Εάν η Ferrari θέλει να διατηρήσει τις όποιες ελπίδες της για επιτυχίες μέσα στο 2019, τότε σίγουρα το Grand Prix του Καναδά είναι η τελευταία ευκαιρία της. Ενώ στη Scuderia αξιολογούν νέες προσεγγίσεις για την SF90-H με την ελπίδα να φτάσουν σε απόδοση τη Mercedes, έχουν παράλληλα ένα πολύ δυνατό όπλο, την τελική στις ευθείες.
Ήταν αυτός ο παράγοντας που τους βοήθησε τόσο πολύ στο Μπαχρέιν, όπου ο Charles Leclerc θα είχε άνετα κερδίσει εάν δεν αντιμετώπιζε πρόβλημα αξιοπιστίας, ενώ και ο Sebastian Vettel χωρίς το τετακέ που του κόστισε αρκετά θα ήταν σε θέση να διεκδικήσει τη νίκη και να σώσει το Σαββατοκύριακο για την ομάδα του.
Η πίστα του Sakhir στο Μπαχρέιν είναι αυτό που οι ομάδες ονομάζουν πίστα μεγάλης ισχύος, τίτλος που δίνεται και στην πίστα Gilles Villeneuve. Όμως το τι θα καταφέρει η Ferrari είναι σχετικά άγνωστο, καθώς στο Μπακού είδαμε την ομάδα του Maranello να έχει ξεκάθαρο προβάδισμα στις ευθείες αλλά να υποφέρει στα τμήματα της πίστας με στροφές, εκεί όπου τα ασημί βέλη ήταν ανώτερα. Οι κατατακτήριες έδειχναν πως θα μπορούσαν να δώσουν την pole στη Ferrari, πριν συμβεί το ατύχημα του Leclerc. Οι καθυστερήσεις εξαιτίας αυτού είχαν σαν αποτέλεσμα να πέσουν οι θερμοκρασίες του οδοστρώματος στο Q3, η SF90 βγήκε εκτός του στενού παραθύρου λειτουργίας των ελαστικών της και η Mercedes πέτυχε ένα άνετο 1-2. Ο αγώνας αποτελούσε έκπληξη, καθώς η Ferrari δε βρέθηκε ποτέ σε θέση να ανταγωνιστεί τη Mercedes, ακόμα και με τη θερμοκρασία της πίστας να είναι αρκετά ψηλά. Τα δεδομένα έδειχναν πως η δυναμική της Mercedes στις στροφές είχε εξουδετερώσει το όποιο πλεονέκτημα είχε η Ferrari στην ωμή ισχύ του κινητήρα.
Ωστόσο, το Μόντρεαλ είναι μια πίστα πιο πολύ στα πρότυπα του Μπαχρέιν, με το 45% του γύρου να γίνεται με τέρμα το γκάζι, έτσι θεωρητικά η Ferrari θα είναι σε θέση να εξαπολύσει τα “καλπάζοντα άλογά” της. Ο Vettel έχει ισχυρό κίνητρο για τη νίκη, καθώς σε αυτή την περίπτωση θα μπει σε ένα πολύ κλειστό κλαμπ οδηγών που έχουν κερδίσει διαδοχικά στην πίστα Gilles Villeneuve, το έχουν πετύχει μέχρι τώρα μόνο οι Alan Jones, Michael Schumacher και Lewis Hamilton.
Όμως ο Hamilton είναι πολύ καλός γνώστης της πίστας. Κέρδισε εδώ το πρώτο του Grand Prix στη Formula 1, πίσω στο 2007, και από τότε έχει κερδίσει εδώ άλλες πέντε φορές. Βάλτε στην εξίσωση και τους Valtteri Bottas και Charles Leclerc, οι οποίοι έχουν πολλά να αποδείξουν μετά και το Μονακό, μαζί και με την αναβάθμιση του κινητήρα που θα φέρει στον Καναδά η Mercedes, και τα πράγματα συνηγορούν για μια τετραπλή μάχη μεταξύ των δύο οδηγών της Mercedes και της Ferrari για τη νίκη.
Ένα είναι το σίγουρο: εάν και εδώ κυριαρχήσει η Mercedes, είναι δύσκολο να βρούμε σε ποια άλλη πίστα θα μπορέσει φέτος η Ferrari να την ανταγωνιστεί χωρίς πολύ σημαντικές αναβαθμίσεις.
