Στο μονοθέσιο του NTT IndyCar Series από την Dallara Automobili χρησιμοποιείται ένα σταθερών προδιαγραφών σασί και ένα σταθερών προδιαγραφών αεροδυναμικό πακέτο (Aerokit), κάτι που σημαίνει ότι κάθε οδηγός ξεκινάει με το ίδιο μονοθέσιο από τα pit και εξαρτάται από τον οδηγό και τους μηχανικούς της ομάδας το να ρυθμίσουν το μονοθέσιο πριν από κάθε αγώνα για να προσπαθήσουν να αποκτήσουν ένα πλεονέκτημα έναντι των άλλων. Τα μονοθέσια έχουν επίσης ξεχωριστά αεροδυναμικά πακέτα για αγώνες road course/short oval και αγώνες σε μακρύτερα oval. Οι κινητήρες παρέχονται σε κάθε ομάδα από έναν από τους δύο κατασκευαστές: Honda ή Chevrolet. Τον τελευταίο καιρό, οι δύο κινητήρες φάνηκαν να είναι σχεδόν ίσοι στην ισχύ, αν και ιστορικά οι κινητήρες της Honda ήταν καλύτεροι στα oval και οι κινητήρες της Chevrolet ήταν καλύτεροι σε road/street courses.
Πάμε να γνωρίσουμε το μονοθέσιο με το οποίο αγωνίζονται οι οδηγοί του IndyCar
Σασί
Κατασκευαστής:
Dallara Automobili, Ιταλία
Μοντέλο: Dallara IR-12 (2012-σήμερα) με Dallara IR-18 Aerokit
Δομή: Το monocoque περιέχει το cockpit, την κυψέλη καυσίμου και τις εμπρόσθιες αναρτήσεις. Ο κινητήρας είναι ενσωματωμένο μέλος του πλαισίου. Το πίσω συγκρότημα περιλαμβάνει την καμπάνα, το κιβώτιο ταχυτήτων και μέλη των πίσω αναρτήσεων
Υλικά: Ίνες άνθρακα, kevlar και άλλα σύνθετα υλικά
Βάρος: Κατά προσέγγιση 739.35 κιλά (Road/Street Courses), 734.81 κιλά (Short Ovals) and 721.21 κιλά (Speedways) (Δεν περιλαμβάνει το βάρος του καυσίμου, οδηγού, δοχείου νερού του οδηγού και το περιεχόμενο και το ισοδύναμο του οδηγού)
Μήκος: Κατά προσέγγιση 512.3 εκ.
Πλάτος: 194.31 εκ. μέγιστο, 191.77 εκ. ελάχιστο (192.4 εκ. ελάχιστο και 194.9 εκ. το μέγιστο για ovals) υπολογιζόμενο από το εξωτερικό μέρος των ζαντών
Ύψος: Κατά προσέγγιση 101.6 εκ.
Μεταξόνιο: 298.45 έως 308.61 εκ..
Μέγεθος τροχών:
- Μπροστά: 38.1 εκ. διάμετρος, 25.4 εκ. πλάτος. Ελάχιστο βάρος: 6.11 κιλά
- Πίσω: 38.1 εκ. διάμετρος, 35.56 εκ. πλάτος. Ελάχιστο βάρος: 6.66 κιλά
Ελαστικά:
Firestone Firehawk
Μπροστινή διάμετρος: 66.04 εκ. μέγιστο, 63.5 εκ. ελάχιστο στα 35 psi
Πίσω διάμετρος: 69.85 εκ. μέγιστο, 67.31 εκ. ελάχιστο στα 35 psi
Φρένα: PFC CR90 monobloc αλουμινένιες δαγκάνες με PFC άνθρακα-άνθρακα δίσκοι-τακάκια φρένων
Κιβώτιο ταχυτήτων: XTRAC #1011 κιβώτιο ταχυτήτων. 6 μπροστινές ταχύτητες, 1 πίσω ταχύτητα, Mega-Line υποβοηθούμενη αλλαγή γραναζιού (paddle-shift)
Κυψέλη καυσίμου: Μονή, ανθεκτική σε ρήξη κυψέλη, 18.5 U.S. γαλόνια (σταθερό)
Κινητήρας
Κατασκευαστές:
American Honda Motor Co., Inc., Chevrolet
Μοντέλα: Honda HI19R Indy-V-6, Chevy IndyCar V6
Τύπος: 2.2 λίτρων (2199.9 κυβικά εκατοστά) V-6, διπλού υπερσυμπιεστή με μέγιστη διάμετρο οπής 95 χιλ.
Βάρος: Το ελάχιστο βάρος είναι 112.4 κιλά
Υπερσυμπιεστής: Διπλοί BorgWarner EFR 7163
RPM: 12,000 μέγιστο (Ο κόφτης στροφών παρέχεται από το IndyCar)
Μέγιστη πίεση ώθησης (πάνω στην ατμόσφαιρα): 1300 mbar (Superspeedways) 1400 mbar (Indianapolis 500 qualifying) 1500 mbar (short ovals, Road/Street Courses) 1650 mbar (Push-To-Pass)
Ιπποδύναμη: Εκτιμάται στα 550-700, ανάλογα με την πίεση των υπερσυμπιεστών που χρησιμοποιείται στην πίστα
Καύσιμο: Speedway E85 (μείγμα από 85% αιθανόλη και 15% βενζίνη)
Εγχυτήρες: Μέγιστο δυο εγχυτήρες ανά κύλινδρο, ένας για άμεση έγχυση, μέγιστη πίεση συστήματος καυσίμου 300 bar
ECU (Μονάδα ελέγχου κινητήρα): McLaren Applied Technologies TAG 400i
Γκάζι: Ρυθμιζόμενες θωρακισμένες θύρες εξ αποστάσεως (Drive-by-wire)
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!