Ο τεχνικός διευθυντής της Racing Point, Andrew Green, πιστεύει πως οι τωρινοί κινητήρες της Formula 1 είναι “υπερβολικά τρομεροί” και πιστεύει πως το άθλημα μπορεί να επωφεληθεί από απλούστερες μονάδες ισχύος.
Οι υβριδικοί V6 που χρησιμοποιούνται τώρα και έχουν εισαχθεί στη F1 από το 2014 θεωρούνται ως “ένα τρομερό δείγμα μηχανικής”, με τον κινητήρα της Mercedes να γίνεται ο πιο αποδοτικός αγωνιστικός κινητήρας που υπήρξε ποτέ, σπάζοντας το φράγμα του 50% στη θερμική απόδοσή του. Ενδεικτικά, οι ατμοσφαιρικοί απλοί κινητήρες που χρησιμοποιούσε η Formula 1 πριν τους υβριδικούς είχαν αντίστοιχες αποδόσεις στο 29%. Ωστόσο, ο Green, η ομάδα του οποίου χρησιμοποιεί τους κινητήρες της Mercedes, νιώθει πως η τεχνολογία των σημερινών κινητήρων είναι υπερβολικά πολύπλοκη.
“Νομίζω πως αυτοί οι κινητήρες που έχουμε τώρα είναι ένα τρομερό δείγμα μηχανικής. Αλλά ίσως είναι υπερβολικά τρομεροί. Νομίζω πως στην παρούσα κατάσταση ο τεχνολογικός πήχης ίσως είναι πάρα πολύ ψηλά και θα ήθελα να δω κάτι λίγο πιο απλό. Αυτή είναι η άποψή μου. Πιστεύω πως δε θα έλεγα ποτέ όχι σε παραπάνω ιπποδύναμη, το άθλημα ποτέ δε θα μπορεί να έχει αρκετή ιπποδύναμη. Πρέπει να κάνουμε τα μονοθέσια πιο δύσκολα ως προς την οδήγησή τους. Πιστεύω πως η λύση σε αυτό είναι περισσότερη ιπποδύναμη, απλούστεροι κινητήρες. Σε μια τέτοια λύση θα πήγαινα εγώ”.
Ωστόσο, ο επικεφαλής της Red Bull, Christian Horner, δήλωσε επίσης πως θα αγκάλιαζε μια επιστροφή στους υψηλόστροφους κινητήρες των προηγούμενων ετών, αλλά παραδέχεται πως η άποψή του ίσως είναι “υπερβολικά ρομαντική” καθώς οι πιέσεις για πιο πράσινες, πιο αποδοτικές τεχνολογίες εξακολουθούν να υπάρχουν. “Συναισθηματικά, ένας ατμοσφαιρικός, V10 ή V12 κινητήρας θα ήταν ένα απίστευτο πράγμα να το έχουμε πάλι πίσω στη Formula 1, αλλά δυστυχώς πιστεύω πως είναι αρκετά ξεπερασμένοι πλέον”, δήλωσε ο Horner. “Πιστεύω, όπως λέει και ο Andy (Green), η τεχνολογία που χρησιμοποιείται στους ήδη υπάρχοντες κινητήρες είναι τρομερή. Προς το παρόν έχουμε μια περίοδο σταθερότητας με τους κινητήρες μέχρι το 2023 ή το 2024 νομίζω, έτσι είναι σημαντικό για το άθλημα να κάνει τη σωστή επιλογή του για το μέλλον του. Προφανώς ο τομέας της αυτοκίνησης περνάει μια πολύ άσχημη περίοδο, έτσι ποιες τεχνολογίες θα του είναι οι κατάλληλες; Γιατί όταν έρθουν οι νέοι κινητήρες το 2025, θα παραμείνουν για μια περίοδο από πέντε μέχρι δέκα χρόνια, έτσι μιλάμε ουσιαστικά για το 2035, το οποίο είναι πολύ μακριά ακόμα. Η ρομαντική πλευρά μέσα μου, μου υποδεικνύει να επιστρέψουμε στους θορυβώδεις υψηλών στροφών ατμοσφαιρικούς κινητήρες”.
Το αφεντικό της Renault στη F1, Cyril Abiteboul παραδέχτηκε πως μια επιστροφή στους προγενέστερους ατμοσφαιρικούς κινητήρες είναι υπερβολικά αισιόδοξη σαν ιδέα, ωστόσο δήλωσε πως οι τωρινές, υπερ-αποδοτικές μονάδες ισχύος σήμερα είναι “λιγότερο ενθουσιώδεις”.
“Και εμένα η ρομαντική μου πλευρά λέει το ίδιο, όμως το 2025 ο κόσμος θα είναι σίγουρα πολύ διαφορετικός”, σχολίασε ο Abiteboul. “Σαφώς χρειαζόμαστε περισσότερη ενέργεια και βιώσιμη ενέργεια και μεγαλύτερους αγώνες, ωστόσο θα υπάρχουν νέου τύπου καύσιμα τα επόμενα χρόνια, είτε μιλώντας περισσότερο για βιο-καύσιμα, δηλαδή για μια διαφορετική σύνθεσή τους, ή ακόμα και συνθετικά καύσιμα τα οποία προέρχονται από μη ορυκτές πηγές και ίσως είναι πιο θελκτικά και απαιτούν περισσότερη εξέλιξη. Έτσι, πιθανώς θα επιλεγεί η επιλογή του να πάμε μπροστά. Λιγότερο ενθουσιώδης επιλογή, προφανώς, από έναν ατμοσφαιρικό κινητήρα υψηλών στροφών αλλά και πάλι θα επιλεγεί η λύση του να πάμε μπροστά, όχι μόνο για τους κατασκευαστές αυτοκινήτων αλλά και για την ίδια την κοινωνία”, σχολίασε ο Abiteboul.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!