Ας μην κρυβόμαστε. Το 1-2 της Ferrari στη Σιγκαπούρη δεν ήταν αναμενόμενο. Το αντίθετο μάλιστα.
Παρά το γεγονός ότι η ιταλική εταιρεία προερχόταν από δύο συνεχόμενες νίκες στο πρωτάθλημα, κανείς δεν περίμενε να δοθεί συνέχεια και στους στενούς, γεμάτους αναπηδήσεις δρόμους της Marina Bay.
Με βάση τα όσα είχαμε δει μέχρι την Monza, η SF-90 είναι ένα μονοθέσιο που σχεδιαστικά αρέσκεται σε «ανοικτές» πίστες, με ευθείες, όπου εκμεταλλεύεται τη μεγάλη δύναμη του κινητήρα της. Οι πίστες που απαιτούσαν υψηλή αεροδυναμική απόδοση και μηχανική πρόσφυση δεν ταίριαζαν στο μονοθέσιο, το οποίο, όπως παραδέχθηκαν οι ιθύνοντες της ομάδας, είχε φέτος άλλη σχεδιαστική φιλοσοφία. Όλα αυτά μέχρι τη Σιγκαπούρη.
Σε μία πίστα που τα χαρακτηριστικά της θυμίζουν Μονακό ή ακόμη και Βουδαπέστη, η Ferrari έπρεπε θεωρητικά να δυσκολευτεί. Τρίτη δύναμη με λίγα λόγια, πίσω και από την Red Bull του Verstappen. Η τρίτη περίοδος δοκιμών του Σαββάτου μας έδωσε μία σοβαρή ιδέα για τη δυναμική της ομάδας, και στις κατατακτήριες οι υποψίες μας επιβεβαιώθηκαν.
Ο Leclerc έκανε έναν φοβερό γύρο, σε μία πίστα που η παράδοση θέλει τον Vettel να είναι πολύ γρήγορος. Ο Γερμανός δεν κατάφερε κάτι παραπάνω από την τρίτη θέση, με μόνο τον Hamilton να μπορεί να ανταγωνιστεί σχετικά τις Ferrari, όντας δεύτερος. Στον αγώνα, η καλή στρατηγική της Ferrari την βοήθησε να διασφαλίσει το 1-2, το πρώτο της μετά από σχεδόν δύο χρόνια, με τα ιταλικά μονοθέσια να έχουν το πάνω χέρι και μετά τις εμφανίσεις των αυτοκινήτων ασφαλείας.
Που οφείλεται όμως αυτήν η ξαφνική αλλαγή στην απόδοση της SF-90; Ας κοιτάξουμε πιο προσεκτικά. Η Scuderia εισήγαγε ένα σημαντικό πακέτο αναβαθμίσεων αυτό το τριήμερο, με νέα εμπρός αεροτομή, νέο πάτωμα, πίσω διαχύτη αλλά και τροποποιημένη πίσω αεροτομή. Μεγάλες αλλαγές δηλαδή για ένα τόσο προχωρημένο σημείο της σεζόν, με τους τίτλους να έχουν κριθεί επί της ουσίας.
Αν ισχύουν οι φήμες από τα paddock, ότι δηλαδή η ομάδα άφησε τον Binotto να οργανώσει ένα μακροπρόθεσμο σχέδιο για την εξέλιξη του μονοθεσίου, χωρίς πίεση, σίγουρα στη Σιγκαπούρη είδαμε τους καρπούς αυτής της προσπάθειας. Κάτι που δείχνει ότι η ομάδα κινείται σε σωστή κατεύθυνση, τόσο από άποψη νοοτροπίας, όσο και από άποψη εσωτερικής λειτουργίας.Γιατί ως γνωστόν, η υπομονή δεν είναι ένα από τα χαρίσματα των Ιταλών…
Επίσης, η Ferrari έδειξε να εκμεταλλεύεται καλύτερα από τους υπόλοιπους τα ελαστικά της Pirelli, με τις ιδιαίτερες συνθήκες της πίστας και την υψηλή θερμοκρασία να «πονοκεφαλιάζουν» τους μηχανικούς. Σίγουρα, τα ελαστικά ήταν ένας από τους βασικούς παράγοντες της καλής απόδοσης της ομάδας, οι ρυθμίσεις που επιλέχθηκαν ήταν σωστές, ενώ εντύπωση προκάλεσε και το πόσο σταθερό έδειχνε το μονοθέσιο στις αναπηδήσεις, κάτι που σχολίασε και ο Toto Wolff.
