Η McLaren πιστεύει ότι η εισαγωγή των νέων κανονισμών με τα hypercars στο WEC, που έρχεται την ίδια χρονική στιγμή με την αναθεώρηση της Formula 1 του 2021 είναι “κατάλληλο timing” για την εταιρία να εξετάσει μια μελλοντική είσοδο στον θρυλικό αγώνα των 24 ωρών στο Le Mans.
Πριν από το φινάλε της σεζόν αυτό το Σαββατοκύριακο στο Le Mans, το Automobile Club de l’Ouest επιβεβαίωσε τους κανόνες για την κορυφαία κατηγορία του WEC (Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής) της FIA για την περίοδο 2020-21, καταλήγοντας μετά από μήνες αβεβαιότητας για την κατεύθυνση του πρωταθλήματος.
Η McLaren, η οποία υπήρξε ενεργό μέρος των συζητήσεων γύρω από την αντικατάσταση της τρέχουσας κατηγορίας LMP1, αξιολογεί τώρα κατά πόσον θα συμμετάσχει στη νέα κατηγορία, στην οποία έχουν ήδη πει πως θα συμμετάσχουν η Aston Martin και η Toyota.
“Νομίζω ότι είναι καλό που το έχουν οριστικοποιήσει και το ανακοίνωσαν επειδή μας δίνει κάτι να αντιδράσουμε”, δήλωσε ο CEO της McLaren Zak Brown σε ΜΜΕ στο Le Mans.
“Συνολικά, είμαστε ικανοποιημένοι από την κατεύθυνση. Όλοι θα συνεργαστούμε για να παρουσιάσουμε τελικά μια σύσταση για το αν θα το κάνουμε, πώς θα το κάνουμε, όταν το κάνουμε”.
Ο Brown έχει αποκλείσει την κατάθεση εισόδου για την πρώτη σεζόν των νέων κανονισμών, αλλά θα ήθελε να δει την εταιρία από το Woking να εμπλέκεται από την σεζόν του 2021-22 και μετά.
Ο ίδιος πιστεύει ότι το προτεινόμενο ανώτατο όριο κόστους για την F1 από το 2021 θα βοηθήσει την ομάδα να αναδιαρθρωθεί για να αναλάβει ένα πρόγραμμα υπέρ-αυτοκινήτων.
«Είναι όλα μέρος της ανάλυσης του πώς και πότε θα το κάνουμε», εξήγησε. “Το ανώτατο όριο του προϋπολογισμού έρχεται το 2021 (στην Formula 1) και το συντομότερο θα είμαστε έτοιμοι εδώ (στο WEC) το 2021.
“Έτσι, καθώς κοιτάζεις να αναδιοργανώσεις ολόκληρη την εταιρία, αυτό είναι κατάλληλο χρονικό διάστημα”.
Ο Brown, ο οποίος θα “κλίνει προς την πλευρά των νέων κανονισμών που έχουν σαν βάση τα αυτοκίνητα δρόμου”, πιστεύει ότι μπορεί να διατηρήσει ένα πρόγραμμα υπέρ-αυτοκινήτων παράλληλα με τις δραστηριότητές της F1 και μια πιθανή επιστροφή στο IndyCar.
“Όλες οι αποφάσεις μας θα ληφθούν μεμονωμένα, δεν θα είχαν καμία σχέση με την ομάδα της F1 και θα δημιουργηθεί μια ειδική ομάδα για να την εκτελέσει, χωρίς να διαταράξει τις δραστηριότητες της F1.
“Η Formula 1 πρέπει να έχει νόημα από οικονομικής απόψεως, η οποία επί του παρόντος δεν έχει, αλλά ελπίζουμε, με το ανώτατο όριο στον προϋπολογισμό να είναι οικονομικά πιο βιώσιμο.
“Θα λειτουργούμε τα πάντα ανεξάρτητα, όχι μόνο τεχνικά αλλά και φορολογικά”.
Ο αθλητικός διευθυντής της McLaren Gil de Ferran πρόσθεσε: “Προφανώς υπάρχει μια μεγάλη αλλαγή στους κανόνες το 2021. Κάνουμε αναλυτικό σχεδιασμό ερχόμενοι σε αυτή τη φάση, οπότε όλες αυτές οι εκτιμήσεις να συμμετέχουμε στο WEC ή στο IndyCar λαμβάνονται υπόψη.
“Στο μέτωπο της F1 υπάρχει ένας εντελώς νέος κόσμος από την άποψη των κανονισμών, οπότε μπορεί να υπάρξει μια ευκαιρία για την ανάπτυξη ανθρώπων με διαφορετικό τρόπο”.
O Alonso καθώς και οι οδηγοί της McLaren F1 θα μπορούσαν να πάρουν θέσεις
Ο De Ferran επιβεβαίωσε ότι ο οδηγός της McLaren, Fernando Alonso, που είναι ήδη νικητής στο Le Mans με την Toyota, θα βρίσκεται στο κάδρο μιας πιθανής ομάδας WEC μαζί με τους σημερινούς οδηγούς της F1, Carlos Sainz και Lando Norris.
“Ο Fernando είναι μέλος της οικογένειας McLaren”, δήλωσε ο de Ferran. “Νομίζω ότι οποιαδήποτε ομάδα θα χαρεί να έχει τον Fernando να οδηγεί σε ένα από τα αυτοκίνητά της και δεν είμαστε εξαίρεση.
“Δεν έχουμε οριστικοποιήσει κάτι τέτοιο. Θα προσπαθήσουμε να έχουμε την καλύτερη δυνατή επιλογή οδηγών. Αν αυτό περιλαμβάνει μερικούς από τους οδηγούς μας στην F1, αυτό θα ήταν εξαιρετικό.”
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!