Ο Valtteri Bottas αναδείχτηκε νικητής του Grand Prix των ΗΠΑ, ωστόσο λίγη σημασία είχε αυτό μπροστά στην μαθηματική εξασφάλιση του 6ου παγκοσμίου πρωταθλήματος από τον Lewis Hamilton. Εγκατάλειψη για Vettel, εκπληκτικός αγώνας από Albon και Ricciardo.
Συναρπαστική ήταν η εκκίνηση, με τη χαρακτηριστική κλειστή αριστερή στροφή να δίνει αφορμή για προσπεράσεις, αλλά και επαφές. Συγκεκριμένα, οι Albon και Sainz είχαν επαφή μεταξύ τους (η οποία θεωρήθηκε αγωνιστικό συμβάν), ενώ ο Verstappen, με μια καλή εκκίνηση, προσπέρασε τον Vettel, με τον Γερμανό στη συνέχεια να δέχεται προσπέρασμα και από τον Hamilton στην εξωτερική της πρώτης στροφή από το σύμπλεγμα στροφών της CoTA.
Για τον Vettel τα πράγματα δεν έδειχναν καλά καθώς σχεδόν αμέσως ο ομόσταβλός του, Charles Leclerc, τον πέρασε επίσης. Ο Γερμανός αντιμετώπιζε έντονο θέμα με υποστροφή. Ένα θέμα που αν και διορθώθηκε εν μέρει στη συνέχεια, δεν ήταν ικανός να το εκμεταλλευτεί για να ανέβει στην κατάταξη. Και αυτό γιατί λίγο πριν τον χορό των pitstop, ο Γερμανός έπαθε βλάβη στην πίσω δεξιά ανάρτηση στη στροφή 9, η οποία κατέρρευσε. Αυτό, τον ανάγκασε να εγκαταλείψει πρόωρα τις προσπάθειές του.
Πιο μπροστά όμως μαινόταν η μάχη μεταξύ Bottas, Hamilton και Verstappen. Μια μάχη που έδειχνε πως θα κρινόταν εν πολλοίς από τις στρατηγικές με τις αλλαγές ελαστικών. Πρώτος μπήκε στα pit ο Ολλανδός τον 13ο γύρο, βάζοντας τη σκληρή γόμα. Ένα γύρο μετά ακολούθησε και ο Bottas. Ο Hamilton, ωστόσο, επωφελούμενος της καλής διαχείρισης που κάνει στα ελαστικά, παρέτεινε το stint του για πάνω από 10 γύρους, με στόχο πάντα να φτάσει μέχρι το τέλος με το 1 pitstop.
Συναρπαστικές μάχες όμως μαίνονταν και πιο πίσω στο grid. Ο Daniel Ricciardo είχε κάνει άλμα στην 5η θέση, επωφελούμενος μια καλής εκκίνησης και άνεσης που διαθέτει στη συγκεκριμένη πίστα. Πίσω του ήταν οι δύο McLaren των Norris και Sainz. Πιο πίσω όμως έκανε την αντεπίθεσή του ο Albon, ύστερα από αλλαγή ελαστικών που έκανε μόλις στον 1ο γύρο. Στον 32 γύρο πέρασε τον Sainz, κυνηγώντας έπειτα τον έτερο οδηγό της McLaren. Εν τέλει, στον 37ο γύρο ο νεαρός οδηγός της Red Bull το πέτυχε.
Κάπου εκεί ξεκίνησαν να γίνονται οι δεύτερες αλλαγές ελαστικών. Πρώτος μπήκε ο Max Verstappen, ο οποίος αντιμετώπισε προς το τέλος του stint έντονο πρόβλημα με την υποστροφή. Ο Ολλανδός έβαλε τη μέση γόμα με σκοπό να πάει μέχρι το τέλος. Σε αυτή την επιλογή, τον ακολούθησε ένα γύρο αργότερα και ο Bottas, μια κίνηση απόλυτα λογική με σκοπό να μην κινδυνεύσει προς το τέλος από τον οδηγό της Red Bull.
Και ο έτερος οδηγός όμως της Red Bull έκανε την ίδια κίνηση λίγο αργότερα. Αν και είχε βρεθεί στην 5η θέση, περνώντας τον Ricciardo, μπήκε στα pit, βγήκε 9ος με μαλακή γόμα και προσπάθησε εκ νέου να ανακάμψει. Ωστόσο, και άλλοι οδηγοί έδειξαν να προτιμούν τη στρατηγική των δύο pitstop, καθώς ήταν και η πιο ασφαλής για τη φθορά των ελαστικών. Αλλαγή έκαναν οι Leclerc (μαλακή γόμα) και Norris (μέση γόμα).
Με 10 γύρους να απομένουν, ο Valtteri Bottas είχε ρίξει τη διαφορά από τον πρωτοπόρο Hamilton στα 2,3 δευτερόλεπτα. Ο Hamilton, είχε πάρει προ πολλού την απόφαση να μην μπει για δεύτερη αλλαγή. Η μάχη μεταξύ τους έδειχνε αναπόφευκτη. Και εν τέλει αυτό έγινε. Ο Bottas στον 51ο γύρο μπήκε σε ζώνη DRS ενώ έμπαιναν και σε ένα τρενάκι οδηγών από τις πιο πίσω θέσεις, το οποίο επηρέασε πολύ τη μεταξύ τους μάχη. Ο Φινλανδός έκανε την κίνησή του στον 52ο γύρο στην πίσω ευθεία. Ο Hamilton δεν προέβαλε ιδιαίτερη αντίσταση και έτσι ο Bottas πήρε μετά από λίγους γύρους την καρό σημαία.
Ο βασικός πρωταγωνιστής όμως ήταν ο ομόσταβλός του, εξάκις πλέον παγκόσμιος πρωταθλητής, ο οποίος πανηγύρισε έξαλλα έναν ακόμα τίτλο, στο κυνήγι του απόλυτου ρεκόρ που έχει θέσει ο Michael Schumacher με 7 παγκόσμια πρωταθλήματα οδηγών.
Συμπερασματικά, μέτριο και ανενόχλητο αγώνα έκανε ο Leclerc, ο οποίος πήρε και τον ένα βαθμό του ταχύτερου γύρου, ενώ πολύ καλό αγώνα έκανε ο Albon, ο οποίος αν και έκανε 3 pitstop τερμάτισε 5ος. Εκπληκτικός ο Ricciardo με την 6η του θέση ως best of the rest, σταθερές οι δύο McLaren για άλλη μια φορά διπλή βαθμολόγηση στις θέσεις 7 και 8. 9ος τερμάτισε ο Perez, 10ος ο Hulkenberg.
Παρακάτω παρατίθεται η κατάταξη του αγώνα. Συνέχεια πλέον με το Βραζιλιάνικο Grand Prix στην πίστα του Sao Paulo το τριήμερο 15-17 Νοεμβρίου.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!