Η προοπτική για έναρξη της φετινής σεζόν της F1 στο Μπακού τον Ιούνιο προέκυψε στη Μελβούρνη, την ώρα που τα paddock δέχονταν τις συνέπειες της ακύρωσης του Αυστραλιανού GP.
Ο οργανισμός της F1 και της FIA αντιμετωπίζουν τώρα μια τεράστια πρόκληση στην προσπάθεια να χωρέσουν τουλάχιστον κάποιους από τους ακυρωμένους αγώνες στο ήδη υπάρχον πρόγραμμα για το 2020.
Για τον Chase Carey υπάρχει προφανής ανάγκη να σωθούν κάποιοι έστω από αυτούς τους αγώνες. Οι διοργανωτές συνήθως πληρώνουν γύρω στα 30 εκατ. ευρώ για τη θέση τους στο πρόγραμμα της F1 και κάθε αγώνας που εν τέλει δεν διοργανώνεται προκαλεί τεράστιο πλήγμα στα οικονομικά της F1.
Μια πιθανή έναρξη της σεζόν στο Μπακού τέθηκε στο τραπέζι το απόγευμα της Πέμπτης, όταν και οι επικεφαλείς των ομάδων συναντήθηκαν με τον Ross Brawn για να συζητήσουν σχετικά με την κλιμακώμενη κρίση.
Προτεραιότητα αποτελούσε η ακύρωση της Αυστραλίας, αλλά ήταν επίσης ξεκάθαρο πως και το Bahrain και το Βιετνάμ επίσης θα έπρεπε να μπουν στη λίστα των ακυρωμένων αγώνων, οπού εδώ και αρκετές εβδομάδες βρίσκεται και η Κίνα. Εν τέλει, αυτή η πρόθεση περί των δύο επερχόμενων αγώνων, επιβεβαιώθηκε σήμερα.
Το σημείο στο οποίο συμφώνησαν οι ομάδες ήταν πως οι φίλαθλοι θα πρέπει να ξεχάσουν τον Απρίλιο και τον Μάιο τελείως και πιθανότατα να περιμένουν μια επανέναρξη της σεζόν τον Ιούνιο κάπου μεταξύ Καναδά-Μπακού, εάν βέβαια η παγκόσμια κατάσταση σχετικά με τον ιό έχει βελτιωθεί. Αυτό θα σήμαινε πως οι αγώνες σε Ολλανδία, Ισπανία και Μονακό θα αναβληθούν επίσης.
Η προσοχή τώρα στρέφεται στο πώς κάποιοι απ’ τους ακυρωμένους αγώνες θα διοργανωθούν. Μια προφανής λύση είναι το να προστεθεί τουλάχιστον ένας αγώνας μέσα στον Αύγουστο, έναν μήνα που έχει τρεις κενές εβδομάδες και το υποχρεωτικό κλείσιμο των εγκαταστάσεων των ομάδων για δύο εβδομάδες, βάσει κανονισμών.
Το να χαθεί μια από αυτές τις τρεις εβδομάδες, έχει και συνέπειες προφανώς. Εκατοντάδες εργαζόμενοι στο άθλημα έχουν ήδη κλείσει τις διακοπές τους, εκμεταλλευόμενοι το κενό αυτό. Ομάδες, F1, FIA, τηλεοπτικοί σταθμοί όλα τα media θα πρέπει να αντιμετωπίσουν την πρόκληση της διάθεσης προσωπικού που υπό άλλες συνθήκες δεν θα απασχολείτο εκείνη τη χρονική περίοδο.
Μια μικρότερη καλοκαιρινή διακοπή μπορεί να είναι πιο αποδεκτή φέτος, απ’ ότι σε μια κανονική σεζόν επειδή οι εργαζόμενοι που ταξιδεύουν από τις ομάδες δεν θα έχουν αυτή την περίοδο τόσα ταξίδια ως συνήθως, καθώς το αρκετά δύσκολο πρόγραμμά τους αυτό τον καιρό αναβάλλεται. Επίσης, ίσως έχουν επίσης ελεύθερο χρόνο μέσα στην περίοδο Απριλίου/Μαΐου, εκτός από το μικρότερο καλοκαιρινό διάλειμμά τους.
Οι ευρωπαϊκοί αγώνες είναι προφανώς πιο εύκολοι να επαναπρογραμματιστούν και το να βρεθεί ποιος απ’ αυτούς έχει τις περισσότερες πιθανότητες για κάτι τέτοιο δεν είναι δύσκολο.
