Χθες η McLaren παρουσίασε με εκδήλωση στα κεντρικά της, στο Woking, το μονοθέσιό της για φέτος, την MCL35. Το F1fan.gr επιχειρεί να ρίξει μια ματιά στα όσα έχουν αλλάξει σε σχέση με το περσινό μοντέλο, την MCL34.
H McLaren έγινε η τρίτη ομάδα για φέτος που παρουσιάζει το μονοθέσιό της. Η MCL35 είναι το πρώτο μονοθέσιο της ομάδας που σχεδιάστηκε πλήρως υπό την εποπτεία του James Key και δείχνει να έχει εξελιχθεί αρκετά σε σχέση με τον προκάτοχό του.
Ας δούμε όμως αναλυτικά με φωτογραφίες τις αλλαγές που έχουν γίνει.
Κοιτώντας την MCL35, ήδη από την εμπρός πτέρυγα του μονοθεσίου αρχίζουν να γίνονται ορατές αλλαγές. Η μύτη της εμπρός πτέρυγας έχει δεχθεί τροποποιήσεις σε σχέση με πέρυσι, με τους αεραγωγούς πλέον να λείπουν, χάριν πιο απλής προσέγγισης. Τα πτερωτά οριζόντια τμήματα λίγο πιο ψηλά παραμένουν και φέτος, ενώ στην κάτω μεριά της εμπρός πτέρυγας χρησιμοποιούνται και αεροδυναμικά βοηθήματα, τύπου cape.
Τα βοηθήματα αυτά έχουν πολύ μεγαλύτερο μήκος σε σχέση με αυτά άλλων ομάδων, καθώς και τρεις εισόδους για τη ροή του αέρα προς το πίσω μέρος του μονοθεσίου.
Εκεί όμως που η ομάδα έχει κάνεις τις περισσότερες αλλαγές είναι στις εμπρός αναρτήσεις της MCL35, στο κυνήγι της καλύτερης μεταχείρισης του αέρα από το εμπρός του μονοθεσίου προς τα πίσω.
Υιοθετώντας παρόμοια διαμόρφωση με αυτή που είχε δοκιμάσει πέρυσι στο Βέλγιο, η McLaren επέλεξε να ανυψώσει τον άνω βραχίονα με ειδικούς μηχανισμούς που κουμπώνουν με τον τροχό. Επίσης, και ο κάτω βραχίονας έχει υψωθεί αρκετά, όντας πλέον σχεδόν στο ίδιο ύψος με το γεωμετρικό βοήθημα τύπου “boomerang” που βρίσκεται στα bargeboards.
Η προσεκτική τοποθέτηση κάθε μηχανισμού στο σημείο των αναρτήσεων δείχνει την ανάγκη των μηχανικών της ομάδας να χειριστούν όσο το δυνατόν καλύτερα τη ροή του αέρα προς τα αναθεωρημένα επίσης πλαϊνά κοίλα του μονοθεσίου (sidepods).
Όσον αφορά αυτά, είναι πλέον πιο στενά και πιο υπερυψωμένα, με πολύ πιο μικρούς αεραγωγούς οι οποίοι είναι τοποθετημένοι όσο πιο μακριά γίνεται από τυρβώδεις ροές που μπορούν να διαταράξουν την αποτελεσματικότητά τους.
Πίσω και πάνω από τον οδηγό υπήρξαν αλλαγές και στον συγκεκριμένο αεραγωγό. Από το περσινό σχέδιο, που ήταν απλά ελλειψοειδές, η ομάδα επέλεξε να καταφύγει σε μια διαμόρφωση τύπου “λάμπας”. Εντός του αεραγωγού υπάρχουν και άλλες διαμορφώσεις με σκοπό να κατευθύνουν τον αέρα στα μέρη που χρειάζεται ψύξη το μονοθέσιο.
Από μια πλαϊνή λήψη, φαίνεται πως ο αεραγωγός έχει μια ελαφρά κλίση προς τον οδηγό, ίσως με σκοπό να αποφεύγει τις διαταραχές της ροής που προκαλεί το halo τοπικά.
Τέλος, το κάλυμμα του κινητήρα στο πίσω μέρος, μπορεί να δείχνει πιο ογκώδες από αυτό των Ferrari και Red Bull, όμως η McLaren έχει προσπαθήσει να το διατηρήσει όσο πιο στενό γίνεται. Επιπλέον, το πίσω άνοιγμα για την ψύξη του κινητήρα μειώθηκε εκ νέου και ανυψώθηκε, με στόχο τον περιορισμό αεροδυναμικών ελλειμάτων που προκαλούνται από την αρχιτεκτονική του κινητήρα της Renault και των υπόλοιπων στοιχείων μέσα στο μονοθέσιο.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!