Η απόφαση για το πότε ο νέος αναβαθμισμένος κινητήρας της Honda θα ενταχθεί στο μονοθέσιο, η οποία θα επιφέρει και ποινές στο grid για τη Red Bull, είναι “πολύ περίπλοκη”, σύμφωνα με τον τεχνικό διευθυντή του ιαπωνικού κατασκευαστή.
Η Honda έχει φέρει ήδη δύο αναβαθμίσεις στον κινητήρα μέσα στο 2019. Αυτή η επιθετική στρατηγική εξέλιξης δίνει τη δυνατότητα για εισαγωγή και τρίτης αναβάθμισης, την επόμενη φορά που οι Red Bull και Toro Rosso θα χρειαστούν κινητήρα.
Η τρίτη έκδοση του κινητήρα της Honda έκανε ντεμπούτο στη Γαλλία και έχει συμπληρώσει ήδη τους 5 αγώνες. Με πίστες που βασίζονται πολύ στη δύναμη του κινητήρα να έρχονται στο πρόγραμμα (Spa και Monza), και μια πίστα στην οποία η Red Bull είναι παραδοσιακά πολύ δυνατή (Σιγκαπούρη) να τις ακολουθεί, η επιλογή του ενός από τους δύο πρώτους αγώνες μετά τη διακοπή για εισαγωγή του νέου κινητήρα μοιάζει ως η πιο λογική επιλογή.
Γενικά, υπάρχουν κάποια Grand Prix που παραδοσιακά βολεύουν τις ομάδες να κάνουν αλλαγές που επιφέρουν ποινές στο grid. Και αυτό γιατί σε αυτές τις πίστες είναι πιο εύκολο να ανακάμψουν. Τέτοιες πίστες είναι το Spa και η Monza, χωρίς μάλιστα να διακυβεύεται η τύχη του αγώνα στη Σιγκαπούρη.
Ωστόσο, ο τεχνικός διευθυντής της Honda F1, Toyoharu Tanabe, δήλωσε πως δεν έχει ληφθεί κάποια απόφαση μέχρι στιγμής μέσα στην καλοκαιρινή διακοπή. “Συζητούμε συνέχεια με τις ομάδες και θα αποφασίσουμε για το πότε θα φέρουμε καινούριο κινητήρα ή αναβαθμισμένη έκδοση”, σχολίασε ο Tanabe.
“Αυτή τη στιγμή, δεν έχει ληφθεί κάποια απόφαση. Αυτό εξαρτάται από τις συνθήκες, το timing και το αποτέλεσμα των συζητήσεων με τις ομάδες. Είναι πολύ περίπλοκο”.
Η Σιγκαπούρη σχεδόν σίγουρα θα τεθεί σε προτεραιότητα, δεδομένου ότι αποτελεί μια πολύ σημαντική ευκαιρία για τη Red Bull να πάρει άλλη μια νίκη μέσα στη σεζόν. Όμως, ο εντός έδρας αγώνας της Honda, στην Ιαπωνία, είναι ο 5ος αγώνας μετά την καλοκαιρινή διακοπή.
Η σημασία της Suzuka στο ζήτημα της επιλογής του κατάλληλου Grand Prix για νέο κινητήρα
Το συγκεκριμένο Grand Prix είναι σίγουρα μέσα στις βλέψεις της Honda ως η καλύτερη ευκαιρία για ένα δυνατό αποτέλεσμα, από την επιστροφή της στο άθλημα πίσω στο 2015.
Εάν ο πρώτος οδηγός της Red Bull, Max Verstappen, δεχθεί ποινή στη Monza ή το Spa και δεν πάρει επιπλέον καινούριο κινητήρα πριν τη Suzuka, θα πρέπει να τρέξει στον εντός έδρας αγώνα της Honda με έναν σχετικά γερασμένο κινητήρα.
Στη Honda πιστεύουν πως οι κινητήρες τους είναι πλέον αρκετά αξιόπιστοι ώστε να συμπληρώσουν 6 γεμάτα Σαββατοκύριακα χωρίς πρόβλημα ή σημαντική υποβάθμιση της απόδοσής τους. Ωστόσο, ίσως δε θέλουν να ρισκάρουν στη Suzuka και μια πιθανή λύση σε αυτό θα ήταν η αλλαγή κινητήρα στον προηγούμενο αγώνα, στη Ρωσία.
Θυσιάζοντας αυτόν τον αγώνα, η Honda θα μπορούσε να έχει έναν φρέσκο κινητήρα για τη Suzuka και πιθανώς αρκετούς κινητήρες ώστε να ολοκληρωθεί άνετα η υπόλοιπη σεζόν χωρίς τον κίνδυνο ποινών.
Πάνω σε αυτό, ο Tanabe πρόσθεσε: “Έχουμε δύο είδη πλάνων, ένα βραχυπρόθεσμο και ένα μακροπρόθεσμο. Μετά από έναν αγώνα, αναθεωρούμε τα πράγματα, την κατάσταση της μονάδας ισχύος, ίσως και για δύο ή τρεις αγώνες βραχυπρόθεσμα. Και το μακροπρόθεσμα σημαίνει μέχρι το τέλος της σεζόν”.
“Είναι πολύ πολύπλοκο”, δήλωσε και πάλι ο Tanabe.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!