Ακόμη μία σεζόν της Formula 1 ολοκληρώθηκε, με πολλές προσδοκίες, αλλά τελικά, ίδιο αποτέλεσμα – καθολική επικράτηση της Mercedes και του Lewis Hamilton. Ο Βρετανός έχει την τύχη να βρίσκεται στην κορυφαία ίσως ομάδα της χιλιετίας, και είναι έτοιμος να καταρρίψει κάθε ρεκόρ, ακόμη και αυτά που φάνταζαν απλησίαστα.Θα μπορούσε όμως να τα κάνει όλα στην άκρη, να αφήσει ένα ιδανικό περιβάλλον για τον ίδιο, και να στραφεί σε μία ιστορική μεν, αλλά ιδιαίτερα “ιδιόρρυθμη” ομάδα δε;
Κανείς δεν μπορεί να αρνηθεί το γεγονός ότι η Ferrari αποτελεί το μεγαλύτερο σύμβολο στην Formula 1. Την ομάδα που έχει συνδέσει άρρηκτα το όνομά της με το σπορ, σε βαθμό που, χωρίς αυτήν, η Formula 1 θα έμοιαζε “ορφανή”. Η Ferrari είναι η Formula 1 και η Formula 1 είναι η Ferrari, είτε αυτό αρέσει, είτε όχι.
Η κυριαρχία της ιταλικής ομάδας από τις αρχές της δεκαετίας του 2000 έως τα μέσα περίπου αυτής ήταν εντυπωσιακή – με τον Michael Schumacher στο τιμόνι και μία στρατιά από εξαιρετικούς μηχανικούς και ηγετικές φυσιογνωμίες, η Ferrari σάρωσε τα πάντα. Κάτι τέτοιο φάνταζε δύσκολο να επαναληφθεί, μέχρι η Mercedes να επενδύσει στην υβριδική εποχή.
Η γερμανική εταιρία μετράει έξι συνεχόμενα πρωταθλήματα κατασκευαστών και ισάριθμα οδηγών, χωρίς να έχει απειληθεί σοβαρά από καμία ομάδα. Ο ένας τίτλος του Hamilton έγινε έξι, και ας μην μιλήσουμε για τις pole positions και τις νίκες. Η Mercedes έχει τοποθετήσει τέτοιες βάσεις και έχει επενδύσει τόσα χρήματα, που όσο βρίσκεται στην Formula 1, δεν θα ηττηθεί εύκολα.
Στην σκέψη να αφήσει αυτήν την ομάδα, πολλοί θα τον χαρακτήριζαν τον Hamilton τρελό. Υπάρχει όμως κάτι που δεν μπορεί να του προσφέρει η επιτυχία με την Mercedes, και δεν μετριέται σε αριθμούς – γόητρο και λατρεία. Ας εξηγήσουμε αναλυτικά.
Το “φλερτ” Hamilton – Binotto στο Abu Dhabi έκανε δημόσιο κάτι που είχε περάσει από το μυαλό των περισσότερων που ασχολούνται με την Formula 1. Τον Hamilton να οδηγεί για την Ferrari. Εξάλλου, το 2021 δεν δεσμεύεται από κάποιο συμβόλαιο, και αν τα λεγόμενά του ισχύουν, ότι δηλαδή το επόμενο συμβόλαιο που θα υπογράψει στην Formula 1 θα είναι και το τελευταίο του, γιατί να μην κλείσει την καριέρα του στην Ferrari;
Πράγματι, το 2021 αποτελεί την καλύτερη ευκαιρία για τον Βρετανό να ενταχθεί στην Ferrari. Με τις πιθανότητες να κατακτήσει ακόμη ένα πρωτάθλημα το 2020 με την Mercedes να είναι υπέρ του, και έτσι να ισοφαρίσει τον Michael Schumacher – μπορεί να ρισκάρει πηγαίνοντας στο Maranello. Οι νέοι κανονισμοί του 2021 ίσως αλλάξουν τα δεδομένα, και έτσι να δοθεί στον Βρετανό η δυνατότητα να κατακτήσει ένα παγκόσμιο πρωτάθλημα με τρίτη διαφορετική ομάδα, κάτι που έχει καταφέρει μόνο ο Juan Manuel Fangio.
