Ο Marc Marquez πήρε την πρώτη του pole position στο Motegi, κρατώντας και τις δύο Petronas SRT Yamaha πίσω του στη πορεία.
Οι συνθήκες βελτιώθηκαν αισθητά από το FP3, με μόνο μερικά υγρά σημεία να παραμένουν, καθώς οι δρομείς του Q1 ξεκίνησαν με τα slicks.
Ο Marquez ήταν το φαβορί για την pole, παρά το ότι δεν το είχε προηγουμένως καταφέρει στην Ιαπωνική πίστα και φαινόταν να το καταφέρνει, καθώς είχε πλεονέκτημα 0.567δ έναντι του Jack Miller μετά τις πρώτες προσπάθειες.
Τα πράγματα ζωντάνεψαν καθώς ξεκίνησαν οι τελικές προσπάθειες, ο Marquez πήγε μόνο για έναν γρήγορο γύρο και βελτίωσε το σημείο αναφοράς του μόλις κατά 0.031δ για να θέσει το 1:45.763 καθώς βγήκε η καρό σημαία.
Ο Cal Crutchlow έμοιαζε να πηγαίνει μία απίθανη pole, καθώς ήταν λίγο πάνω από ένα δέκατο κάτω από το χρόνο του Marquez στη μέση του γύρου, αλλά έχασε το δεύτερο μέρος του γύρου και έπεσε 0.426δ πίσω από τον Marquez στο τέλος.
Τελικά κανένας δεν μπόρεσε να κερδίσει τον Marquez, αν και η SRT ήρθε πιο κοντά, καθώς ο Franco Morbidelli οδήγησε τον Fabio Quartararo στην πρώτη γραμμή – μόλις 0,132δ και 0,181δ μακριά από την pole αντίστοιχα.
Ο Maverick Vinales αναγκάστηκε να ικανοποιηθεί με την τέταρτη θέση του στην πρώτη από τις εργοστασιακές M1, με τον πέμπτο Crutchlow πίσω του.
Ο Crutchlow ήταν ταχύτερος στο Q1 που πραγματοποιήθηκε λίγα μόνο λεπτά πριν, κάνοντας δύο αρκετά γρήγορους χρόνους για την κορυφή των χρόνων.
Ήταν ο τοπικός ήρωας Takaaki Nakagami που οδήγησε στην αρχή με 1:47.877, οδηγώντας τον Crutchlow, ενώ ο Alex Rins έχασε για λίγο μία προσωρινή θέση στο Q2.
Ο Nakagami ήταν έτοιμος καθώς οι τελικές προσπάθειες ξεκίνησαν, αμέσως κάνοντας τον πρώτο του γύρο κάτω από τα 1:47δ με 1: 46.998 για να επεκτείνει το προβάδισμά του.
Αυτό ήταν όσο καλό μπορούσε, καθώς απέτυχε να βελτιωθεί περαιτέρω, ενώ ο Crutchlow ανέβηκε με 0,173δ μπροστά στην προτελευταία προσπάθεια, επεκτείνοντας το προβάδισμα στα τρία δέκατα με την τελική του προσπάθεια.
Η τελική γροθιά στο στομάχι για τον Nakagami προκλήθηκε από τον Rins, ο οποίος τον έριξε τον κερδισε για την τελική θέση για το Q2 κατά μόλις 0.034δ, περιορίζοντάς τον στην 13η θέση στον τελικόν αγώνα του για τη σεζόν μπροστά από τους οπαδούς του στο σπίτι του.
Η πρώτη εξάδα εν τω μεταξύ ήταν ο Jack Miller στην πρώτη Pramac Ducati, με τους εργοστασιακούς Andrea Dovizioso και Danilo Petrucci – οι οποίοι σε ένα σημείο φαινόταν να είναι στο κυνήγι για την pole, να ακολουθούν στην έβδομη και στην όγδοη θέση.
Ο Aleix Espargaro κατάφερε μια ισχυρή ένατη θέση για την Aprilia, ενώ ο Valentino Rossi μπόρεσε μόνο μία δέκατη καλύτερη επίδοση.
Οι δύο Suzuki ήταν στο τέλος του Q2, με τον Rins να κερδίζει τον Joan Mir στις τελευταίες στιγμές μόλις κατά 0,015δ για να ξεκινήσει 11ος.
Η KTM δεν είχε καλή επίδοση, παρόλο που ο Pol Espargaro έμοιαζε πιθανή απειλή για το Q2 στις αρχές του πρώτου μέρους των προκριματικών. Ο Ισπανός ήταν μόνο 15ος μπροστά από τους συναδέλφους του στην RC16 Miguel Oliveria και Mika Kallio.
Ο Jorge Lorenzo έμεινε πίσω με τις δικές του προσπάθειες, 1,5 δευτερόλεπτα κάτω από το σημείο αναφοράς του Crutchlow στο Q1 που ήταν αρκετό μόνο για την 19η θέση.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!