Ο διευθύνων σύμβουλος του WEC, Gerard Neveu, δήλωσε ότι πρέπει να ληφθούν μέτρα για την εξασφάλιση της μακροπρόθεσμης υγείας των πρωταθλημάτων ανά τον κόσμο, καθώς τα μηχανοκίνητα σπορ θα αντιμετωπίσουν μία “τεράστια οικονομική κρίση” μετά την πανδημία του κορωνοϊού.
Την ώρα που το WEC εστιάζει στη σιγουριά της ασφάλειας των συμμετεχόντων εν μέσω της παγκόσμιας κρίσης υγείας, ο Neveu είπε ότι αυτός και η ομάδα του εργάζονται “10-12 ώρες” την ημέρα όχι μόνο για την συνέχεια της χρονιάς 2019-20 αλλά και για τις προβλεπόμενες αλλαγές το 2021 και έπειτα.
Την προηγούμενη Παρασκευή επιβεβαιώθηκε, ότι το πρωτάθλημα της επόμενης χρονιάς θα αλλάξει μορφή, με την προγραμματισμένη χρονιά να ξεκινάει τον Μάρτιο και να τελειώνει τον Νοέμβριο. Ο αριθμός των αγώνων δεν έχει αποφασιστεί ακόμα.
Με την παγκόσμια οικονομία να έχει δεχτεί ισχυρό πλήγμα, ο Neveu δήλωσε ότι πρέπει να είναι ενεργητικός όταν συνειδητοποιήσει ότι το WEC, όπως όλα τα πρωταθλήματα, θα έχει διαφορετική ματιά και αίσθηση όταν συνεχιστούν οι αγώνες.
“Εμείς πρέπει να προετοιμαστούμε”, είπε ο Neveu. “Μετά την κρίση στην υγεία, θα πρέπει να αντιμετωπίσουμε μία τεράστια οικονομική κρίση. Δεν υπάρχει αμφιβολία.”
“Το ερώτημα είναι σε τι επίπεδο; Πόσο θα επηρεάσει τα paddock, τους συνεργάτες, τις ομάδες, τις προτεραιότητες των κατασκευαστών;”
“Κανένας δεν έχει τις απαντήσεις (αυτή την στιγμή). Εμείς πρέπει να περιμένουμε μέχρι το τέλος για να γνωρίζουμε ακριβώς τι αντίκτυπο θα έχει.”
Το WEC έχει παλέψει ξανά στο παρελθόν με δύσκολες εποχές και ο Neveu δήλωσε πως πιστεύει ότι θα μπορέσουν και πάλι να ξεπεράσουν την καταιγίδα.
Η αποχώρηση της Peugeot την τελευταία στιγμή, μερικές εβδομάδες πριν την έναρξη του WEC το 2012, έβαλε το πρωτάθλημα στην εντατική, μολονότι καλύφθηκε και κατά πολλούς έγινε ένα από τα πιο ανταγωνιστικά και τεχνικά συναφή πρωταθλήματα μόλις δύο χρόνια μετά με την άφιξη της Porsche στην LMP1 Hybrid μαζί με τις Audi και Toyota.
Το σκάνδαλο dieselgate, ωστόσο, ήρθε ως ισχυρό πλήγμα το 2016 όταν η Audi τράβηξε από την πρίζα το πρόγραμμα της, ακολουθώντας ένα χρόνο αργότερα η Porsche, που πίεσε προς αλλαγή σε μία μεταβατική κατάσταση με την Superseason 2018-2019.
Στην πρώτη τυπικά “χειμερινή περίοδο” υποτίθεται πως θα τελείωνε η χρονιά 2019-20, ώσπου ο ιός της πανδημίας οδήγησε στην παράταση της χρονιάς για πάνω από πέντε μήνες.
Επιστρέφοντας στο κλασσικό πρόγραμμα της χρονιάς, είπε ο Neveu, θα βοηθηθούν τις ομάδες οικονομικά και επίσης θα γίνει επαναφορά του WEC πίσω στον ίδιο κύκλο τεχνικών κανονισμών που χρησιμοποιούνται στο πρωτάθλημα της IMSA WeatherTech SporsCar και στο European Le Mans series.
Η από κοινού εξέλιξη των κανονισμών της LMDh, για παράδειγμα, θα κάνει ντεμπούτο το 2022 τόσο στο WEC όσο και στο πρωτάθλημα WeatherTech αντί για 6 μήνες νωρίτερα όπου θα ήταν η χρονιά 2021-22 του WEC.
“Τώρα φαίνεται ότι θα φτιάξουμε ένα πρόγραμμα, καθώς αυτό είναι η προτεραιότητα μας διότι λειτουργεί καλύτερα,” είπε ο Neveu.
“Επίσης πρέπει να λάβουμε υπόψη ότι η οικονομία του κόσμου θα αλλάξει, ξεκάθαρα. Δεν θα γίνει μόνο από την πλευρά της χρηματοδότησης ή οργάνωσης. Θα γίνει ίσως και από την πλευρά κατασκευαστών.
“Ξαφνικά, θα είναι ενδεχομένως πιο εύκολο να βρούμε ένα τρόπο για να εξοικονομήσουμε χρήματα επειδή δεν θα έχουμε άλλη επιλογή. Αυτά τα σημεία είναι που πρέπει να ενσωματώσουμε στον τρόπο που σκεφτόμαστε ή φανταζόμαστε το μέλλον του WEC.”
“Νομίζω ότι η πραγματικότητα σήμερα μας θυμίζει ότι πρέπει να πάρουμε μία πολύ σοβαρή απόφαση βραχυπρόθεσμα για να εγγυηθούμε το μέλλον των αγωνιστικών αυτοκινήτων στους αγώνες αντοχής και στο WEC. Υπάρχουν διάφοροι αντιπρόσωποι μπροστά μας και δεν έχουμε πρόβλημα να εργαστούμε μαζί τους. Αυτό είναι ένα καλό χαρακτηριστικό μέσα σε όλη αυτή την κρίση. Εμείς θα πρέπει να επαναφέρουμε, αναθεωρήσουμε, ξανακτίσουμε κάτι λαμβάνοντας υπόψη τα μεταγενέστερα αποτελέσματα της κρίσης του ιού.”
Ο Neveu δήλωσε ότι υπάρχουν καλές εποχές για το μέλλον του WEC, έχοντας υπονοήσει μερικές πιθανές αλλαγές στην δομή και στην καλύτερη συνεργασία με την IMSA που όλα θα μπορούσαν να γίνουν προς όφελος τους.
“Σίγουρα έχουμε μία φανταστική σελίδα μπροστά μας στα μηχανοκίνητα αθλήματα, νέα κεφάλαια.”, σχολίασε. “Αλλά ίσως πρέπει να επανεξετάσουμε και να ξανασκεφτούμε κάποια διαφορετικά πράγματα.”
“Ίσως να πραγματοποιήσουμε μία μικρή βελτίωση στη δομή και να δούμε τι μπορούμε να κάνουμε.”
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!