Ένα πλαφόν όσον αφορά τα οικονομικά των ομάδων είναι το θέμα συζήτησης εδώ και πολύ καιρό στην Formula 1, χωρίς να έχει καταφέρει να εφαρμοστεί! Ωστόσο μια νέα πίεση για πλαφόν φαίνεται να τίθεται για το 2021, η οποία θα συνοδέψει τις αλλαγές στους κανονισμούς, με το μπάτζετ βέβαια να είναι πιο “χαλαρό” από ό,τι αρχικά προβλεπόταν…
Το νούμερο των $175 εκατομμυρίων (£137m, €154m) φαίνεται πως είναι το τελικό αποτέλεσμα μακροχρόνιων διαπραγματεύσεων με τις ομάδες. Είναι λοιπόν ξεκάθαρο ότι οι μεγάλες ομάδες πέτυχαν τα αρχικά τους σχέδια για να αχρηστεύσουν την αναλογική κλίμακα…
Τα αρχικά σχέδια ήταν για $200 εκατομμύρια, με το ποσό να μειώνεται αισθητά στα $150 εκατομμύρια μετά από μια περίοδο 5 ετών. Ωστόσο, μετά από συνεχόμενες διαβουλεύσεις το τελικώς προτεινόμενο πλάνο φαίνεται πως περιλαμβάνει $175 εκατομμύρια, που θα παραμείνουν σταθερά για το διάστημα 2021-2025! (Στην πραγματικότητα λέγεται πως υπάρχει όρος για ενδεχόμενη αύξηση των τιμών, λόγω πληθωρισμού!)
Βέβαια το πλαφόν αυτό δεν θα περιλαμβάνει τα πάντα. Πιο συγκεκριμένα, οι μισθοί των οδηγών, τα διαφημιστικά έξοδα, τα έξοδα ταξιδιού και τα κόστη των κινητήρων θα εξαιρούνται. Το ποσό αυτό όμως είναι στην πραγματικότητα πολύ κοντά στα σημερινά μπάτζετ των μεγάλων ομάδων, με τις Μercedes, Ferrari και Red Bull να κινούνται στα $250-300 εκατομμύρια!
Το αφεντικό της Renault, Cyril Abiteboul, φοβάται ότι το μέτρο αυτό δεν είναι αρκετό.
“Αυτό δεν είναι μια καινούρια αρχή! Το πλάνο ήταν όλες οι ομάδες να είναι κερδοφόρες,” ανέφερε ο Γάλλος μιλώντας στο Auto Motor und Sport.
“Το πλαφόν δεν λειτουργεί για τις ιδιωτικές ομάδες. Μια μικρή ομάδα μπορεί να αναμένει 100 εκατομμύρια δολάρια ως έπαθλο από την στο μέλλον, αλλά έπειτα πρέπει να βρει σπόνσορες για άλλα 150 εκατομμύρια, ώστε να έχει κέρδος… Πολλοί δεν θα το καταφέρουν αυτό!”
Το πλαφόν θα εφαρμοστεί από εγκεκριμένους λογιστές σαν πρόβα για το 2020. Συγκεκριμένα, οι ομάδες θα “ανοίξουν” τους τραπεζικούς τους λογαριασμούς για ελέγχους, ώστε να δοκιμαστούν οι κανονισμοί πριν γίνουν επίσημοι το 2021!
Πηγές αναφέρουν πως αυστηρές ποινές θα ακολουθούν παραπτώματα όπως υπερβολικά έξοδα, με το ενδεχόμενο ακόμη και αποκλεισμού από το πρωτάθλημα να “βρίσκεται στο τραπέζι.” Άλλες ποινές αφορούν αφαίρεση βαθμών, πρόστιμα ή και αποκλεισμός των αφεντικών των ομάδων από τα δρώμενα της FIA.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!