Η Mercedes αποκάλυψε ότι το DAS προέρχεται από μια προηγούμενη ιδέα που χρησιμοποιήθηκε στα μονοθέσια της στην Formula 1 πριν από μερικά χρόνια.
Τα ασημί βέλη έγιναν αμέσως το επίκεντρο των δοκιμών πριν από την σεζόν όταν αποκάλυψαν το σύστημα το οποίο επιτρέπει στους οδηγούς τους να προσαρμόζουν τη γωνία των μπροστινών τροχών.
Η Mercedes έλεγε ότι χρειάζονται περισσότερες δοκιμές για να κατανοήσει πλήρως τα οφέλη του, αλλά το σύστημα απαγορεύτηκε για το 2021 ούτως ή άλλως με ομάδες να μιλάνε κατά της νομιμότητά του.
Ενώ ο Valtteri Bottas ήξερε για το DAS για περισσότερο από ένα χρόνο πριν από το ντεμπούτο του, αποδεικνύεται ότι η προέλευση του συστήματος ήρθε από πιο παλιά.
Μιλώντας σε ένα βίντεο στο κανάλι τους στο YouTube, ο επικεφαλής σχεδιαστής της Mercedes, John Owen, δήλωσε: “Το σύστημα DAS γεννήθηκε από τις στάχτες από κάτι άλλο που δοκιμάσαμε και τρέξαμε στα μονοθέσια πριν από μερικά χρόνια, αλλά δεν έδωσε πραγματικά όλη την υπόσχεση που είχαμε σε αυτό.”
“Αυτό ήταν το είδος που τέθηκε σε μια πλευρά ως κάτι που προσπαθήσαμε και ίσως δεν ανταποκρίνονταν στις προσδοκίες μας. Υπάρχουν πολλά άλλα πράγματα όπως αυτά που είναι εκεί έξω, μέσα στην ομάδα, στο μυαλό των ανθρώπων, έργα που θυμούνται οι άνθρωποι.”
“Το σύστημα DAS ήταν πραγματικά, λοιπόν, τι θα λέγατε αν θα μπορούσατε να κάνετε κάτι τέτοιο, τι λένε οι κανόνες; Και οι κανόνες πραγματικά δεν το σταμάτησαν. Θεωρήσαμε ότι είναι ασυνήθιστο και εκπληκτικό.”
“Τότε το επεξεργάζεσαι όλο και περισσότερο και λες, καλά πώς θα το σταματήσω και να ακολουθήσω την αντίθετη προσέγγιση και να πω ότι τώρα θα σταματήσω κάποιον από το να το έχει, τι θα έκανα, ποια θα ήταν τα επιχειρήματα μου;”
Ενώ η FIA ήταν ικανοποιημένη ότι το σύστημα ήταν νόμιμο, η Red Bull οδήγησε την κατηγορία σε απειλή διαμαρτυρίας, αλλά αυτή είναι απλά η F1, λέει ο Owen.
“Νομίζω ότι έχουμε δει, με το σύστημα DAS ήδη υπάρχει μια πολύ άμεση αντίδραση ότι δεν πρέπει να είναι μέσα στους κανόνες”, είπε.
“Όμως όσο περισσότεροι άνθρωποι το βλέπουν, τόσο περισσότεροι άνθρωποι λένε “Ω εντάξει, ίσως είναι μέσα στους κανόνες και γιατί δεν το έχουμε ξαναδεί;”
“Τώρα υπάρχει μια σαφής ώθηση για να βρούμε γιατί δεν είναι εντός των κανόνων και αυτή είναι η Formula 1 εν γένει.”
Ο Owen πιστεύει ότι οι οπτικές εξελίξεις λείπουν στην F1 και γι ‘αυτό η αντίδραση από τους οπαδούς ήταν τόσο ακραία όταν είδαν για πρώτη φορά το σύστημα DAS να χρησιμοποιείται.
“Αυτό που απέδειξε το σύστημα DAS είναι ότι υπάρχει σίγουρα λαχτάρα στη Formula 1 ακόμα γι’ αυτό το είδος καινοτομίας, όπου ξαφνικά ο οδηγός κινεί το τιμόνι διαφορετικά από όλους του άλλους, και συμβαίνει κάτι που δεν περίμενε κανείς” εξήγησε.
“Νομίζω ότι ίσως αυτό είναι που λείπει, εκείνη η οπτική καινοτομία που οι άνθρωποι μπορούν να μιλήσουν και να ενθουσιαστούν.”
“Υπάρχουν πολλά πράγματα για τη Mercedes του 2020 που είναι μεγάλες καινοτομίες, από τις οποίες δεν θέλουμε πραγματικά να μιλήσουμε γιατί είναι ένα σημαντικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.”
“Αλλά υπάρχει μια από αυτές που προφανώς είναι τόσο οπτική, και συζητήθηκε πολύ.”
“Νομίζω ότι το άθλημα θα ήταν καλύτερο αν υπήρχαν περισσότερα από αυτά τα σημεία συζήτησης. Θα έφερνε πολύ μεγαλύτερο ενδιαφέρον στο άθλημα.”
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!