Σύμφωνα με πηγές, στη McLaren υπάρχουν οι βλέψεις ώστε η ομάδα από το 2021 και μετά να αρχίσει να προμηθεύεται κινητήρες Mercedes, στην προσπάθειά της πάντα για επιστροφή στην κορυφή του grid.
Αν και φέτος η McLaren έχει κάνει πρόοδο από τα χρόνια της Honda, γίνεται αντιληπτό πως η επιλογή μονάδας ισχύος για μετά το 2020 που λήγει το υπάρχον συμβόλαιο με τη Renault, τίθεται επί τάπητος από τον επικεφαλής της ομάδας, Andreas Seidl.
Ήδη η ομάδα ανακοίνωσε τα σχέδιά της για κατασκευή νέας αεροσήραγγας στο Woking, ενήμερη σχετικά με την αλλαγή των κανονισμών το 2021 η οποία μπορεί να της δώσει την ευκαιρία να επιστρέψει στην κορυφή. Στο πλαίσιο αυτό εντάσσεται και η εξέταση για την επιλογή της μονάδας ισχύος.
Υπό της παρούσες συνθήκες γίνεται κατανοητό πως το καλύτερο για την ομάδα θα ήταν η προμήθεια κινητήρα από τη Mercedes. Υπάρχουν φήμες πως οι συζητήσεις έχουν αρχίσει ήδη, είναι σε προχωρημένο επίπεδο και ίσως μια συμφωνία να είναι κοντά.
Ωστόσο, και η Mercedes και η McLaren αρνήθηκαν να σχολιάσουν κάτι πάνω στο θέμα. Και ενώ στη McLaren φέτος έχουν δει αναβάθμιση στην απόδοση του κινητήρα της Renault, έχουν πληγεί αρκετές φορές από το κομμάτι της αξιοπιστίας.
Ύστερα από μια σειρά εγκαταλείψεων για την ομάδα μέσα στους αγώνες, ο Andreas Seidl παραδέχτηκε πως υπήρχε κάποια απογοήτευση για τις χαμένες ευκαιρίες που προκάλεσαν τα θέματα αξιοπιστίας.
“Η Renault κάνει τεράστια προσπάθεια ώστε να φέρνει αναβαθμίσεις στους κινητήρες μέσα στη σεζόν, κάτι που είναι ενθαρρυντικό να το βλέπουμε. Όμως, φυσικά, είναι απογοητευτικό να έχουμε όλες αυτές τις ποινές και τις εγκαταλείψεις στους αγώνες”, σχολίασε ο Γερμανός. “Είναι σημαντικό να έχουμε μια διαφανή και ανοιχτή σχέση μεταξύ μας και να αναλύσουμε τα θέματα και να προσπαθήσουμε να τα λύσουμε μαζί”.
Η McLaren έζησε κάποιες από τις πιο πρόσφατες επιτυχίες της στη Formula συνεργαζόμενη με τη Mercedes. Τέτοιες ήταν το πρωτάθλημα οδηγών με τον Mika Hakkinen το 1998 και το 1999 και το πρωτάθλημα με τον Lewis Hamilton το 2008, ενώ η μεταξύ τους συνεργασία κράτησε από το 1995 έως το 2014.
Με τη Mercedes ήδη να έχει ανακοινώσει συμφωνία με τη Williams για προμήθεια κινητήρων μέχρι και το 2025 και μια συμφωνία με τη Racing Point να θεωρείται δεδομένη για παρόμοια χρονική περίοδο, αναμένεται η McLaren να είναι η τρίτη πελατειακή ομάδα για τη Mercedes.
Σύμφωνα με τους κανονισμούς της F1, οι κατασκευαστές επιτρέπεται να προμηθεύουν μέχρι τρεις ομάδες, εκτός και αν τους δοθεί άδεια από την διοικούσα αρχή. Συγκεκριμένα, το Άρθρο 8.3 των αγωνιστικών κανονισμών της F1 δηλώνει πως: “Ένας βασικός κατασκευαστής δεν μπορεί άμεσα ούτε έμμεσα να προμηθεύσει κινητήρες για περισσότερες από τρεις ομάδες με δύο μονοθέσια η καθεμία χωρίς τη συναίνεση της FIA”.
Αυτό σημαίνει πως θεωρητικά, εάν οι κανονισμοί για την προμήθεια κινητήρων μείνουν ίδιοι, η Mercedes θα πρέπει είτε να ζητήσει άδεια από τη FIA για να ολοκληρωθεί η συμφωνία με τη McLaren, είτε να είναι σε θέση να προμηθεύσει απευθείας την δική της ομάδα από το 2021.
Ωστόσο, το Παράρτημα 9 των αγωνιστικών κανονισμών, το οποίο αναφέρεται στον αριθμό των συμφωνιών προμήθειας, μπορεί να ερμηνευτεί με τέτοιο τρόπο ώστε η Mercedes να μπορεί να προμηθεύσει τη McLaren με κινητήρες χωρίς ειδική έγκριση.
Μια αλλαγή της McLaren από Renault σε Mercedes θα άφηνε τον γαλλικό κολοσσό χωρίς πελατειακή ομάδα στο μέλλον. Αυτό όμως δε θα στενοχωρούσε και πολύ τη Renault, η οποία θα μπορούσε να επικεντρωθεί αποκλειστικά στην ενσωμάτωση του κινητήρα στο δικό της σασί.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!