Ο Καναδάς δε δείχνει πως θα είναι ένα ωραίο μέρος για τη Red Bull. Μπορεί στη Honda να έχουν κάνει άλματα με την εξέλιξη του κινητήρα τους, αλλά και πάλι η ταχύτητα είναι η αχίλλειος πτέρνα τους. Παρόλα αυτά, ένα από τα δυνατά σημεία του Max Verstappen φέτος είναι πως ήταν σε θέση να μαζεύει όλα τα “σκουπίδια”, να αρπάζει όποια ευκαιρία του δίνεται, συνήθως έναντι της Ferrari. Αυτή μάλλον θα είναι και η μόνη τους ελπίδα για το Σαββατοκύριακο καθώς απομένει να αποδειχθεί εάν ο Pierre Gasly θα μπορέσει να ανταγωνιστεί τον ομόσταβλό του.
Εάν ο κινητήρας της Ferrari αποδώσει τα αναμενόμενα, τότε οι Haas και Alfa Romeo μπορούν να περιμένουν ένα καλό Σαββατοκύριακο. Καμία από τις δύο ομάδες δεν είναι ικανοποιημένη με την έκβαση του αγώνα στο Μονακό. Ο Kevin Magnussen εκκίνησε τον αγώνα στην 5η θέση όμως τερμάτισε 14ος, με τον Romain Grosjean να μπαίνει για λίγο στους βαθμούς. Και εάν τα πράγματα για τη Haas ήταν άσχημα, για την Alfa ήταν τραγικά. Και οι δύο οδηγοί τους έμειναν εκτός Q2, με τον Räikkönen να τερματίζει 17ος ως καλύτερο αποτέλεσμα της ομάδας. Έτσι στην Alfa περιμένουν να ανακάμψουν στον Καναδά.
Ο τελευταίος κατασκευαστής κινητήρων που θα δοκιμαστεί εδώ θα είναι η Renault. Ο Daniel Ricciardo έκανε νύξεις πως η ομάδα “χαρίζει θέσεις στους υπολοίπους” στο Μονακό. Αφότου κατάφερε να βρεθεί 5ος στο τέλος του πρώτου γύρου, ένας τερματισμός στην 9η θέση αποτέλεσε απογοήτευση για τον Αυστραλό. Για τον έτερο οδηγό της ομάδας όμως δεν υπήρχαν βαθμοί στο Μονακό. Ο Nico Hulkenberg, αν και δέχτηκε πολύ καλές κριτικές στην αρχή της σεζόν, όντας αρκετά ανταγωνιστικός έναντι του ταλαντούχου και διάσημου teammate του, δείχνει να χάνει έδαφος από τη μάχη και θέλει να ανατρέψει αυτή την κατάσταση στην πίστα Gilles Villeneuve.
Αυτή τη στιγμή, τα μέγιστα από τον κινητήρα της Renault παίρνει η McLaren, που βρίσκεται στην 4η θέση του πρωταθλήματος κατασκευαστών. Στον Καναδά θέλουν να τερματίσουν ψηλά ώστε να διατηρήσουν το προβάδισμα από την Racing Point, η οποία βρίσκεται στην 5η θέση προς το παρόν. Ο Carlos Sainz, ο οποίος περιέγραψε την διπλή προσπέρασή του στις Toro Rosso στο Μονακό ως “την καλύτερη προσπέραση που έχω κάνει ποτέ μου”, έχει ανεβάσει πολύ την αυτοπεποίθησή του, και με τον Lando Norris να κάνει μια αρκετά καλή rookie χρονιά, αν η McLaren τους δώσει τα κατάλληλα εργαλεία, θα μπορέσουν να βγάλουν το μέγιστο απ’ αυτά.
Και όσον αφορά την ουραγό Williams; Το Μονακό ήταν ένα βήμα προόδου για αυτούς, καθώς ο Russell τερμάτισε 15ος και για πρώτη φορά φέτος δεν κατέλαβε η ομάδα τις δύο τελευταίες θέσεις του grid. Και θυμηθείτε, έχουν στις τάξεις τους έναν οδηγό ο οποίος έχει κερδίσει στον Καναδά.
Ο Robert Kubica απάντησε στο τρομακτικό ατύχημά του στο Grand Prix του 2007 με νίκη την επόμενη χρονιά στην ίδια πίστα με τη BMW Sauber. Ουσιαστικά η ομάδα εκείνη τη μέρα πέτυχε το 1-2 και αν μια επανάληψη του ίδιου κατορθώματος για τη Williams φέτος θα αποτελούσε μια τεραστίου μεγέθους έκπληξη, το να υπάρχει στην ομάδα κάποιος σαν τον Kubica, ο όποιος ξέρει πως να κερδίζει εδώ, σίγουρα θα αποτελέσει βοήθεια στην προσπάθεια της ομάδας του Grove να επανακάμψει.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!