Το Μονακό ίσως είναι ο πιο πολυδιαφημισμένος αγώνας στο πρόγραμμα, αλλά δεν πληρώνει την F1 για να βρίσκεται εντός του αθλήματος, και ο Chase Carey θα πρέπει να αξιοποιήσει οποιοδήποτε κενό έχει διαθέσιμο με έναν αγώνα που θα του αποφέρει χρήματα.
Επίσης, το Πριγκηπάτο δεν θα επιθυμούσε πιθανώς να μετακινηθεί ο αγώνας από την παραδοσιακή του περίοδο, τον Μάιο, καθώς η διαμόρφωση της πίστας μέσα στην έντονη τουριστική περίοδο του καλοκαιριού θα έφερνε έντονες δυσκολίες σε όλους. Έτσι, εάν το Μονακό δεν γίνει το Μάιο, τότε δύσκολα θα γίνει κάποια άλλη στιγμή.
Η Βαρκελώνη επίσης είναι δύσκολο να έχει μια δεύτερη ευκαιρία. Όχι μόνο βρίσκεται σε μονοετές συμβόλαιο, γεμίζοντας ουσιαστικά κενό στο πρόγραμμα της F1, αλλά και η πίστα έχει έντονα οικονομικά προβλήματα. Οι προωθητές της, που πιθανότατα δεν θα χαρούν και πολύ με την περίοδο του Αυγούστου, ίσως και να προτιμήσουν το να μην του ζητηθεί καν να αναπληρωθεί ο αγώνας.
Αυτό αφήνει το Zandvoort, και για προφανείς λόγους το Ολλανδικό GP είναι αυτό που ο Chase Carey θέλει να βρει τρόπο να το βάλει εντός προγράμματος πάση θυσία. Μια λογική ημερομηνία είναι στις 9 Αυγούστου, αμέσως μετά την Ουγγαρία. Εναλλακτική λύση είναι και οι 23 Αυγούστου, όμως αυτό θα δημιουργούσε θέμα με δύο back-to-back αγώνες να ακολουθούν, το Βέλγιο και την Ιταλία. Επίσης, δύο σερί αγώνες με πορτοκαλί εξέδρες (Ολλανδία και Βέλγιο) ίσως να μην είναι καλό για τους φιλάθλους του Max Verstappen, καθώς δεν είναι και το πιο βολικό πράγμα για τα πλάνα τους.
Ο Αύγουστος είναι βολικός για το Zandvoort από πολλές απόψεις. Στο παρελθόν, ο Αύγουστος ήταν η περίοδος που γινόταν ο αγώνας, ενώ και την περίοδο εκείνη ο καιρός συνήθως είναι πολύ καλύτερος από τις αρχές Μαΐου. Επίσης, τρεις μήνες επιπλέον για την προετοιμασία της πίστας, σίγουρα θα είναι καλοδεχούμενοι.
Βέβαια, σε μια τέτοια επιλογή, υπάρχουν και τα αρνητικά, κυρίως από την μεριά των logistics. Το Zandvoort είναι μια παραθαλάσσια περιοχή, όπου εκείνη την περίοδο σίγουρα θα υπάρχουν κρατήσεις. Το να φέρεις σε μια τουριστική περιοχή όλη τη Formula 1 και τους φιλάθλους της τελευταία στιγμή θα είναι εφιαλτικό σενάριο. Επίσης, αρκετοί φίλαθλοι που θα ήταν διαθέσιμοι για τον Μάιο, ίσως έχουν ήδη κάνει τα πλάνα τους για Αύγουστο, κάτι βέβαια που εν τέλει μπορεί να καλυφθεί, καθώς για τον συγκεκριμένο αγώνα υπάρχει τεράστια ζήτηση.
Εναλλακτική για το Zandvoort είναι και η 26η Ιουνίου, γεμίζοντας το κενό ανάμεσα σε Silverstone και Ουγγαρία, πάλι όμως δημιουργώντας τρεις σερί αγώνες. Ωστόσο, αυτό θα άφηνε άθικτο το κενό του καλοκαιριού, με τρία ελεύθερα σαββατοκύριακα, όπως είναι και παραδοσιακά.
Θα μπορούσε να μπει όμως τον Αύγουστο κάποιος αγώνας εκτός Ευρώπης; Πιθανό, όχι πολύ όμως. Ρεαλιστικά, θα πρέπει να βρεθεί χώρος στο τέλος του φετινού προγράμματος, κάτι που δεν είναι και πολύ εύκολο, όπως φάνηκε και λίγες εβδομάδες πριν, όταν ακυρώθηκε το GP της Κίνας.
