Η Mercedes αποκάλυψε πως τα προβλήματα ψύξης που έκαναν “οδυνηρό” για την ομάδα το Grand Prix της Αυστρίας οφείλονται στα θεμελιώδη σχέδια του μονοθεσίου της που ήταν υπερβολικά “αισιόδοξα”.
Ο Valtteri Bottas τερμάτισε 3ος ενώ ο πρωτοπόρος της βαθμολογίας των οδηγών, Lewis Hamilton, τερμάτισε στην 5η θέση, εκτός βάθρου για πρώτη φορά μέσα στη σεζόν, με το νικηφόρο σερί της γερμανικής ομάδας να σταματάει στις καυτές συνθήκες του Red Bull Ring.
Ο επικεφαλής της ομάδας, Toto Wolff, αναφέρθηκε στην ψύξη του μονοθεσίου ως η “Αχίλλειος πτέρνα” του, μετά τον αγώνα και παραδέχτηκε πως αυτό είναι ένα πρόβλημα που η ομάδα κουβαλά από την αρχή του 2019.
Στο βίντεο της ομάδας για το τέλος του αγώνα στην Αυστρία, ο επικεφαλής μηχανικός πίστας, Andrew Shovlin ανέφερε πως το κυνήγι ενός επιθετικού πακέτου οδήγησε σε ένα μονοθέσιο του οποίου το σύστημα ψύξης “υποαπέδιδε” σε πιο ζεστές θερμοκρασίες.
“Θεμελιωδώς, το μονοθέσιο δεν έχει μεγάλα ψυγεία”, δήλωσε ο Shovlin. “Και αυτό είναι κάτι για το οποίο ήμασταν κάπως αισιόδοξοι σχετικά με το πόσα θα μπορούσαμε να κερδίσουμε. Έχει αποδώσει λιγότερα από όσα αναμέναμε να πετύχουμε και σημαίνει πως κουβαλάμε αυτό το πρόβλημα όταν στις πολύ ζεστές πίστες παλεύουμε να να διατηρήσουμε το μονοθέσιο σε καλή θερμοκρασία, πρωταρχικά να κρατήσουμε τη μονάδα ισχύος αρκετά δροσερή ώστε να μην κάνουμε κάτι που θα την καταστρέψει”.
Οι ομάδες κάνουν αρκετές αλλαγές στα καλύμματα των μονοθεσίων όταν οι θερμοκρασίες είναι πιο ζεστές, σε μια προσπάθεια να ελέγξουν την ψύξη. “Μπορείς να αυξήσεις τον ρυθμό ψύξης σε ένα μονοθέσιο, ανοίγοντας εξόδους στα καλύμματα του μονοθεσίου”, εξήγησε ο Shovlin. “Στην Αυστρία, η θερμοκρασία ήταν στους 35 °C, κάτι το οποίο μας έφερε στα άνω άκρα της ψύξης που θα μπορούσαμε να πετύχουμε ανοίγοντας κενά στα καλύμματα. Έτσι, ήμασταν πάνω στο όριο. Όταν φτάνεις σε αυτό το σημείο πραγματικά είσαι πολύ περιορισμένος στις επιλογές σου”.
Οι Bottas και Hamilton χτυπήθηκαν ανελέητα κατά τη διάρκεια του αγώνα από τις δύο Ferrari και την Red Bull του Max Verstappen (με κινητήρα Honda). Δεν βρέθηκαν ποτέ σε θέση να επιτεθούν κατά την εξέλιξη του αγώνα λόγω της προσπάθειάς τους να ελέγξουν τις θερμοκρασίες στα μονοθέσια.
Πάνω σε αυτό, ο Shovlin δήλωσε πως άφηναν το πόδι από το γκάζι για “περίπου 400 m κάθε γύρο”, αριθμός που μεταφράζεται στο 10% σχεδόν ενός γύρου στην πίστα του Spielberg.
“Γι’ αυτό περιοριστήκαμε τόσο πολύ στην απόδοσή μας”, πρόσθεσε ο Shovlin. “Μπορείς επίσης να ρυθμίσεις τον κινητήρα σου σε λίγο πιο χαμηλές στροφές. Τότε θα παράγει λιγότερη θερμότητα, όμως έχεις λιγότερη ισχύ και είσαι πιο αργός στις ευθείες. Έτσι, αυτό ήταν ξεκάθαρα ένας σημαντικός περιορισμός για εμάς στην Αυστρία”.
Αμέσως μετά τον αγώνα, ο Wolff δήλωσε πως η Mercedes πίεζε για να βρει τη λύση του προβλήματος το συντομότερο δυνατόν, δίνοντας ενδείξεις πως ανεξαρτήτως που το πρόβλημα συνδέεται με ένα θεμελιώδες στοιχείο του μονοθεσίου, δεν χρειάζεται και να είναι κάτι που θα έχει πάνω του μόνιμα.
“Δουλεύουμε πάνω σε συστήματα, δουλεύαμε σε αυτά και πριν την Αυστρία, ώστε να προσπαθήσουμε να βελτιώσουμε αυτό το πρόβλημα και θα έπρεπε να είμαστε σε μια καλύτερη θέση”, εξήγησε εκ νέου ο Shovlin. “Όμως, όλα εξαρτώνται στον θεμελιώδη σχεδιασμό του μονοθεσίου, όπου λόγω της πίεσης για πολύ, πολύ στενό πακέτο μονάδας ισχύος, καταλήξαμε να μην ψύχουμε επαρκώς τη μηχανή εν τέλει”.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!