Η 87η έκδοση του αγώνα 24 Hours of Le Mans λαμβάνει μέρος σε λιγότερο από 5 ημέρες (στις 16 Ιουνίου) και μας δίνει την αφορμή, για να δούμε παρακάτω τα δέκα χαρακτηριστικά του σχετικά με τον θρυλικό αγώνα όπου σηματοδοτεί και το Super Finale της φετινής χρονιάς στο WEC.
1. Γιατί ένας αγώνας 24 ωρών;
Ο αρχικός στόχος του 24 Hours of Le Mans ήταν να δημιουργηθεί ένας αγώνας αντοχής για τα αυτοκίνητα, ενώ οι αυτοκινητοβιομηχανίες παρέμεναν σχετικά σε πρώιμο στάδιο, που θα αποδείκνυε την αντοχή, την αξιοπιστία, την ποιότητα και την απόδοση τους. Ένας αγώνας 24 ωρών θα ήταν η απόλυτη δοκιμή για τον άνθρωπο και την μηχανή.
2. Ο υπολογισμός των οδηγών μέσα στο κεφάλι τους
Κατά την διάρκεια της νύχτας και με τις ταχύτητες να ξεπερνούν τα 300Km/h, μερικές φορές με βροχερό καιρό, η ορατότητα μέσα στο cockpit είναι ελάχιστη. Εκτός από τις πινακίδες σήμανσης στην άκρη της πίστας, που τους βοηθούν πότε να φρενάρουν, μερικοί οδηγοί υπολογίζουν στο κεφάλι τους κατά μήκος της ευθείας για να ξέρουν πότε πλησιάζουν μία στροφή .
3. Η μεγαλύτερη διαφορά που κέρδισε κάποιος ήταν 350Km
Λοιπόν, 349.808Km για την ακρίβεια. Η μεγαλύτερη διαφορά μεταξύ του νικητή και του δεύτερου ήταν πίσω στο 1927 όταν οι πρωτοπόροι βρισκόταν μπροστά με μία Bentley και άφηναν πίσω τους δεύτερους σχεδόν 350Km με ένα Salmson.
4. Τα E-Sports συνδέονται με το βάθρο του Le Mans
Δεν είναι μυστικό ότι τα e-gaming είναι εδώ για να μείνουν, και φέτος το βάθρο του Le Mans θα περιλαμβάνει επίσης τους νικητές του Le Mans Esports Series(LMES). Οι παίκτες που μονομαχούν όλη την χρονιά στο WEC και οι νικητές του LMES θα μοιραστούν ένα χρηματικό έπαθλο αξίας 100.000 δολαρίων, ενώ θα συμμετάσχουν στο βάθρο με τους νικητές του επίσημου αγώνα του Le Mans το 2019. Πόσο τέλειο είναι;!
5. Το ρεκόρ ταχύτητας κοντά στα 405Km/h
Πριν προσθέσουν τα δύο chicanes (πρώτα χρησιμοποιήθηκε στον αγώνα του 1990), η διάσημη ευθεία Hunaudieres όπου υπολογίζεται στα 5.8Km σε μάκρος. Το 1998, ο Γάλλος Roger Dorchy, κατέγραψε τελική ταχύτητα πάνω από 400Km/h. Ο γρηγορότερος γύρος του Le Mans καταγράφηκε πρόσφατα το 2017, όταν ο Kamui Kobayashi με την Toyota TS050 Hybrid έκανε χρόνο 3:14.791!
6. Ακόμη μία ταινία του Hollywood
Ο Steve McQueen πρωταγωνίστησε το 1971 στο Le Mans και το Hollywood πρόκειται να κυκλοφορήσει ακόμη μία ταινία αυτό το φθινόπωρο με τον αγώνα των 24 ωρών. Η αναφορά γίνεται στον αξέχαστο αγώνα μεταξύ Ford και Ferrari που θα οδηγήσει μέχρι και τον αγώνα του 1966, η ταινία του Hollywood θα έχει ως πρωταγωνιστές τον Matt Damon και τον Christian Bale.
7. Η ματαιώσεις του Le Mans
Από όταν γεννήθηκε ο αγώνας 24 Hours of Le Mans το 1923, ο αγώνας διεξαγόταν σχεδόν κάθε χρόνο. Η πρώτη ματαίωση ήρθε το 1936 λόγο απεργιών στην Γαλλία που είχε ως αποτέλεσμα στην πολιτική κατάσταση της χώρας, επίσης δεν έτρεξαν από το 1940 έως το 1948 λόγο του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου. Τέλος, το 1968, το Le Mans μετατέθηκε αργότερα μέσα στην χρονιά λόγο πολιτικών αναταραχών στην Γαλλία εκείνη την εποχή.
8. Τρία safety cars
Κανονικά υπάρχει μόνο ένα safety car στους αγώνες WEC αλλά, στο Le Mans, χρειάζονται 3 safety cars για να καλύψουν όλη την απόσταση των 13,62Km της πίστας. Είναι μόνιμα συγκροτημένοι σε ίση απόσταση για να διασφαλίζουν την ισότητα κατά την επανέναρξη του αγώνα.
9. Ο πανηγυρισμός με την σαμπάνια γεννήθηκε στο Le Mans
Ο Αμερικανός οδηγός Dan Gurney, νικητής στο Le Mans το 1967, είναι ο κύριος υπεύθυνος για την έναρξη της παράδοσης του πανηγυρισμού στο βάθρο με την σαμπάνια. Ήταν πρόθυμος να δημιουργήσει ξανά ένα σκηνικό όπως την προηγούμενη χρονιά όταν ο φελλός έφυγε τυχαία από το μπουκάλι και το πλήθος ψεκάστηκε.
10. Η μεγαλύτερη συμμετοχή διαχρονικά
Το 2019 θα μπει στο βιβλίο με τα ρεκόρ λόγο της μεγαλύτερης συμμετοχής στο Le Mans. Ένας εντυπωσιακός αριθμός με 62 ομάδες και 186 οδηγούς όπου θα βρεθούν στον φετινό αγώνα. Αλλά ποιος θα κερδίσει το πολυπόθητο τρόπαιο του αγώνα αντοχής; Έχουμε μόνο λίγες ακόμη μέρες να περιμένουμε και να δούμε.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!