Σύμφωνα με τη FIA, υπάρχουν 7 περιοχές οι οποίες ενδέχεται να δώσουν πολύ διαφορετικά μονοθέσια οπτικά από το 2021.
Κατά την παρουσίαση των επερχόμενων νέων κανονισμών, στο Grand Prix των ΗΠΑ, ο επικεφαλής της FIA για τεχνικά θέματα μονοθεσίων, Νικόλας Τομπάζης, δήλωσε πως έχουν γίνει προσπάθειες για να βελτιωθεί η διαφοροποίηση στην όψη των μονοθεσίων ανά τις ομάδες.
Ο Τομπάζης πιστεύει πως παρουσιάζεται μια ευκαιρία για σημαντικές αισθητικές διαφορές και διαφορές σε επιδόσεις. Όμως σε μερικές περιοχές υπάρχουν και περιορισμοί επειδή είναι σημαντικές ως προς την προτροπή για δημιουργία βρώμικου αέρα, άρα επηρεάζοντας και τις προσπάθειες για προσπεράσματα.
Κατά την παρουσίαση, η FIA ξεχώρισε τις περιοχές της μύτης, της εμπρός πτέρυγας και των πλαϊνών κάθετων τμημάτων της, την εισαγωγή αέρα στη μονάδα ισχύος, τη διαμόρφωση στα πλαϊνά, τον σκελετό του καλύμματος του κινητήρα, τα τύμπανα των φρένων και την πίσω πτέρυγα μαζί με τα πλαϊνά τμήματά της, ως υποψήφιες περιοχές για “εν δυνάμει οπτικές διαφοροποιήσεις”. Περιοχές που έχουν δεχτεί περιορισμούς αποτελούν οι περιοχές κάτω από το σασί, τα πλαϊνά αεροδυναμικά βοηθήματα (bargeboards) και οι περίεργες διαμορφώσεις στον διαχύτη και το κεντρικό κάθετο τμήμα της πίσω πτέρυγας.
Η FIA δήλωσε πως αυτό έγινε επειδή “είναι σημαντικό να προστατευτεί η σημασία της έρευνας που έχει γίνει”.
“Έχουν γίνει πολλές συζητήσεις σχετικά με διαφορετικές διαμορφώσεις μεταξύ των μονοθεσίων”, σχολίασε ο Τομπάζης. “Εδώ και ενάμιση μήνα έγιναν πρωτοβουλίες για να αυξηθεί η διαφοροποίηση λίγο. Αναμένουμε να υπάρχουν αρκετές περιοχές όπου τα μονοθέσια θα διαφέρουν το ένα από το άλλο και θα δείχνουν διαφορετικά”.
Για να ενισχύσει τη θέση της, η FIA έχει σχηματίσει τρία διαφορετικά concept μονοθεσίων που θα είναι νόμιμα κάτω από τους νέους τεχνικούς κανονισμούς. Ο σκοπός αυτών των concept είναι το να αποδειχτεί ότι οι ίδιοι κανονισμοί μπορούν να οδηγήσουν σε διαφορετικές διαμορφώσεις.
Στα σχέδιά της, η FIA έδωσε έμφαση σε δύο ξεκάθαρα διαφορετικές διαμορφώσεις της μύτης, με τη μια να είναι μακριά και με καμπύλη, ενώ η άλλη ήταν πιο μυτερή.
Αυτές είναι σημαντικά διαφορετικές προσεγγίσεις στην εμπρός πτέρυγα, όσον αφορά το σχήμα, τον αριθμό των εξαρτημάτων και τη γωνία του πλαϊνού κάθετου σχήματος σε στυλ αεροπλάνου.
Και τα τρία σχέδια έχουν χαρακτηριστικά διαφορετικές γεωμετρία στο πλάι, ενώ υπάρχουν και τρεις διαφορετικές πίσω πτέρυγες, και καλύμματα κινητήρα.
“Υπάρχουν συγκεκριμένα στοιχεία μεταξύ των μονοθεσίων (της παρουσίασης) τα οποία είναι διαφορετικά”, σχολίασε ο Τομπάζης.
“Ξεκάθαρα, δεν προτείνουμε κανένα από τα μονοθέσια των ομάδων να μοιάζει με κάποιο από αυτά των σχεδίων. Προτείνουμε όμως οι κανονισμοί να δώσουν την ευκαιρία ώστε να υπάρξουν αυτές οι διαφοροποιήσεις”.
“Νιώθουμε πως έχουμε κάνει ένα τεράστιο βήμα προς τα μπροστά το οποίο επιτρέπει και πάλι στις ομάδες να είναι δημιουργικές και στους αεροδυναμιστές να είναι δημιουργικοί, πετυχαίνοντας τους σημαντικούς στόχους τους”.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!