Επιπλέον, αν οδηγήσει για την Scuderia και πετύχει με αυτήν, η λατρεία από τους Tifosi στο πρόσωπό του πρέπει να θεωρηθεί δεδομένη. Ο Βρετανός σίγουρα θέλει να ζήσει την εμπειρία της οδήγησης για την Ferrari, να βρεθεί στην Monza φορώντας την κόκκινη στολή. Είναι μία εμπειρία που επιθυμεί να ζήσει κάθε οδηγός αγώνων, και πόσο μάλλον κάποιος που δεν έχει πλέον τίποτα περισσότερο να αποδείξει για τις οδηγικές του ικανότητες, όντας πολυπρωταθλητής.
Οι συγκυρίες δείχνουν να είναι υπέρ μία τέτοιας κίνησης. Ο Vettel είναι πλέον “έξω από τα νερά του” στην Ferrari, και θυμίζει τον οδηγό που ήθελε να αλλάξει περιβάλλον στην Red Bull το 2014. Επιπλέον, οι φήμες περί αποχώρησης της Mercedes το 2021 δεν έχουν κοπάσει, ενώ φαίνεται να έχουν και μία δόση αλήθειας μέσα τους. Οι Γερμανοί κατέκτησαν τα πάντα στο σπορ, και ίσως η εταιρική πολιτική της Mercedes την οδηγήσει να εστιάσει σε άλλες μορφές αγώνων. Να θυμίσουμε πως ήδη από φέτος υπάρχει εργοστασιακή συμμετοχή στην Formula E, ενώ και ο Toto Wolff δεν έχει ξεκαθαρίσει το μέλλον του, κάτι που, όπως είπε ο ίδιος ο Hamilton, θέλει να γνωρίζει πριν να λάβει και ο ίδιος την απόφαση για ποια ομάδα θα οδηγεί το 2021…
Όντας πλέον κοντά στο τέλος της καριέρας του, ο Hamilton έχει την δυνατότητα να αποφασίσει χωρίς το άγχος της σίγουρης επιτυχίας. Εξάλλου, κανείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει το γεγονός ότι αποτελεί έναν εκ των κορυφαίων οδηγών όλων των εποχών, τόσο βάσει των αριθμών, όσο και βάση απόδοσης.
Το δέλεαρ όμως της κατάκτησης ενός τίτλου με την Scuderia είναι πολύ μεγάλο. Τα χρήματα δεν αποτελούν πρόβλημα για να καλύψει η ιταλική ομάδα το συμβόλαιό του, και ο Βρετανός μπορεί να κάνει αυτό που δεν πρόλαβε ο Ayrton Senna, να κλείσει δηλαδή την καριέρα του στην Ferrari.
Αν και δεν θεωρούμε ότι τον νοιάζει η γνώμη των επικριτών του, πως δηλαδή εκμεταλλεύεται την υπεροχή της Mercedes και την “υπακοή” του Valtteri Bottas για να παίρνει εύκολα πρωταθλήματα – η επιτυχία με την Ferrari θα κλείσει οριστικά τα στόματα όλων. Και δίπλα στον Leclerc θα αντιμετωπίσει ίσως τον ισχυρότερο αντίπαλο που είχε από την εποχή Alonso στην McLaren, χαρίζοντάς μας σπουδαίες μάχες.
Ο Μονεγάσκος δήλωσε ξεκάθαρα ότι θα χαιρόταν να συνυπάρξει με τον Hamilton, και ο Hamilton σίγουρα δεν φοβάται να παλέψει. Φόβο μας προκαλεί το πώς θα διαχειριστεί η Ferrari τους δύο τους, δεδομένου του γεγονότος ότι δε φημίζεται για τη σωστή διαχείριση του δυναμικού της. Όπως και να έχει, η συνύπαρξη των δύο μόνο ενδιαφέρον μπορεί να προκαλέσει στους φιλάθλους, και αυτό είναι το σημαντικό για εμάς.
Με τις φήμες πλέον να οργιάζουν και τα συμβόλαια των περισσότερων να λήγουν το 2020, το μόνο βέβαιο είναι ότι η επερχόμενη silly season ίσως είναι η καλύτερη των τελευταίων ετών. Το σπορ αλλάζει σημαντικά το 2021, και οι ισορροπίες ανάμεσα στις ομάδες μπορούν να μεταβληθούν.
Η ευκαιρία είναι λοιπόν πραγματική για τον Hamilton, και αν θέλετε την γνώμη μας, υπάρχει ενδιαφέρον και από την Ferrari. Ή τώρα ή ποτέ λοιπόν, Lewis…
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!