Επιπλέον, η ομάδα διαχειρίστηκε πολύ σωστά τον αγώνα, επιλέγοντας τη σωστή στρατηγική, ενώ η Mercedes έδειξε ανήμπορη να αντιδράσει σωστά στον ανταγωνισμό, σε έναν αγώνα που δεν περίμενε να έχει τέτοιο! Κρίσιμο ήταν και το γεγονός ότι στο τέλος η Scuderia ξεκαθάρισε ότι δεν θα επιτρέψει στους οδηγούς της να δώσουν μάχη για την πρώτη θέση, γιατί το τελευταίο που ήθελε ήταν να ρισκάρει το σίγουρο 1-2. Αυτό μπορεί να μην άρεσε στον Leclerc, όμως η αλήθεια είναι ότι ο αγώνας χάθηκε για αυτό στο πρώτο pit-stop, και στον πολύ γρήγορο γύρο εξόδου του Vettel με τα φρέσκα ελαστικά.
Ο Μονεγάσκος δεν χρειαζόταν να δείξει τόσο έντονα τη δυσαρέσκειά του στην ομάδα – και μετά τη λήξη του αγώνα, όταν ήταν με «κατεβασμένα μούτρα» στο βάθρο – γιατί η στρατηγική τελικά δεν τον ευνόησε. Από την πλευρά του, ο Vettel τον βοήθησε όταν χρειάστηκε (βλέπε Spa), και μία δεύτερη θέση δεν μπορεί να χαρακτηριστεί ως «καταστροφή» για τον νεαρό…. Όπως είπε με νόημα ο Vettel μετά τον αγώνα αναφερόμενος στις εντολές της ομάδας, «κανείς δεν είναι μεγαλύτερος από την Ferrari»….
Όσον αφορά το αγωνιστικό κομμάτι, ακόμη ένα κέρδος για την Ferrari ήταν η «ένεση αυτοπεποίθησης» που πήρε ο Vettel. Ο Γερμανός χρειαζόταν όσο τίποτα ένα καλό αποτέλεσμα, μην έχοντας ανεβεί στο υψηλότερο σκαλί του βάθρου από το Spa, το 2018. Στον αγώνα πάλεψε, έκανε κρίσιμες προσπεράσεις σε αργότερους συνδυασμούς χωρίς να χάσει χρόνο, και άξια κέρδισε. Η ανακούφιση στο πρόσωπό του μετά τον αγώνα ήταν πιο έκδηλη από την χαρά του, καθώς τόσο καιρό βρίσκεται στη σκιά του team-mate του.
Με την πίστα του Sochi να ακολουθεί, η Ferrari δείχνει ικανή για ένα καλό αποτέλεσμα και στην Ρωσία. Η Mercedes δεν θα κάτσει με σταυρωμένα τα χέρια, καθώς ήταν εμφανές πόσο άσχημα αντιμετώπισε την ήττα στην Σιγκαπούρη. Στους Γερμανούς δεν αρέσει να χάνουν, όπως και στην Red Bull, που οι βλέψεις για νίκη έμειναν ανεκπλήρωτες.
Όπως και να έχει, η νίκη της Ferrari έδωσε μία νέα πνοή για τη συνέχεια, ακριβώς γιατί ήρθε σε μία πίστα που κανείς δεν το περίμενε. Ελπίζουμε να δούμε πιο στενές μάχες σε όλους τους αγώνες που απομένουν, και γιατί όχι, μία «τριπλή» μάχη το 2020….
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!