Ο τεχνικός διευθυντής της Honda F1, Toyoharu Tanabe, δήλωσε πως θέλει μόνο μια “δίκαιη” μάχη με τους αντίπαλους κατασκευαστές κινητήρων, στον απόηχο πάντα υποψιών σχετικά με τη νομιμότητα του κινητήρα της Ferrari.
Η Ferrari βρίσκεται υπό εξονυχιστική εξέταση από τους αντιπάλους της σχετικά με την ύπαρξη συστημάτων τα οποία θεωρούν πως είναι υπεύθυνα για μεγάλη ενίσχυση στην απόδοση της Scuderia, ειδικά στο δεύτερο μισό του πρωταθλήματος.
Από τις ομάδες ζητήθηκαν εξηγήσεις σχετικά με το αν τα συστήματα αυτά παραβαίνουν τους κανονισμούς.
Η Honda, αποτελεί τον κύριο συνεργάτη της Red Bull στη F1. Οι κόκκινοι ταύροι έστειλαν στη FIA, κατά τη διάρκεια του Grand Prix των ΗΠΑ, αίτημα σχετικά με την αποσαφήνιση πάνω σε τρία πιθανά σενάρια ροής καυσίμου. Αυτό, αποτελούσε ένδειξη για το πού πιστεύουν οι ομάδες πως η Ferrari έχει κάνει κάποια παρατυπία.
Η FIA σύντομα επιβεβαίωσε πως οι προτάσεις της Red Bull ήταν παράνομες με βάση τους ισχύοντες κανονισμούς, την ώρα που στη Ferrari επιμένουν πως ο κινητήρας τους είναι νόμιμος.
Ερωτώμενος εάν η Honda καλωσόρισε την επεξήγηση της FIA, ο Tanabe δήλωσε: “Υπάρχουν μερικοί τρόποι ώστε να βελτιώσεις την απόδοση του κινητήρα και του σασί, αξιοποιώντας γκρίζες ζώνες ή τεχνικές, καύσιμα, καύση λαδιού, τέτοια πράγματα.
“Είμαστε πρόθυμοι να έχουμε μια δίκαιη μάχη υπό τους κανονισμούς της FIA Formula 1, σεβόμενοι τους κανονισμούς. Αυτή είναι η επιθυμία μας. Για να έχουμε καθαρούς, δίκαιους αγώνες, χρειάζεται η εποπτεία της FIA”.
“Ίσως μερικές ομάδες, ή μερικοί άνθρωποι, σκέφτονται πράγματα για να βελτιώσουν την απόδοσή τους και ξεκαθαρίζουμε αν είναι ΟΚ και αυτοί λένε ‘όχι’. Τότε δεν το κάνουμε”.
“Κάποιος που κάνει κάτι τέτοιο, όταν ξεκάθαρα λένε όχι, ίσως να σταματήσουν να κάνουν τέτοια. Τότε, θα έχουμε καθαρούς αγώνες”.
Ο Tanabe παραδέχτηκε πως η διαφορετική ερμηνεία των κανονισμών της FIA σημαίνει πως “είναι σχεδόν αδύνατο” να υπάρχει αποσαφήνιση για όλα. Πιστεύει όμως πως οι ομάδες θα έπρεπε απλά να ρωτούν τη FIA σχετικά με το να τακτοποιήσει τις γκρίζες ζώνες.
“Ναι, εάν κάποιος πιστεύει πως κάτι είναι ασαφές, ίσως είναι καλό να ρωτήσει τη FIA ‘ναί ή όχι;’, πρόσθεσε ο Tanabe”.
“Πάρε τη διευκρίνηση ώστε να προχωρήσεις ή όχι. Αυτό βοήθησε την κατεύθυνσή μας. Υπάρχουν πολλές ερμηνείες στους κανονισμούς και περιγράφονται ειδικά κομμάτια. Αυτό σημαίνει ότι είναι σχεδόν απίθανο να διευκρινίζονται όλα”.
Σχολιάζοντας τις διαφορές ανάμεσα στη Red Bull και την Toro Rosso, με την οποία η Honda είχε συνεργασία πέρυσι, όσον αφορά την επιδίωξη επεξηγήσεων από τη FIA, ο Tanabe σχολίασε: “Η Red Bull ασχολείται πολύ με το κομμάτι της νομιμότητας”.
“Έχουν πολλούς έμπειρους ανθρώπους εκεί, όπως τον (επικεφαλής μηχανικό) Paul Monaghan. Κοιτάει συνεχώς τη νομιμότητα και προσπαθεί να κάνει τα πάντα νόμιμα. Είναι λίγο διαφορετικά τα πράγματα σε σχέση με την Toro Rosso. Είναι πιο αυστηρά τα πράγματα στη Red Bull”.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!