Οι επικεφαλείς της F1 δήλωσαν πως οι διάφορες κυβερνητικές αποφάσεις για απαγορεύσεις των υβριδικών αυτοκινήτων μέσα στα επόμενα 15 χρόνια είναι “σκληρές”, καθώς επιμένουν πως το άθλημα μπορεί να αποδειχθεί καταλύτης στην ανακάλυψη φιλικών προς το περιβάλλον τεχνολογιών.
Ως μέρος της προσπάθειας πολλών κυβερνήσεων να περικόψουν τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, υπάρχουν πλάνα από πολλές χώρες για την απαγόρευση των πωλήσεων κινητήρων βενζίνης, πετρελαίου και υβριδικών μέσα στα επόμενα χρόνια. Η Μεγάλη Βρετανία ανακοίνωσε πρόσφατα τις πιέσεις που θα ασκήσει για απαγόρευση σε αυτά μέχρι το 2035.
Αυτή η κίνηση έχει εγείρει ερωτήσεις σχετικά με το ποια κατεύθυνση θα ακολουθήσει στο μέλλον η F1.
Το άθλημα είναι προσκολλημένο από το 2014 στην τεχνολογία υβριδικών κινητήρων, και χρειάζεται να λάβει μια απόφαση μέσα στα επόμενα χρόνια σχετικά με το ποιοι θα είναι οι κανονισμοί για τους κινητήρες μετά το 2025.
Όμως, ενώ μια απαγόρευση υβριδικών αυτοκινήτων στους δρόμους θα μπορούσε να αποθαρρύνει τους κατασκευαστές από το να ασχοληθούν με τη Formula 1, τα κορυφαία στελέχη της κορωνίδας του μηχανοκίνητου αθλητισμού θεωρούν πως οι υβριδικές λύσεις έχουν πολλά να προσφέρουν σχετικά με την εύρεση μιας καλύτερης λύσης για το ευρύτερο κοινό.
Ερωτώμενος από το Motorsport.com σχετικά με τις επιπτώσεις μιας απαγόρευση των υβριδικών, ο διαχειριστικός διευθυντής του αθλήματος, Ross Brawn, σχολίασε: “Δεν νομίζω πως ξέρουμε σίγουρα που θα είμαστε τότε, για να είμαι ειλικρινής. Πιστεύω πως οι κυβερνήσεις πρέπει να δουν τη γενικότερη εικόνα. Πιστεύω πως πρέπει να δούμε το τελικό αποτύπωμα άνθρακα των μετακινήσεων”.
“Πιστεύω πως η επιλογή μιας συγκεκριμένης τεχνολογίας είναι κάτι σκληρό. Για εμένα, ως μηχανικό, δεν βγάζει νόημα. Τα πράγματα θα έπρεπε να είναι: ‘εδώ είμαστε τώρα, εκεί θέλουμε να φτάσουμε, ποια είναι η καλύτερη λύση σε αυτό'”.
Με τη Formula 1 να κινείται προς την κατεύθυνση ευρύτερης χρήσης βιοκαυσίμων, ο Brawn διαβλέπει μια ευκαιρία για το άθλημα να δείξει το δρόμο για την ανάπτυξη βιώσιμων καυσίμων, όπως αυτά που παράγονται από ανάκτηση διοξειδίου του άνθρακα.
“Οι κυβερνήσεις θα πρέπει να είναι αυστηρές. Πρέπει να πιέσουν τον κόσμο να κάνει πράγματα και πρέπει να χρηματοδοτήσουν αυτή τους την προσπάθεια. Όμως, εάν βρούμε μια λύση με συνθετικά καύσιμα, όπως στην περίπτωση που ανακτούμε διοξείδιο του άνθρακα από την ατμόσφαιρα και το μετατρέπουμε σε καύσιμο, χρησιμοποιώντας ηλεκτρισμό από ανανεώσιμες πηγές. Έτσι, έχουμε μια λύση όπου υπάρχει η υποδομή για μεταφορά”, σχολίασε ο Brawn.
“Τώρα, προκύπτουν και ανάγκες σε περιοχές όπως τα κέντρα των πόλεων, όπου πρέπει να απομακρύνεις τη ρύπανση, δεν μπορείς να την έχεις. Έτσι, για εκεί υπάρχει το υδρογόνο, ο ηλεκτρισμός κλπ. Για εμένα όμως, φαντάζει ασύλληπτο το να έχουμε μια υποδομή που να υποστηρίζει μονάχα ηλεκτρικά οχήματα σε 15 χρόνια από τώρα”.
Επίσης, ο Brawn πρόσθεσε: “Εάν χρησιμοποιούμε αυτή την τεχνολογία βιώσιμων καυσίμων, πιστεύουμε πως η F1 μπορεί να γίνει κινητήριος δύναμη. Εάν η FIA πει ‘μόνο με βιώσιμα ή συνθετικά καύσιμα θα μπορείς να τρέχεις στη F1’, τότε αυτό θα οδηγήσει προς αυτή την τεχνολογία”.
“Και οι εταιρείες πετρελαίου θα αναμιχθούν σε αυτό επειδή γνωρίζουν πως πρέπει να βρουν μια εναλλακτική για το μέλλον. Έτσι, μπορούμε να είμαστε ο καταλύτης πίσω από τις αλλαγές σε όλα αυτά”.
Ο CEO της F1, Chase Carey, πιστεύει πως η ιδέα της δέσμευσης μονάχα με ηλεκτρικά αυτοκίνητα στο μέλλον είναι λάθος, υποστηρίζοντας τον Brawn στα λεγόμενά του πως η υβριδική τεχνολογία μπορεί να δώσει λύσεις.
“Διάβασα πολλούς ειδικούς στα περιβαλλοντικά ζητήματα, και πιστεύω πως η πλειοψηφία θα αναγνωρίσει πως υπάρχει μια γκάμα λύσεων, δεν υπάρχει μια πανάκεια σε αυτό”, δήλωσε ο Carey στο Motorsport.com.
“Ο ηλεκτρισμός έχει γίνει λίγο πανάκεια. Υπάρχουν περιβαλλοντικά ζητήματα γύρω από αυτόν, υπάρχουν θέματα υποδομών, υπάρχει το κόστος των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Πιστεύω πως θα είναι μέρος της λύσης, όμως αυτή θα δοθεί από πολλά πράγματα”.
“Υπό πολλές απόψεις, μια μηχανή εσωτερικής καύσης με συνθετικό καύσιμο και άλλες τεχνολογίες, όπως η ανάκτηση ενέργειας, θα είναι ένα σημαντικό στοιχείο στην εύρεση λύσης”.
“Πιστεύω πως θα υπάρχει μια πραγματικότητα, όπου ο ηλεκτρισμός θα γίνει πιο πολύ από πραγματικότητα της αγοράς σε σχέση με πολιτικό όνειρο που είναι τώρα. Θα έρθουν και άλλες λύσεις στο προσκήνιο και θα αναγνωριστούν ως πολύ σημαντικές, αν όχι οι πιο σημαντικές σχετικά με τους στόχους που πρέπει να επιτευχθούν αναφορικά με το περιβάλλον”.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!