Το F1fan.gr βρίσκεται στο Phillip Island για το GP της Αυστραλίας του MotoGP και είχε αποκλειστική συνέντευξη με τον Maverick Viñales της Yamaha όπου ο Ισπανός μίλησε για την φετινή σεζόν του με τα προβλήματα, τις βελτιώσεις και στόχους της ομάδας καθώς τις φιλοδοξίες του για την κατάκτηση του τίτλου.
Maverick, αν συγκρίνουμε την περυσινή σεζόν με την φετινή μέχρι τώρα, ο Marquez έχει ήδη 10 νίκες έναντι 9 πέρυσι, και εσύ έχεις 5 podiums με μία νίκη ήδη έναντι 4 podiums και μιας νίκης εδώ στο Phillip Island πέρυσι. Καλύτερα αποτελέσματα, αλλά η διαφορά με τον Marc έχει ανοίξει. Τι συναισθήματα έχεις για αυτό;
“Πιστεύω ότι αυτή η σεζόν για μένα είναι πολύ καλύτερη από την περυσινή γιατί φέτος είμαστε πιο συχνά στη πρώτη τετράδα, τουλάχιστον σε σχέση με τους πρώτους αγώνες, για αυτό το λόγο έχω περισσότερη αυτοπεποίθηση και είμαι πιο θετικός φέτος.
Είναι αλήθεια ότι η διαφορά με τον Marquez είναι πολύ μεγάλη αλλά είχαμε πολλές εγκαταλείψεις και επίσης πολλούς κακούς αγώνες όπου για κάποιους λόγους δε μπορούσαμε να είμαστε στο καλύτερό μας, αλλά όπως και να έχει, με τρεις εγκαταλείψεις, το να έχω την ευκαιρία να είμαι στη μάχη για την 3η θέση στο πρωτάθλημα είναι καλό.”
Όσον αφορά τις μάχες με διαφορετικής φιλοσοφίας μοτοσυκλέτα, Yamaha vs Ducati, όπως στο τελευταίο αγώνα στην Ιαπωνία για παράδειγμα και τη μάχη με τον Dovizioso. Πόσο ενοχλητικό είναι για σένα το γεγονός ότι δεν έχεις τη δυνατότητα να προσπεράσεις λόγο έλλειψης τελικής ταχύτητας, ή να αμυνθείς για τον ίδιο λόγο. Το να μην μπορείς να επιδείξεις ίσως οδηγική ανωτερότητα όταν έχεις να αντιμετωπίσεις απλά την ευκολία τελικής ταχύτητας άλλης μοτοσυκλέτας; Σαν να φέρνεις μαχαίρι, σε μάχη με όπλα;
“Βασικά, αισθάνεσαι σα να μη μπορείς να παλέψεις. Οπότε είναι κάτι που προσπαθούμε να βελτιώσουμε, το να έχουμε περισσότερη τελική στη μοτοσυκλέτα. Αλλά είναι αλήθεια ότι φέρνοντας τελική, χάνεις σε άλλα στοιχεία στη μοτοσυκλέτα, και προσπαθούμε να μη χάσουμε στα άλλα κομμάτια. Όπως και να έχει, είναι πολύ δύσκολο να παλέψεις έτσι, γιατί υπάρχει μία κατεύθυνση ως κατασκευαστής, οι άλλοι τρεις κατασκευαστές έχουν άλλες, και έτσι πρέπει να συνεχίσουμε να δουλεύουμε, ώστε να έχουμε τουλάχιστον τη δυνατότητα να παλεύουμε σε κάθε γύρο.”
Φυσικά αυτό το μέτωπο όπου υστερεί η Yamaha δεν είναι νέο… αλλά ποια είναι η κυρία εστίαση της ομάδας. Τα προβλήματα στα ηλεκτρονικά έχουν επιλυθεί; και τώρα ποιο θα είναι το επόμενο μέρος εστίασης;
“Προσπαθούμε να εστιάσουμε σε όλα τα τμήματα, γιατί αυτή τη στιγμή οι ανταγωνιστές μας είναι λίγο μπροστά μας, οπότε πρέπει να βελτιωθούμε σε όλους τους τομείς, ακόμα και αν θα υπάρχει μικρή βελτίωση κάπου, πρέπει να την κοιτάξουμε.”
