Καθώς η Formula 1 έχει ήδη ανακοινώσει ότι οι νέοι τεχνικοί κανονισμοί θα καθυστερήσουν ως το 2022, κάτι που σημαίνει ότι και το πρωτάθλημα του 2021 θα διεξαχθεί με τα τωρινής γενιάς μονοθέσια, οι ομάδες βρίσκονται σε συζητήσεις με τους ιθύνοντες για επιπλέον μέτρα, που θα έχουν ως στόχο την μείωση των εξόδων εξέλιξης των μονοθεσίων στο άμεσο μέλλον
.
Σύμφωνα με τις φήμες που επικρατούν, υπάρχουν διάφορες απόψεις στο τραπέζι, με επικρατέστερη να θεωρείται αυτής της υιοθέτησης ενός συστήματος με “tokens”, κάτι που επί της ουσίας σημαίνει ότι κάθε ομάδα θα πρέπει να επιλέξει εκ των προτέρων συγκεκριμένα εξαρτήματα στο μονοθέσιό της τα οποία δεν θα μπορεί να εξελίξει κατά την διάρκεια της αγωνιστικής σεζόν.
Σε μία τηλεδιάσκεψη που διενεργήθηκε χθες με τη συμμετοχή των υπευθύνων των ομάδων, των ιθυνόντων της F1, Chase Carey και Ross Brawn, και του προέδρου της FIA, Jean Todt, η ιδέα του “token system” φαίνεται ότι κέρδισε έδαφος.
Αν αυτό τελικά συμβεί, σημαίνει ότι μετά το πάγωμα των σασί που έχει ήδη αποφασιστεί, οι ομάδες θα πρέπει να διαλέξουν συγκεκριμένους τομείς των μονοθεσίων τους, οι οποίοι θα μείνουν “παγωμένοι” μέχρι τα τέλη του 2021.
Το εν λόγω σύστημα θυμίζει αυτό που χρησιμοποιήθηκε για τις μονάδες ισχύος στα πρώτα χρόνια της υβριδικής εποχής, όταν τα εξαρτήματα “συνδέονταν” με tokens, περιορίζοντας έτσι τις δυνατότητες εξέλιξης, και άρα το οικονομικό κόστος. Όμως αυτό εγκαταλείφθηκε για το 2017, ώστε να επιτραπεί στην Ferrari, την Renault και την Honda να πλησιάσουν σε απόδοση την μέχρι τότε κυρίαρχη Mercedes. Έτσι, είχαν συμφωνήσει οι κατασκευαστές να μειώσουν και το κόστος των μονάδων ισχύος στις πελατειακές ομάδες.
Επιπλέον της παραπάνω ιδέας, η Formula 1 αναμένεται να λάβει και άλλα μέτρα για την μείωση του κόστους, όπως η επιβολή περιορισμών στις αεροδυναμικές δοκιμές, δηλαδή μείωση στην χρήση αεροδυναμικών σηράγγων και προγραμμάτων αεροδυναμικής μελέτης CFD. Το ζήτημα αναμένεται να συζητηθεί πιο αναλυτικά, και θεωρείται ότι θα συμβάλει σημαντικά στην μείωση του κόστους των ομάδων μέχρι τα τέλη του 2021.
Τέλος, η παράταση του κλεισίματος των εργοστασίων μετά τις τρέχουσες τρεις εβδομάδες είναι επίσης πιθανή για φέτος, καθώς συνεχίζεται η αβεβαιότητα σχετικά με τον χρονικό ορίζοντα έναρξης της αγωνιστικής σεζόν του 2020.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!