Η Ferrari θεωρεί ότι το κλειδί για τη βελτίωση του μονοθεσίου της έγκειται στο να κάνει την αεροδυναμική της σήραγγα πιο αντιπροσωπευτική σε πραγματικές συνθήκες, έπειτα από τις πρόσφατες δυσκολίες που αντιμετώπισε στην προσπάθεια της να φτάσει τις αναβαθμίσεις σε λειτουργικά επίπεδα.
Ο επικεφαλής της ομάδας, Mattia Binotto, στόχευε σε βελτιώσεις των “οριακών συνθηκών” στην ανάπτυξη της SF90, αφού η Ferrari αντιμετώπισε μια ασυνέπεια ανάμεσα σε αυτό που περίμενε από την πρόσφατη αναβάθμιση και σε αυτό που ανακάλυψε στην πραγματικότητα.
Η ιταλική ομάδα παράτησε το νέο πάτωμα που χρησιμοποίησε στις δοκιμές του Γαλλικού Grand Prix και έτρεξε περισσότερο στις δοκιμές της Αυστρίας για να διαπιστώσει γιατί δεν απέδωσε όπως αναμενόταν.
Ο οδηγός της Ferrari, Sebastian Vettel, δήλωσε πριν από το Βρετανικό Grand Prix αυτού του Σαββατοκύριακου ότι η ομάδα έχει πλέον “σαφήνεια” για τα ερωτηματικά που προέκυψαν από τις αναβαθμίσεις.
Ερωτηθείς από την Motorsport.com για την εξέλιξη αυτή, ο Mattia Binotto είπε: «Στην Αυστρία κάναμε κάποιες μετρήσεις, προσπαθήσαμε να κατανοήσουμε το πρόβλημα. Προσπαθήσαμε να καταλάβουμε τι είναι λάθος με το πάτωμα.
«Έχουμε σημαντικές και αξιόλογες απαντήσεις από τις δοκιμές. Έτσι, τουλάχιστον καταλάβαμε γιατί δεν λειτούργησε. Από τώρα και στο εξής πρέπει προφανώς να προχωρήσουμε και να βελτιωθούμε.
«Δεν υπάρχει τίποτα εδώ, είμαστε ακόμα με το παλιό πάτωμα που είχαμε στη Ricard και στην Αυστρία.»
Ο Binotto αρνήθηκε προηγουμένως τις υποδείξεις ότι η Ferrari έχει πρόβλημα συσχετισμού μεταξύ της αεροδυναμικής σήραγγας και της πίστας.
Επιβεβαίωσε πάλι στο Silverstone ότι “είναι λάθος να λέμε συσχέτιση”, παρόλο που η Ferrari βίωσε το ίδιο με αυτό το θέμα.
Ερωτηθείς από το Motorsport.com για να εξηγήσει τι έχει ανακαλυφθεί, αν όχι ένα πρόβλημα συσχετισμού, ο Binotto είπε: «Νομίζω ότι μπορώ μόνο να σας πω ότι σε συγκεκριμένες συνθήκες σίγουρα δεν είχαμε στην πίστα ό, τι περιμέναμε από την αεροδυναμική σήραγγα.
«Έτσι, αυτό που πρέπει να αντιμετωπίσουμε είναι οι οριακές συνθήκες, ώστε να είμαστε πιο αντιπροσωπευτικοί σε όλες τις συνθήκες.»
Αυτό υποδηλώνει ότι οι τιμές που είχε η Ferrari σε ορισμένα σημεία κατά τη διάρκεια της διαδικασίας ανάπτυξής της ήταν ανακριβείς και δεν οφείλεται στο εξάρτημα που απέδιδε απρόβλεπτα στην πραγματικότητα. Δεν είναι, όμως, σαφές εάν αυτό οφείλεται στα δεδομένα της Ferrari ή στα εργαλεία που χρησιμοποιεί για να εκτελέσει τις αναλύσεις της.
Ο Binotto χαμογέλασε σε ερώτηση από το Motorsport.com στο αν αυτό οφείλεται στα εργαλεία της Ferrari ή στον τρόπο με τον οποίον τα χρησιμοποιεί, και απάντησε μόνο ότι “αυτό είναι μια πάρα πολύ μικρή λεπτομέρεια”.
Ωστόσο, η προηγούμενη αναφορά του στις “οριακές συνθήκες” υποδεικνύει ότι το πρόβλημα θα μπορούσε να σχετίζεται με την αξιοπιστία της ανάπτυξης με CFD, η οποία βασίζεται σε πραγματικά φυσικά δεδομένα που εισάγονται για την παραγωγή ακριβών αναλύσεων.
Στη Γαλλία, η Ferrari εισήγαγε με επιτυχία αναθεωρημένες πλευρικές πλάκες και πλάκες διατήρησης ροής στην εμπρόσθια πτέρυγα στην Αυστρία και πραγματοποίησε μια μικρή αεροδυναμική αλλαγή για τον αγώνα αυτού του Σαββατοκύριακου, τροποποιώντας ελαφρά το σχέδιο του καλύμματος του κινητήρα.
Ο Binotto είπε ότι η Ferrari, η οποία στοχεύει σε υψηλότερη κάθετη δύναμη με περαιτέρω αναβαθμίσεις, θα επιδιώξει “συνεχή ανάπτυξη” παρά να περιμένει ένα μεγάλο πακέτο αναβάθμισης.
«Μετά τη Βαρκελώνη, που πιθανότατα ήταν η πιο αδύναμη επίδοσή μας συνολικά μέχρι στιγμής, φέραμε αρκετές αλλαγές και τροποποιήσεις για το μονοθέσιο», είπε.
«Δεν είναι ότι αφήσαμε το μονοθέσιο μας στην Ισπανία. Θα υπάρξουν αναβαθμίσεις αργότερα. Το μονοθέσιο έχει ήδη βελτιωθεί και έχει εξελιχθεί.»
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!