Σχετικά με τις φιλοδοξίες σου στο να γίνεις πρωταθλητής, είσαι στο τρίτο έτος με την Yamaha, πως βλέπεις το μέλλον αν η ομάδα δε μπορέσει να σου προσφέρει τα ‘εργαλεία’ για να παλέψεις; Θα σκεφτείς να πας σε κάποιον άλλο κατασκευαστή;
“Στην πραγματικότητα, το ‘στοίχημά’ μου είναι με τη Yamaha, οπότε θα προσπαθήσω να το πετύχω εδώ. Οπότε θα προσπαθήσω να κερδίσω τον τίτλο με την ομάδα. Για αυτό το διάστημα ο στόχος είναι μακριά, ίσως στο μέλλον. Για φέτος, θα προσπαθήσω να συνεχίσω την καλή φόρμα, να παραμείνω προσηλωμένος, νομίζω ότι είμαι σε μία καλή περίοδο, οπότε θέλω να το συνεχίσω αυτό και να πάρω μία ακόμη νίκη μέχρι το τέλος της σεζόν ή τουλάχιστον να βρεθώ ξανά στο βάθρο. Οπότε ο κυρίως στόχος μου είναι το βάθρο και να μάχομαι για τη νίκη, οπότε θα προσπαθήσουμε να εστιάσουμε σε αυτό.”
Όσον αφορά τη φόρμα του Fabio Quartararo μέχρι στιγμής, υπερτερεί εκ των Vale and Franco αρκετά, αλλά δεν βρίσκεται και τόσο πολύ πίσω σου. Τον βλέπεις ως πιθανό teammate σου εδώ στη θέση του Valentino; και αν αυτό θα είναι μία επιπλέον απειλή αντί για εστίαση στη μάχη με τον Marc?
“Δε ξέρω τι σκέφτονται οι Fabio και Valentino να κάνουν με τις καριέρες τους. Σίγουρα έχω δει ότι ο Fabio είναι σε μία πολύ καλή φόρμα, οδηγεί τη μοτοσυκλέτα πολύ καλά, αλλά είναι στα χέρια της Yamaha η απόφαση για μία πιθανή μετακίνηση ή το ποιος θα μείνει στην ομάδα ή όχι.”
Το επίμονο θέμα που αντιμετωπίζεις με τον χειρισμό της M1 σε υψηλό φορτίο καυσίμου στην αρχή των αγώνων, με τις ανακάμψεις σου που σε επαναφέρουν στις μάχες αλλά για το podium και όχι για τη νίκη. Πόσο ενοχλητικό είναι και πως βλέπεις να επιλύεται το θέμα;
“Βασικά έχουμε πολλά θέματα με την επιβράδυνση από τον κινητήρα ακόμα, και ακόμα έχουμε θέματα με τα ελαστικά, γιατί για μένα, ακόμα έχουμε πολλά προβλήματα εκεί, οπότε πρέπει να τα διορθώσουμε. Νομίζω τώρα ότι με το ρεζερβουάρ είναι πολύ καλύτερα από πέρυσι, φέτος μπορώ να πιέσω παραπάνω όταν είναι γεμάτο, σίγουρα κάναμε βελτίωση αλλά χρειάζεται περεταίρω.”
Το Phillip Island είναι μία πίστα που φαίνεται πως σου ταιριάζει και έχεις τα αποτελέσματα τα τελευταία χρόνια. Έχεις έρθει εδώ αυτό το Σαββατοκύριακο πιστεύοντας ότι είσαι το φαβορί για τη νίκη;
“Ήρθα εδώ αυτό το Σαββατοκύριακο πιστεύοντας ότι μπορώ να είμαι στο καλύτερο επίπεδο μου. Αυτό είναι το πιο σημαντικό, να πάρω το μέγιστο από τη μοτοσυκλέτα και από τον εαυτό μου, και πιστεύω στο τέλος το αποτέλεσμα θα έρθει, και ο κύριος στόχος είναι να βρίσκομαι στο μέγιστο επίπεδο δυνατόν σε αυτή τη πίστα.”
Πέρα από την προσωπική σου επιτυχία στο Phillip Island αυτά τα χρόνια, θα έλεγες ότι αυτή είναι η καλύτερη διάταξη πίστας από όλες στο πρόγραμμα, κάποια άλλη, και γιατί;
“Στη πραγματικότητα έχω 2-3 πίστες που αισθάνομαι απίστευτα. Μία είναι στο LeMans που αισθάνομαι υπέροχα πάντα, μία άλλη είναι το Assen που πάντα είμαι πολύ γρήγορος, όπως και εδώ. Εδώ πιστεύω ότι είναι μία από τις καλύτερες για μένα, με τα χαρακτηριστικά της και το οδηγικό μου στυλ, η διάταξη της είναι πολύ καλή αλλά η ασφάλεια πρέπει να βελτιωθεί γιατί πάμε πολύ γρήγορα σε αυτές τις στροφές και σε μερικές από αυτές οι μπαριέρες είναι πολύ
κοντά, αλλά πέρα από αυτό, είναι μία πίστα που πάντα απολαμβάνω να τρέχω και κάθε σεζόν ανυπομονώ για αυτή την ώρα, οπότε θα το απολαύσω.”
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!