Η Porsche έχει αναπτύξει και δοκιμάσει έναν κινητήρα ο οποίος είναι συμβατός με τα πρότυπα της Formula 1 και αποτελεί τη βάση μιας πιθανής εισόδου του Γερμανού κατασκευαστή στο άθλημα το 2021 σε περίπτωση που δεσμευτούν να συμμετάσχουν.
Αποτελούσε ήδη γνωστό πως στην Porsche σκέφτονται μια πιθανή συμμετοχή το 2021, έτος που τίθενται σε ισχύ μεγάλες αλλαγές στη F1, που θα είναι και η πρώτη της μετά από 30 χρόνια.
Ωστόσο η προοπτικές της Porshe εξανεμίστηκαν όταν η μητρική εταιρεία Volkswagen Audi Group ακύρωσε το πρόγραμμα για την κατηγορία LMP1 στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής (WEC) για χάρη της Formula E, έτσι τα σχέδια για πιο απλούς και φτηνούς κινητήρες έμειναν στάσιμα. Ο επικεφαλής της Porsche για το κομμάτι του μηχανοκίνητου αθλητισμού, Fritz Enzinger δήλωσε πως πριν την έξοδο της ομάδας από την κατηγορία LMP1, στην οποία είχαν κυριαρχήσει με τους τετρακύλινδους κινητήρες των 2 λίτρων, η μάρκα είχε ξεκινήσει την ανάπτυξη ενός εξακύλινδρου κινητήρα, συμβατού με τα χαρακτηριστικά της Formula 1.
“To 2017 υπήρχαν ενδείξεις από τη Formula 1 πως οι κανονισμοί θα άλλαζαν και πως η ανάκτηση ενέργειας από τα καυσαέρια (δηλαδή η MGU-H) δε θα ήταν πλέον αναγκαία. Όσον αφορά το 2017, η Porsche ήταν μέλος της Επιτροπής Κατασκευαστών της FIA και αναμείχθηκε σε συζητήσεις σχετικά με τη μελλοντική στρατηγική στην οδήγηση της Formula 1 από το 2021, ενώ είχε και αντιπροσώπους σε αυτές τις συζητήσεις. Από τη μία λάβαμε μέρος σε αυτές τις διεργασίες. Από την άλλη οι μηχανικοί μας ανέπτυσσαν έναν εξακύλινδρο κινητήρα για το WEC παράλληλα. Φυσικά, σκεφτήκαμε και τι θα χρειαζόταν να αλλάξουμε στον κινητήρα σε περίπτωση που τελικά έπρεπε να χρησιμοποιηθεί για τη Formula 1. Τέτοια πράγματα μπορούν να γίνουν αμφίδρομα”.
Η Porsche είχε στη διάθεσή της μια ομάδα 40 ατόμων για το πρότζεκτ του LMP1, με σκοπό να αναπτύξουν τον εξακύλινδρο κινητήρα. Ωστόσο, το 2017 έγινε σαφές πως ο κινητήρας αυτός δε θα χρησιμοποιηθεί στο WEC καθώς η Porsche δεσμεύτηκε ότι θα φύγει από το άθλημα όταν οι κανόνες άλλαξαν και δεν βρέθηκε αντικαταστάτης για την αδερφή εταιρεία της Porsche, Audi.
Αν και μια μετακόμιση στη Formula E, όπου ήταν παρούσα η Audi, αποτελούσε μια “προφανή ιδέα”, ο Enzinger σχολίασε πως το πρότζεκτ του εξακύλινδρου κινητήρα συνέχισε κανονικά καθώς ένας κινητήρας της Formula 1 χωρίς την MGU-H “θα ήταν επίσης κάτι ενδιαφέρον για ένα μονοθέσιο στο μηχανοκίνητο αθλητισμό”.
“Στο τέλος του 2017 λάβαμε μια πολύ σαφή εντολή από τη μητρική εταιρεία ώστε να αναπτύξουμε περαιτέρω έναν πολύ αποδοτικό εξακύλινδρο κινητήρα, ανεξάρτητα από την αποχώρησή μας από το πρόγραμμα LMP1. Όχι μόνο στα χαρτιά, αλλά και στην πρακτική με την ιδέα πως αυτός ο κινητήρας θα έμπαινε σε δοκιμές το 2019. Αυτή ήταν η εντολή που λάβαμε από το διοικητικό συμβούλιο”.
Η τελευταία φορά που η Porsche συμμετείχε στη Formula 1 ήταν το 1991, όταν απέτυχε και το πρόγραμμα που είχε για τον κινητήρα της με την ομάδα Footwork. Ο Enzinger δήλωσε πως ο εξακύλινδρος κινητήρας “είναι ολοκληρωμένος και λειτουργεί σε δοκιμαστικές κλίνες” καθώς “μια ομάδα 20 με 25 ατόμων” τον χρησιμοποιούν “για αναλύσεις και περαιτέρω εντολές σχετικά με τη συνάφεια του αθλήματος”.
“Η πιθανή χρήση αυτού του κινητήρα είναι απολύτως ανοιχτή”, σχολίασε ο Enzinger. “Εάν ληφθεί η απόφαση να συμμετάσχει η Porsche στη Formula 1 το 2021, τότε θα το κάναμε όπως το κάναμε και το 2018 (με τη Formula E).
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!