Οι Mercedes και Ferrari ξεκινούν τις ετοιμασίες τους για το Ιταλικό Grand Prix με κάποιες ανησυχίες πάνω στο κομμάτι των κινητήρων, ύστερα και από μια σειρά συμβάντων στο Spa.
Και τα έξι μονοθέσια με κινητήρα Mercedes στο grid έλαβαν την 3η έκδοση του κινητήρα στο Spa την Παρασκευή το πρωί. Η αρχική πρόθεση ήταν να βγάλουν όλη την υπόλοιπη σεζόν χωρίς επιπλέον αλλαγές, άρα και ποινές.
Ωστόσο, ο Sergio Perez της Racing Point αντιμετώπισε αστοχία στο FP2 και στη συνέχεια ο Robert Kubica είχε διαφορετικό θέμα με τη Williams του στην αρχή των κατατακτηρίων. Σαν αποτέλεσμα, και οι δύο οδηγοί γύρισαν στον Spec 2 κινητήρα για τον αγώνα, ενώ οι κατεστραμμένες μονάδες ισχύος επέστρεψαν στο κέντρο επιδόσεων κινητήρων της Mercedes στο Brixworth για περαιτέρω ανάλυση.
Ο επικεφαλής της Mercedes, Toto Wolff, παραδέχτηκε πως υπήρχαν ανησυχίες σχετικά με τα υπόλοιπα μονοθέσια μέσα στον αγώνα. Επίσης σχολίασε πως ενώ αναμένεται έρευνα, το ζήτημα δεν έχει επιλυθεί.
“Δεν μας περιόρισε πολύ. Μόνο ελάχιστα”, δήλωσε ο Wolff.
“Δεν πήραμε ρίσκα μέσα στον αγώνα. Όμως σίγουρα η κατάσταση δεν ήταν άνετη. Οι αστοχίες ήταν διαφορετικές και δεν τις έχουμε αναλύσει και κατανοήσει ακόμα”.
Ίδιες ανησυχίες και στη Ferrari
Στο αντίπαλο στρατόπεδο, η Ferrari έφερε τον νέο της κινητήρα στο Spa, τον οποίο έβαλε στις δύο Haas των Romain Grosjean και Kevin Magnussen και στην Alfa Romeo του Antonio Giovinazzi. Για τα δικά της μονοθέσια, ο προγραμματισμός έλεγε πως η νέα μονάδα ισχύος θα ερχόταν στην Ιταλία.
Όμως, ο Giovinazzi αντιμετώπισε αστοχίες στις κατατακτήριες το Σάββατο, και ο επικεφαλής της Ferrari, Mattia Binotto παραδέχτηκε πως ήταν λόγος ανησυχίας.
“Είναι εύστοχο σχόλιο αυτό, δεν υπάρχει αμφιβολία”, δήλωσε ο Binotto όταν ρωτήθηκε σχετικά με αυτό. “Πρέπει να αναλύσουμε τί συνέβη επειδή μια από αυτές τις αστοχίες ίσως οφείλεται σε κάτι λάθος, που είναι εντοπίσιμο”.
“Ο κινητήρας θα είναι αύριο πίσω στο Maranello (τη Δευτέρα). Το πρώτο που πρέπει να γίνει είναι να αποσυναρμολογηθεί και να γίνει κατανόηση του προβλήματος. Έχουμε μερικές ημέρες μπροστά ώστε να αντιδράσουμε. Όμως ναι, αποτελεί έγνοια”.
Νωρίτερα στο Spa, ο Binotto ξεκαθάρισε πως η τοποθέτηση του νέου κινητήρα στις πελατειακές ομάδες της Ferrari δεν έχει να κάνει με συλλογή δεδομένων πριν τον τοποθετήσουν στα δικά τους μονοθέσια, καθώς η δυναμική του είναι ήδη διαπιστευμένη.
“Ο λόγος που περιμένουμε δεν έχει να κάνει με δεδομένα”, σχολίασε όταν ρωτήθηκε πάνω σε αυτό. “Τη στιγμή που φέρνεις μια μονάδα ισχύος θα έπρεπε να είναι πλήρως αξιόπιστη και διαπιστευμένη στα δυναμικά τεστ”.
“Έτσι, ο λόγος που την φέραμε σε αυτές τις ομάδες είναι απλά πως βρισκόμαστε σε διαφορετικά σενάρια όσον αφορά την κατανομή, τα χιλιόμετρα και σίγουρα με το διαχωρισμό που κάναμε διευκολύναμε το κομμάτι της έγκαιρης κατασκευής τους πίσω στο εργοστάσιο”.
Ενώ η εργοστασιακή ομάδα αναμένεται να πάρει τον νέο κινητήρα στη Monza, o Kimi Raikkonen της Alfa Romeo δεν θα πάρει τον Spec 3 στη Monza, που είναι το εγχώριο Grand Prix του κατασκευαστή, καθώς μια τέτοια αλλαγή θα επιφέρει ποινή στο grid για τον Φινλανδό.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!