Μια σε βάθος ματιά στα συστήματα πέδησης των μονοθέσιων της Formula 1 στο Hungaroring.
Η Formula 1 επιστρέφει στο Hungaroring στις 2 με 4 Αυγούστου, για το 12ο αγώνα στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα του 2019. Η ουγγρική πίστα ήταν μια από τις μεγάλες διαισθήσεις του Bernie Ecclestone: ήταν ο άνθρωπος που ήθελε να φέρει τη Formula 1 σε χώρες της Ανατολικής Ευρώπης.
________________________________________
Η ουγγρική πίστα εγκαινιάστηκε στις 24 Μαρτίου 1986 και πέντε μήνες αργότερα φιλοξένησε το πρώτο της GP της Formula 1.
Σε σύγκριση με την αρχική έκδοση, έχει αφαιρεθεί ένα chicane και ο σχεδιασμός της στροφής 12 έχει αλλάξει. Το ρεκόρ πίστας ανήκει στον Sebastian Vettel (Ferrari), με μέση ταχύτητα 207 χλμ/ω.
Ένας χαμηλός μέσος όρος σε σύγκριση με άλλες πίστες (εκτός από το Μονακό), γεγονός που δείχνει την εξαιρετική αγριάδα της διαδρομής και την ανάγκη χρήσης υψηλού αεροδυναμικού φορτίου. Η κύρια εξαίρεση αντιπροσωπεύεται από την πρώτη στροφή μετά τη γραμμή τερματισμού την οποία διαδέχεται μία 790 μέτρων ευθεία.
Σύμφωνα με τους τεχνικούς της Brembo, που ταξινόμησαν τις 21 πίστες στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα, η πίστα του Hungaroring εμπίπτει στην κατηγορία των πιστών που παρουσιάζουν μεσαία δυσκολία στα φρένα.
Σε μια κλίμακα από 1 έως 5, κέρδισε ένα 3 στο δείκτη δυσκολίας.
________________________________________
Η ζήτηση στα φρένα κατά τη διάρκεια του GP
Έτσι, όπως και στο Μπακού, τα φρένα χρησιμοποιούνται 11 φορές σε κάθε γύρο, αλλά το Αζερμπαϊτζάν έχει μεγαλύτερο μήκος κατά 1,6χλμ.
Στο Hungaroring μόνο 3 περιοχές πέδησης επεκτείνονται σε 2 δευτερόλεπτα και όλες συγκεντρώνονται στο τμήμα της διαδρομής που είναι ορατό από την κύρια κερκίδα. Σε κάθε γύρο τα φρένα λειτουργούν για 17 και μισό δευτερόλεπτα, δηλαδή ισοδυναμούν με το 23% του μήκους του αγώνα. Μόνο το GP του Monaco (27%) και το GP της Σιγκαπούρης (25%) έχουν υψηλότερο ποσοστό.
Η μέση επιβράδυνση ανά γύρο είναι 3,1 G, όπως και στο Le Castellet. Η παρουσία τόσων πολλών στροφών έχει ως αποτέλεσμα η ενέργεια που διαχέεται στο φρενάρισμα να είναι πολύ υψηλή: 239 kWh, σχεδόν δύο φορές μεγαλύτερη από την Suzuka.
Από τη γραμμή εκκίνησης μέχρι την καρό σημαία, κάθε οδηγός βάζει μια συνολική πίεση 55,5 τόνων στο πεντάλ του φρένου, μεταξύ των υψηλότερων στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα του 2019.
Μια σημαντική προσπάθεια για τους οδηγούς εκτός από τις υψηλές θερμοκρασίες αυτής της περιόδου.
________________________________________
Τα πιο απαιτητικά τμήματα πέδησης
Από τα 11 τμήματα πέδησης στο Hungaroring, 3 ταξινομούνται ως απαιτητικά για τα φρένα, ένα είναι μεσαίας δυσκολίας και τα υπόλοιπα 7 είναι ελαφρά. Το πιο δύσκολο για το σύστημα πέδησης είναι η πρώτη στροφή: τα μονοθέσια φτάνουν με ταχύτητα 335χλμ/ω και επιβραδύνουν σε 107χλμ/ω σε μόλις 134 μέτρα.
Οι οδηγοί ασκούν φορτίο 179 κιλών για 2,57 δευτερόλεπτα και έχουν επιβράδυνση 5,4 G. Το τμήμα πέδησης στη στροφή 12 είναι επίσης πολύ σκληρό: οι ταχύτητες πέφτουν από 294χλμ/ω σε 123χλμ/ω σε μόλις 1,97 δευτερόλεπτα και 102 μέτρα. Οι οδηγοί πρέπει να εφαρμόζουν αξιοσημείωτη δύναμη: 4,5 G στην επιβράδυνση και 115 kg φορτίο στο πεντάλ φρένων.
Στις στροφές 8, 9 και 11 το φρένο είναι ζωτικής σημασίας για να πέσεις 40 με 45χλμ/ω, κατεβάζοντας μία ταχύτητα: για κάθε ένα από αυτά τα τμήματα πέδησης μόνο 46 έως 55 μέτρα χρειάζονται και το φορτίο στο πεντάλ είναι ασήμαντο, κυμαινόμενο μεταξύ 15 κιλών και 20 κιλών.
Τα στοιχεία είναι μία ευγενική προσφορά για τους επισκέπτες του F1fan.gr από τη www.brembo.com
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!