Ο τεχνικός διευθυντής της Honda F1, Toyoharu Tanabe, δήλωσε πως είναι “ξεκάθαρο” ότι η Ferrari είχε μειωμένο πλεονέκτημα ταχύτητας στο Grand Prix των ΗΠΑ όμως δε θα ήθελε να προβεί σε πρόωρα συμπεράσματα.
Η Ferrari δεν ήταν σε θέση να εξηγήσει την έλλειψη σε ρυθμό αγώνα το προηγούμενο Σαββατοκύριακο, όμως υπερασπίστηκε τον εαυτό της έντονα όταν μερικοί, συμπεριλαμβανόμενου και του Max Verstappen της Red Bull, σχολίασαν πως η χειρότερη επίδοσή τους στις κατατακτήριες ήταν αποτέλεσμα ελέγχου νομιμότητας ροής καυσίμων από την τεχνική υπηρεσία της FIA.
Ο Charles Leclerc έτρεχε με κινητήρα παλαιότερης έκδοσης, με πολλά χιλιόμετρα, και στις κατατακτήριες και τον αγώνα. Ο επικεφαλής της Scuderia, Mattia Binotto, δήλωσε ότι ένα πείραμα αναφορικά με το στήσιμο του μονοθεσίου μείωσε επίσης την τελική ταχύτητα.
Όποιος και αν ήταν ο λόγος, ο Tanabe δήλωσε πως η επίδοση της Ferrari στις ευθείες δεν ήταν τόσο τρομερή συγκρινόμενη με της Red Bull – Honda όσο στα προηγούμενα Grand Prix.
“Δεν μπορούμε να ξεχωρίσουμε την αντίσταση του σασί από την απόδοση του κινητήρα”, σχολίασε ο Ιάπωνας. “Όταν κοιτάμε μονάχα την ταχύτητα, η διαφορά μεταξύ μας και της Ferrari είναι μικρότερη απ’ όσο στους προηγούμενους αγώνες”.
“Αυτό είναι ξεκάθαρο. Δεν γνωρίζουμε όμως εάν αυτό οφείλεται μονάχα στον κινητήρα ή στο σασί. Ο ρυθμός αγώνα τους δεν ήταν τόσο δυνατός όσο σε προηγούμενους αγώνες. Αυτό σημαίνει ότι το πακέτο ήταν διαφορετικό ή μη επαρκές γι’ αυτή την πίστα”.
“Δεν γνωρίζω. Όμως βλέπουμε διαφορά στην τελική ταχύτητα”.
Η διαμάχη γύρω από την τεχνική επιθεώρηση ήταν αποτέλεσμα αιτήματος της Red Bull στη FIA σχετικά με τους αισθητήρες ροής καυσίμου και πιθανούς τρόπους παράκαμψης των κανονισμών για βελτίωση της ισχύος.
Η Red Bull έκανε γραπτό αίτημα στη FIA ζητώντας αποσαφήνιση σχετικά με το φιλτράρισμα του σήματος του μετρητή ροής καυσίμου. Της δόθηκε η απάντηση πως τρία σενάρια που υπογράμμισε δεν θα ήταν νόμιμα, κάτι που σήμαινε ότι όλες οι ομάδες ειδοποιήθηκαν για τη συγκεκριμένη τεχνική ντιρεκτίβα.
Οι δηλώσεις των Verstappen και Hamilton συνδέονταν με την πτώση της απόδοσης της Ferrari ως απάντηση στη FIA. Ο Tanabe όμως προειδοποίησε σχετικά με το να μην εξαχθούν πρώιμα συμπεράσματα από ένα μεμονωμένο αγώνα.
“Πρέπει να πάρουμε δεδομένα και από τη Βραζιλία και το Άμπου Ντάμπι. Τότε, θα μπορούμε να ανακαλύψουμε κάτι. Αλλιώς, δε μπορούμε να συμπεράνουμε από αυτό τον αγώνα μόνο”.
Ο Verstappen κατετάγη τρίτος στο CoTA και τερμάτισε στην ίδια θέση, λόγω μιας κίτρινης σημαίας προς το τέλος του αγώνα, η οποία τον απέτρεψε από το να επιτεθεί στον Lewis Hamilton που βρισκόταν δεύτερος.
Ο αγώνας αυτό συμπλήρωσε μια δυνατή απόδοση για τη Red Bull και τη Honda στην Κεντρική και Βόρεια Αμερική, καθώς ο Verstappen πέτυχε τον ταχύτερο χρόνο στις κατατακτήριες, ο οποίος βέβαια του αφαιρέθηκε λόγω παράβλεψης κίτρινης σημαίας. Στον αγώνα του όμως, ο Ολλανδός είχε στο ξεκίνημα συμβάν με τον Hamilton και έπειτα τρύπα στο ελαστικό του.
Ο Tanabe ήταν έκπληκτος από το εύρος της απόδοσης της Red Bull Honda στο Μεξικό, και παραδέχτηκε πως στις ΗΠΑ “και πάλι, δεν περίμενα τόσο αμφίρροπες κατατακτήριες και τον Max στη δεύτερη σειρά της εκκίνησης”.
“Η διαφορά μεταξύ των κορυφαίων μίκρυνε πριν την καλοκαιρινή διακοπή. Μετά από αυτή, η Ferrari βελτιώθηκε αρκετά”.
“Τώρα, μικραίνει και πάλι, και για τις τρεις ομάδες. Δεν γνωρίζω όμως σχετικά με το υπόλοιπο της σεζόν. Στη Βραζιλία και το Άμπου Ντάμπι θα δούμε την απόδοση του πακέτου και την ανταγωνιστικότητά μας έναντι των Mercedes και Ferrari”.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!