, Jean Todt, μιλώντας την περασμένη εβδομάδα στο Motorsport.com, τόνισε πως η Formula 1 χρειάζεται να αναδιαμορφωθεί οικονομικά λόγω των επιπτώσεων της πανδημίας, όμως ελπίζει το άθλημα να επιστρέψει καλύτερο, ως αποτέλεσμα των αλλαγών που θα γίνουν.
Ο Seidl συμφώνησε με τις σκέψεις του Todt, λέγοντας πως η F1 θα μπορούσε να γίνει πιο βιώσιμη και υγιής μακροπρόθεσμα εάν γίνουν οι σωστές αλλαγές ως απάντηση στην τωρινή κρίση.
“Εάν πάρουμε τις σωστές αποφάσεις τώρα, υπό την ηγεσία της FIA και της Formula 1, η F1 θα μπορέσει στο μέλλον να είναι βιώσιμη και πολύ πιο υγιής σε σχέση με το που βρισκόταν τα προηγούμενα χρόνια”, δήλωσε ο Seidl.
“Εν τέλει, τα μέτρα θα μας βοηθήσουν να βελτιώσουμε το άθλημα επίσης, να βελτιώσουμε το θέαμα, το οποίο είναι προς όφελος όλων μας αλλά και των φιλάθλων επίσης”.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!