Οι περιορισμοί που έχει θέσει η FIA στο κομμάτι της ροής καυσίμου είχε ως αποτέλεσμα τα φετινά μονοθέσια να είναι τα βαρύτερα από το 1961, που εισήχθη ο περιορισμός ελάχιστου βάρους.
Το 2019 το ελάχιστο βάρος ήταν 743 kg και αυτό αρχικά ανέβηκε στα 745 kg για το 2020, καθώς οι τεχνικοί διευθυντές ήθελαν λίγα περισσότερα περιθώρια σε αυτό το κομμάτι, θέλοντας να αντιμετωπίσουν τα κόστη. Ωστόσο, το βάρος των μονοθεσίων αυξάνεται διαρκώς από την αρχή της υβριδικής εποχής.
Επακολούθως, η FIA απαίτησε την προσθήκη και δεύτερου ροόμετρου καυσίμου για το 2020, στην προσπάθεια να παρακολουθεί καλύτερα τη χρήση καυσίμου. Μαζί με αυτό, προστέθηκε ακόμα 1 kg καυσίμου στο αρχικά συμφωνηθέν ποσό, ανεβάζοντας το όριο στα 746 kg.
Επειδή η αλλαγή έγινε πριν την οριστική έγκριση των κανονισμών για το 2021, έπρεπε να συμφωνηθεί από όλες τις ομάδες. Τα νέα νούμερα έχουν εγκριθεί αρκετές εβδομάδες πριν, αλλά έπρεπε να περάσουν από την όλη γραφειοκρατική διαδικασία του Strategy Group και τη F1 Comission, πριν οριστικά επικυρωθούν από το Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού.
Η αύξηση, η οποία επιβεβαιώθηκε επίσημα σήμερα, συνεχίζει την τάση των τελευταίων ετών που θέλει τα μονοθέσια να είναι βαρύτερα από κάθε άλλη εποχή.
Το καθαρό βάρος ενός μονοθεσίου είχε ελάχιστο όριο τα 450 kg όταν για πρώτη φορά εισήχθη αυτός ο περιορισμός το 1961, στο ξεκίνημα της εποχής των κινητήρων 1,5 λίτρων. Αυτό το όριο έγινε 500 kg στους 3λιτρους κινητήρες, όταν αυτοί μπήκαν στο άθλημα το 1966 και το 1973 ανέβηκε στα 575 kg, αριθμός που δεν άλλαξε μέχρι και την εποχή του turbo, τη δεκαετία του 80.
Σημειωτέον, το ελάχιστο βάρος έχει αυξηθεί συνολικά κατά 55 kg τις τελευταίες επτά σεζόν, υπό τους υβριδικούς κινητήρες. Αυτό, αναμένεται να αυξηθεί ακόμα περισσότερα από το 2021, που θα αλλάξουν οι κανονισμοί περί αεροδυναμικής.
Βέβαια, η ύπαρξη δεύτερου μετρητή ροής καυσίμου είναι κάτι που καλωσόρισαν όλες οι ομάδες, οι οποίες είχαν φόβους σχετικά με γκρίζες περιοχές στους κανονισμούς που ελέγχουν τη ροή καυσίμου, κάτι που φάνηκε και στις υποψίες που υπήρχαν έναντι της Ferrari μέσα στο 2019.
Η FIA πλέον, σε κανονικό χρόνο, έχει μια ακόμα μέθοδο παρακολούθησης της ροής καυσίμου.
“Είναι μια αλλαγή στους κανονισμούς ώστε να διασφαλίσουμε πως ο κανονισμός που είναι ο πιο αρμόζων για την παροχή ισχύος, σύμφωνα με τον οποίο η μέγιστη παροχή καυσίμου είναι 100 kg/h, δεν παραβιάζεται”, δήλωσε ο επικεφαλής μηχανικός της Mercedes, Andy Cowell.
“Η FIA έκανε πολύ καλή δουλειά στην ανάπτυξη αυτού του μετρητή εντός προθεσμίας για τον πρώτο αγώνα του 2014 και, χρόνο με το χρόνο έκαναν ακόμα περισσότερη δουλειά ώστε να σιγουρευτούν πως παρακολουθείται αυστηρά η μέγιστη παροχή καυσίμου”.
“Η εισαγωγή και δεύτερου μετρητή είναι ένας πολύ υγιές βήμα προόδου στην αστυνόμευση πάνω σε αυτό το κομμάτι, ώστε να βεβαιωθούμε πως καμία ομάδα δεν υπερβαίνει το όριο των 100 kg/h. Ο δεύτερος μετρητής χρησιμοποιεί την ίδια αρχή με τον πρώτο και βρίσκεται στην ίδια περιοχή, στην κυψέλη καυσίμου του μονοθεσίου”.
“Υπάρχει όμως μια καίρια διαφορά, ενώ οι ομάδες μπορούν να δουν την ένδειξη του πρώτου μετρητή, δεν μπορούν να δουν αυτή του δεύτερου, την οποία μονάχα η FIA μπορεί να δει”.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!