Ο Charles Leclerc δέχτηκε δύο ποινές χρόνου για διαφορετικά συμβάντα στο Ιαπωνικό Grand Prix, την ώρα που στη Ferrari επιβλήθηκε πρόστιμο 25000 ευρώ.
Το πρώτο συμβάν έγινε στο ξεκίνημα του αγώνα, όπου ο Leclerc είχε επαφή με τον Max Verstappen στη στροφή 2. Μετά από αυτό, ο Μονεγάσκος αναγκάστηκε να μπει στα pit για αλλαγή της εμπρός πληγωμένης πτέρυγάς του. Ωστόσο, ο Verstappen δεν είχε την ίδια δυνατότητα να ανακάμψει, και λίγους γύρους αργότερα εγκατέλειψε.
Ο Ολλανδός ήταν φανερά εκνευρισμένος με την – αρχική – απόφαση των αγωνοδικών για καμία περαιτέρω διερεύνηση του συμβάντος. Μετά και τις πιέσεις της Red Bull όμως, οι αγωνοδίκες αποφάσισαν πως θα έλεγχαν το συμβάν πιο διεξοδικά, μετά το τέλος του αγώνα.
Εν τέλει, ο οδηγός της Ferrari αποκόμισε ποινή 5 δευτερολέπτων για το συμβάν αυτό, και δύο πόντους ποινής στην αγωνιστική άδειά του.
“Τα μονοθέσια 16 και 33 ήταν δίπλα δίπλα καθώς μετέβαιναν από τη στροφή 1 στη στροφή 2 στον πρώτο γύρο, με το μονοθέσιο 16 στην εσωτερική”, έλεγε η αναφορά των αγωνοδικών.
“Καθώς τα μονοθέσια προσέγγισαν το apex της στροφής 2, το μονοθέσιο 33, το οποίο ήταν οριακά μπροστά, κράτησε ανοιχτή γραμμή και έδωσε αρκετό χώρο στην εσωτερική. Όμως το μονοθέσιο 16 έχασε την μπροστινή πρόσφυση, ευρισκόμενο στον βρώμικο αέρα του μπροστινού μονοθεσίου, και είχε μια ελαφρά υποστροφή προς την εξωτερική γραμμή της πίστας, έχοντας επαφή με το μονοθέσιο 33 και αναγκάζοντάς το να βγει εκτός πίστας”.
“Ενώ η απώλεια πρόσφυσης στο εμπρός μέρος του μονοθεσίου 16 προκάλεσε την επαφή και δεν ήταν ηθελημένη, αυτή η απώλεια πρόσφυσης, εγγύς του μπροστινού μονοθεσίου, θα έπρεπε να είναι αναμενόμενη από το μονοθέσιο 16”.
“Το μονοθέσιο 16 κρίνεται πως είχε την κύρια ευθύνη του συμβάντος. Πρόκειται για ένα σχετικά ασυνήθιστο συμβάν πρώτου γύρου, καθώς μόνο αυτά τα μονοθέσια ενεπλάκησαν άμεσα. Έτσι υπάρχουν πολύ λίγες περιστάσεις από αυτές που συνήθως επηρεάζουν τέτοια συμβάντα”.
Ο Leclerc παράκουσε τις εντολές της ομάδας του να μπει στα pit και έμεινε εκτός μέχρι και τον 4ο γύρο με σπασμένη εμπρός πτέρυγα στο δεξί κάθετο στοιχείο. Έτσι, η FIA επέβαλε άλλη μια ποινή 10 δευτερολέπτων λόγω της παραμονής του στην πίστα, παρόλο που του ζητήθηκε να μπει στα pit για λόγους ασφαλείας.
Ο Lewis Hamilton, ο οποίος βρισκόταν ακριβώς από πίσω από τον Leclerc, παραπονέθηκε στο team radio, λέγοντας: “Πως και δεν του έχει δοθεί προειδοποιητική σημαία, δεν ξέρω”, την ώρα που στην W10 του έπεσαν θραύσματα από την SF90, προκαλώντας ζημιά στον δεξί καθρέφτη του Βρετανού.
“Οι αγωνοδίκες εξέτασαν ηχητικό και οπτικό υλικό, ύστερα από ακρόαση του οδηγού του μονοθεσίου 16 (Charles Leclerc) και αντιπροσώπου της ομάδας”, συνέχιζε η δήλωση των αγωνοδικών.
“Το μονοθέσιο 16 αποκόμισε ζημιά στην εμπρός πτέρυγα στο συμβάν του πρώτου γύρου στη στροφή 2. Το μονοθέσιο συνέχισε τον αγώνα του μετά το συμβάν και δεν μπήκε στα pit στο τέλος του 1ου γύρου”.
“Κατά τη διάρκεια του 2ου γύρου, αναμένοντας είσοδο του μονοθεσίου στα pit, η ομάδα είπε στον αλυτάρχη του αγώνα πως ζήτησαν από το μονοθέσιο να μπει στα pit στο τέλος του γύρου 2”.
“Κατά τη διάρκεια του γύρου 2, στη στροφή 11, κομμάτι της εμπρός πτέρυγας αποκολλήθηκε από το μονοθέσιο. Αργότερα μέσα στον γύρο, μετά τη στροφή 14, ένα μεγαλύτερο κομμάτι αποκολλήθηκε από το μονοθέσιο 16 και προσέκρουσε πάνω στο μονοθέσιο 44 το οποίο ακολουθούσε κατά πόδας”.
“Αυτό το κομμάτι από την πτέρυγα δεν προσέκρουσε για λίγο στην περιοχή του cockpit του μονοθεσίου 44 και κατέστρεφε τον δεξί καθρέφτη του μονοθεσίου 44”.
“Αφότου αποκολλήθηκε το δεύτερο τμήμα, η ομάδα θεώρησε πως το μονοθέσιο ήταν σε ασφαλή κατάσταση να συνεχίζει και αν και προηγουμένως είχε ενημερώσει τον αλυτάρχη του αγώνα πως θα γινόταν κλήση του στα pit, το μονοθέσιο 16 πήρε την εντολή να μείνει εκτός”.
“Στον 3ο γύρο ο αλυτάρχης του αγώνα μίλησε με την ομάδα και έδωσε εντολή να μπει το μονοθέσιο στα pit για επιδιόρθωση του προβλήματος. Το μονοθέσιο 16 μπήκε στο τέλος του 3ου γύρου”.
“Επιλέγοντας να μην φέρουν στα pit στο τέλος του 1ου γύρου το μονοθέσιο 16, αμέσως μετά το συμβάν για επιθεώρηση ασφαλείας, ενώ υπήρχε φανερή ζημιά, και ύστερα λέγοντας στον οδηγό να μείνει εκτός για έναν επιπλέον γύρο, αν και έδωσαν άλλη ενημέρωση στον αλυτάρχη του αγώνα, η ομάδα προκάλεσε μια επισφαλή κατάσταση στην πίστα, η οποία για λίγο δεν προκάλεσε μεγάλο συμβάν και αύξησε την πιθανότητα επιπλέον συμβάντων ύστερα από το πρώτο”.
Έτσι, η Ferrari δέχτηκε ποινή χρηματικού προστίμου 25000 ευρώ για το συμβάν. Σαν αποτέλεσμα, ο Daniel Ricciardo ανέβηκε στην 6η θέση, υποβαθμίζοντας τον Leclerc στην 7η.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!