Οι ομάδες της Formula 1 δεν μπορούν πλέον να αναπτύξουν τα μονοθέσια των νέων κανονισμών του 2022 από φέτος, ύστερα και από απόφαση του Παγκόσμιου Συμβουλίου Μηχανοκίνητου Αθλητισμού (WMSC).
Καθώς η F1 δέχεται συνεχώς τις επιπτώσεις του COVID-19, το WMSC εξέδωσε ανακοίνωση την Τρίτη, επιβεβαιώνοντας πως ενέκρινε μια σειρά αλλαγών στου κανονισμούς, ως απάντηση στην συνεχώς εναλλασσόμενη παγκόσμια κατάσταση.
Μεταξύ των αλλαγών ήταν και η απαγόρευση της “αεροδυναμικής” εξέλιξης πάνω στους κανονισμούς του 2022 από φέτος. Η συγκεκριμένη αλλαγή τέθηκε σε ισχύ από το Σάββατο 28 Μαρτίου.
Η κίνηση αυτή έγινε ως μια προσπάθεια για μείωση του κόστους για τις ομάδες μέσα στο 2020, ύστερα και από τη μετάθεση της εισαγωγής των νέων κανονισμών από το 2021 στο 2022, κάτι που εγκρίθηκε και τυπικά από το WMSC στο τελευταίο του meeting.
Οι ομάδες έχουν αρχίσει και προετοιμάζονται για μια προβλεπόμενη πτώση στα εισοδήματά τους από τη Formula 1, ύστερα και από τις ακυρώσεις ή τις αναβολές των πρώτων 8 αγώνων της σεζόν. Το κόστος διοργάνωσης των αγώνων ήταν πολύ σημαντικό για τις ομάδες, καθώς με αυτό χρηματοδοτούνται πολλές δραστηριότητές τους.
Ο CEO της F1, Chase Carey δήλωσε πρόσφατα πως οραματίζεται ένα συμπιεσμένο πρόγραμμα 15-18 αγώνων για το 2020, που θα ξεκινά από το καλοκαίρι.
Το WMSC επίσης επιβεβαίωσε πως οι αλλαγές που έγιναν στους αγωνιστικούς κανονισμούς θα επιτρέψουν στη FIA και τη Formula 1 να “αντιδράσουν στην κρίση και να οργανώσουν ένα αγωνιστικό πρόγραμμα που θα διαφυλάσσει όσο το δυνατόν καλύτερα την εμπορική αξία του πρωταθλήματος και θα περιορίζει όσο γίνεται τα έξοδα”.
Η FIA και η F1 έχουν πλέον τη δύναμη να αλλάξουν το πρόγραμμα χωρίς ψήφο, ενώ αρκετά άρθρα των κανονισμών πλέον απαιτούν υποστήριξη της πλειοψηφίας από τις ομάδες, αντί για ομόφωνη υποστήριξη.
Ο πρόεδρος της FIA, Jean Todt, έχει επίσης πλέον αυξημένες δυνάμεις για “να πάρει οποιεσδήποτε αποφάσεις που συνδέονται με την οργάνωση των διεθνών διαγωνισμών για τη σεζόν του 2020, οι οποίες ίσως απαιτηθούν ως έκτακτη ανάγκη”.
Μια νέα περίοδος κλεισίματος για τα εργοστάσια των κατασκευαστών μονάδων ισχύος έχει τεθεί σε ισχύ, εναρμονισμένη με το διάλειμμα των τριών εβδομάδων της F1 που τρέχει αυτές τις μέρες. Τα παρακλάδια παραγωγής κινητήρων, όπως το HPP της Mercedes, προηγουμένως εξαιρούνταν της διακοπής.
Η FIA επιβεβαίωσε επίσης πως η τωρινή διακοπή μπορεί να επεκταθεί σε περίπτωση που “οι ανησυχίες περί δημόσια υγείας ή οι κυβερνητικοί περιορισμοί συνεχίσουν να υπάρχουν πέρα από την αρχικά προγραμματισμένη περίοδο παύσης”.
Αλλαγές έγιναν επίσης και στον αριθμό των εξαρτημάτων μονάδας ισχύος που μπορούν να χρησιμοποιήσουν οι ομάδες σε μια σεζόν, σε περίπτωση που το πρόγραμμα εν τέλει περιλαμβάνει 14 ή λιγότερους αγώνες.
“Εάν ο αριθμός των αγώνων του Πρωταθλήματος πέσει σε 14 ή λιγότερους, τότε κάθε οδηγός θα μπορεί να χρησιμοποιήσει μέχρι 2 κινητήρες (ICE), 2 MGU-H, 2 turbo (TC), 2 σετ μπαταριών (ES), 2 συστήματα ηλεκτρονικών (CE) και 2 MGU-K”, αναφέρουν οι αναθεωρημένοι κανονισμοί.
“Εάν ο αριθμός των αγώνων του Πρωταθλήματος πέσει σε 11 ή λιγότερους, τότε κάθε οδηγός θα μπορεί να χρησιμοποιήσει μέχρι 2 κινητήρες (ICE), 2 MGU-H, 2 turbo (TC), 1 σετ μπαταριών (ES), 1 σύστημα ηλεκτρονικών (CE) και 2 MGU-K”.
Επιπλέον δοκιμές για νέους οδηγούς εντάχθηκαν επίσης στους κανονισμούς, σχετικά με τον τελευταίο γύρο του πρωταθλήματος, δίνοντας στις ομάδες την ευκαιρία να τρέξουν εκεί με δύο μονοθέσια αντί για ένα. Οι οδηγοί θα πρέπει να μην έχουν συμπληρώσει πάνω από 2 αγώνες σε επίπεδο F1 ώστε να μπορούν να συμμετάσχουν στις δοκιμές αυτές.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!