Τώρα, στο παιχνίδι υπάρχει η Αυστραλία, το Bahrain και το Βιετνάμ τα οποία έχουν πιθανότητες. Προφανώς, το σενάριο της Μελβούρνης είναι καμμένο για το 2020, δεν υπάρχει περίπτωση η πόλη θα αναδομήσει την πίστα για δεύτερη φορά σε ένα χρόνο, ακόμα και αν δε ληφθούν εμπορικοί σκοποί υπόψη.
Από τους υπόλοιπους αγώνες που μένουν, ο Carey ενδιαφέρεται πιο πολύ για το Βιετνάμ, καθώς, όπως και το Zandvoort, είναι οι νέες είσοδοι στο πρόγραμμα, οι οποίες αναμένονται και περισσότερο.
Ωστόσο, το να βρεθεί μια νέα ημερομηνία για έναν αγώνα πόλης είναι πολύ πιο δύσκολο σε σχέση με μια παραδοσιακή πίστα, όπως της Σανγκάη ή του Bahrain, οι οποίες είναι πολύ πιο ευέλικτες ως προς αυτό. Βέβαια, η Κίνα έχει αρκετούς περιορισμούς λόγω καιρού τον Νοέμβριο.
Η προφανής επιλογή είναι στο τέλος της σεζόν, η οποία κανονικά τερματίζει στο Abu Dhabi στις 29 Νοεμβρίου, καιρού επιτρέποντος, να τοποθετηθεί ένας εκ των Bahrain/Κίνας/Βιετνάμ μια εβδομάδα αργότερα, στις 6 Δεκεμβρίου. Ωστόσο, επειδή η Yas Marina πληρώνει παραπάνω προκειμένου να έχει το προνόμιο του τελευταίου αγώνα στη σεζόν, είναι πιθανό να μετακινηθεί αυτή στις 6 Δεκεμβρίου, και τη θέση της να πάρει κάποιο από τα άλλα circuit.
Εάν επιλεγεί το Bahrain, τότε θα υπάρχει ένα μοναδικό back-to-back χωρών της Μέσης Ανατολής. Για προφανείς λόγους, συχνά κάτι τέτοιο προτιμάται να αποφεύγεται, αλλά θα ήταν καλή λύση μια τέτοια εναλλακτική και ίσως προσελκύσει φιλάθλους από όλη τη γύρω περιοχή ίσως και από πιο μακριά, που θα το δουν ως ευκαιρία να γνωρίσουν και τις δύο χώρες-πίστες.
Εξετάζεται ακόμα και το ενδεχόμενο, το Abu Dhabi να πάει στις 13 Δεκέμβρη, δίνοντας το δικαίωμα για τρεις σερί αγώνες στο τέλος. Αλλά ένα τέτοιο σενάριο, λίγο πριν το 2021 με όλους τους νέους κανονισμούς στα μονοθέσια, ίσως να είναι μια ιδέα όχι καλοδεχούμενη.
Επίσης, ένας αγώνας ίσως τοποθετηθεί μεταξύ Βραζιλίας και Abu Dhabi, στις 22 Νοεμβρίου, οδηγώντας πάλι σε τρεις σερί αγώνες. Ελεύθερες ημερομηνίες είναι και οι 4 και 18 Οκτωβρίου, όμως αν χρησιμοποιηθούν, θα δημιουργήσουν σερί τεσσάρων αγώνων, πράγμα που είναι απαγορευτικό.
Συμπερασματικά, αν υποτεθεί πως η χρονιά θα ξεκινήσει στο Μπακού, και στη συνέχεια θα προστεθεί το Zandvoort το καλοκαίρι και ένας ακόμα αγώνας υπερατλαντικός στο τέλος της σεζόν, σενάριο που αρχικά δείχνει πιο εφικτό όλων, τότε καταλήγουμε με ένα πρόγραμμα 17 αγώνων. Ο συγκεκριμένος αριθμός δεν είναι καθόλου άσχημος, αν αναλογιστούμε πως υπάρχουν αθλητικές διοργανώσεις που θα ακυρωθούν τελείως φέτος.
Ένας από τους επικεφαλείς των ομάδων δήλωσε πως στόχος είναι οι 18 αγώνες για το 2020, όμως η επίτευξη αυτού του αριθμού θα απαιτήσει έντονη συμπίεση του προγράμματος, αρκετούς συμβιβασμούς και ίσως και κάποιες απρόσμενες εναλλαγές από την Chole Targett-Adams, η οποία είναι εκτελεστικό στέλεχος της F1, αρμόδια για το πρόγραμμα του αθλήματος.
Σε κάθε περίπτωση, δεν πρόκειται για κάτι το εύκολο να επιτευχθεί…
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!