Η Formula 1 αναμένεται να επεκταθεί σε ένα πρόγραμμα ρεκόρ για το 2020, με την Ισπανία να συμπεριλαμβάνεται τελικά, την Ολλανδία να επιστρέφει και το Βιετνάμ να κάνει την εμφάνισή του για πρώτη φορά.
Οι ιδιοκτήτες της F1, Liberty Media, είχε προηγουμένως πληροφορήσει τις ομάδες πως το πρόγραμμα 21 αγώνων θα παρέμενε, με την Ολλανδία και το Βιετνάμ να αντικαθιστούν την Ισπανία και τη Γερμανία.
Ωστόσο, η καταλανική κυβέρνηση έδωσε το πράσινο φως για χρηματοδότηση του Grand Prix της Βαρκελώνης για το 2020, καθιστώντας δυνατή την παραμονή του αγώνα στο πρόγραμμα, ενώ συζητήσεις για μακροχρόνια επέκταση λαμβάνουν χώρα.
Μια συμφωνία μεταξύ των υπευθύνων της πίστας του Montmelo και της Liberty Media δεν έχει επιτευχθεί, όμως γίνεται αντιληπτό πως ο αγώνας θα παραμείνει με μια μονοετή συμφωνία αρχικά. Στον αντίποδα, η Γερμανία αναμένεται να βγει εκτός προγράμματος ύστερα και την επέκταση της συμφωνίας που είχε γίνει για το 2019, μια επέκταση που εν πολλοίς οφείλεται στη χρηματική υποστήριξη της Mercedes.
Το Μεξικό και η Ιταλία, αναμένεται να ακολουθήσουν τον δρόμο της Βρετανίας, λαμβάνοντας επεκτάσεις για μετά το 2019.
Μια συμφωνία που πρέπει να γίνει με τις ομάδες αφορά επίσης και τον αριθμό των κινητήρων που επιτρέπονται, ειδικά στην περίπτωση που το πρόγραμμα φτάσει να έχει 22 αγώνες. Αυτό θα έχει σαν ενδεχόμενη συνέπεια οι ομάδες που λαμβάνουν πελατειακά κινητήρα να δεχτούν σημαντικό οικονομικό πλήγμα.
“Μια από τις απόψεις μου, πρέπει να μείνουμε στους τρεις κινητήρες”, δήλωσε ο επικεφαλής της Haas, Guenther Steiner. “Εάν εντάξουμε και τέταρτο κινητήρα, αυτό δε θα βγάζει νόημα για εμάς από οικονομική άποψη”.
“Στην πραγματικότητα, είναι αρνητικό για εμάς, έτσι γιατί να κάναμε κάτι τέτοιο. Όμως, αυτό εξαρτάται από τον κατασκευαστή κινητήρων, ώστε να πει ναι ή όχι. Εάν είναι σίγουροι πως μπορούμε να τα καταφέρουμε με τρεις κινητήρες, τότε είμαι εντάξει με αυτό”.
Ένα άλλο θέμα που αντιμετωπίζουν Liberty Media και FIA είναι η διαρρύθμιση των αγώνων μέσα στο πρόγραμμα. Η μόνη πίστα που έχει κανονισμένη ημερομηνία είναι η Αυστραλία, στις 15 Μαρτίου. Αναμένεται ωστόσο να ακολουθήσει το Μπαχρέιν δύο εβδομάδες μετά, ενώ το Άμπου Ντάμπι θα παραμείνει στο φινάλε της σεζόν.
Το Βιετνάμ έχει πιθανή ημερομηνία μέσα στον Απρίλιο. Είναι όμως πιθανό να είναι μόνο του ως Grand Prix, λόγω του μεγάλου κόστους των logistics που απαιτούνται για να πάνε τα φορτία των ομάδων σε μια χώρα που δεν έχει διοργανώσει στο παρελθόν αγώνα της F1.
Αυτό δυνητικά σημαίνει πως το GP της Ολλανδίας θα πάρει ημερομηνία μέσα στη δεύτερη εβδομάδα του Μαΐου, αντικαθιστώντας την Ισπανία. Άρα η ημερομηνία του ισπανικού Grand Prix θα χρειαστεί μάλλον να πάει πιο μετά, καθώς αυτή του Μονακό είναι σταθερή.
Παρ’ όλα αυτά, εάν είναι επιτεύξιμο τα Grand Prix σε Κίνα και Βιετνάμ να γίνουν back-to-back τον Απρίλιο, ανοίγονται τα επόμενα δύο Σαββατοκύριακα του Μαΐου ώστε η Ολλανδία και Ισπανία να σχηματίσουν διπλό σχήμα αγώνων, πριν το Μονακό.
Το Μπακού αναμένεται να γίνει την προηγούμενη εβδομάδα από τον Καναδά, αν και η κατάταξή τους δεν έχει οριστικοποιηθεί ακόμα, ενώ η Βρετανία είναι πιθανό να βρίσκεται μόνη της κάπου μέσα στο τέλος Ιουνίου, εν μέσω ανησυχιών για το Brexit.
Το φετινό βρετανικό Grand Prix έγινε μόνο του, εν μέσω φόβων για τους φόρους, στον απόηχο της αναχώρησης της χώρας από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Ωστόσο, το GP του 2020 αναμένεται να είναι το πρώτο στην μετά-Brexti εποχή, ύστερα από τη μετακίνηση της ημερομηνίας από τις 29 Μαρτίου στις 31 Οκτωβρίου του φετινού έτους.
Το δεύτερο μισό του προγράμματος του 2020 είναι πιθανό να είναι ίδιο με τη φετινή δομή.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!